تبیان، دستیار زندگی
دبیر شورای حجاب و عفاف اداره‌كل آموزش و پرورش استان كردستان گفت: راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی با محتوای دینی و اسلامی امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی با محتوای اسلامی امری ضروری است

وزارت آموزش و پرورش استان کردستان

دبیر شورای حجاب و عفاف اداره‌كل آموزش و پرورش استان كردستان گفت: راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی با محتوای دینی و اسلامی امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

به گزارش روابط عمومی، لیلا حیدری، دبیر شورای حجاب و عفاف اداره‌كل آموزش و پرورش استان كردستان، اظهار كرد: راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی با محتوای دینی و اسلامی و با تأكید بر قرآن كریم و آموزه‌های دینی پیامبر اكرم(ص) و ائمه معصوم(ع) و بزرگان دینی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

وی با اشاره به اقدامات مۆثر بر ارائه سبك زندگی اسلامی در فضای مجازی، اشتراك رایگان اینترنت پرسرعت برای خانواده‌ها در فضایی سالم و تربیتی، عضویت خانواده‌ها در پایگاه‌های اینترنتی دینی، اخلاقی و اجتماعی و همچنین راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی قرآنی، مشاوره‌ای مذهبی و تربیتی را از جمله این اقدامات مۆثر خواند.

حیدری افزود: با توجه به اینكه عمومی‌ترین حالت فضای مجازی در حال حاضر فضای اینترنت است و امكان تبادل اطلاعات در آن با سرعت بالایی در همه جوامع در حال گسترش است، جهت تقابل با پایگاه‌های اینترنتی كه علیه دین مبین اسلام و مبانی حیات‌بخش آن طرح‌ریزی شده است باید پایگاه‌های اینترنتی با محتوای دین اسلام راه‌اندازی شود.

وی عنوان كرد: با توجه به اقبال عمومی مردم نسبت به اینترنت، ماهواره و تلفن‌های همراه باید دولت برنامه‌های متنوعی را برای استفاده جوانان در نظر بگیرد تا از طرف پایگاه‌های اینترنتی غربی و دشمنان اسلام تغذیه نشوند.

دبیر شورای حجاب و عفاف اداره‌كل آموزش و پرورش استان كردستان اولین قدم برای مبارزه با دشمنان اسلام را شناخت اهداف و انگیزه‌های آنان ذكر كرد و افزود: تسلط بر ابزارهای رسانه و شناخت ویژگی‌های آن برای مبارزه با دشمنان اسلام در فضای مجازی بسیار با اهمیت است.

كارشناس تربیت سیاسی و مناسبت‌های اداره‌كل آموزش و پرورش کردستان تصریح كرد: روابط اجتماعی و فضای مجازی با یكدیگر هم‌سطح نیستند؛ زیرا در روابط اجتماعی طرف مقابل با همه افكار و احساسات دیده می‌شود ولی در فضای مجازی طرف مقابل و افكار و اندیشه‌های آن مشخص نیست و هر كس و با هر عنوانی می‌تواند مروج هرگونه فكر و اندیشه‌ای باشد.

وی راه‌اندازی اینترنت در فضایی سالم و راه‌اندازی شبكه‌های اسلامی و تربیتی ماهواره‌ای در سطح كشورهای مسلمان و حتی كل جهان را در گوگل و یاهو را از جمله عوامل مۆثر در گسترش سبك زندگی اسلامی نام برد.

حیدری نقش سواد رسانه‌ای شهروندان در استفاده صحیح از فضای مجازی را بسیار مهم توصیف و اضافه كرد: شهروندان باید ابتدا مزایا و معایب این فضاها را بشناسند و به جوانان و نوجوانان انتقال دهند.

دبیر شورای حجاب و عفاف اداره‌كل آموزش و پرورش استان كردستان در پایان با اشاره به اینكه باید پایگاه‌های اینترنتی اسلامی در اینترنت و فضای مجازی افزایش یابند، گفت: باید فعالیت پایگاه‌های اینترنتی همانند تبیان، راسخون، پرسمان و پایگاه‌های اینترنتی بزرگان از جمله استاد قرائتی و شهید آوینی را میان جوانان ترویج داد.

تنظیم: هومن بهلولی