تبیان، دستیار زندگی
اه . گزارش هشتمین روز نمایشگاه از غرفه تبیان . عرضه ی 500 نسخه کتابهای روز قرآنی حوزه اروپا و آمریکا . معرفی بخش نرم افزارهای قرآنی گزارش هشتمین روز نمایشگاه از غرفه تبیان روز جمعه 8 آبان، چهاردهم ماه مبارک رمضان و هشتمین روز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش هشتمین روز نمایشگاه از غرفه تبیان

. عرضه ی 500 نسخه کتابهای روز قرآنی حوزه اروپا و آمریکا

.

معرفی بخش نرم افزارهای قرآنی

گزارش هشتمین روز نمایشگاه از غرفه تبیان


روز جمعه 8 آبان، چهاردهم ماه مبارک رمضان و هشتمین روز نمایشگاه: هشتمین روز نمایشگاه به دلیل برگزاری نماز جمعه، از ساعت 30/13 شروع شد. اولین بازدیدکنندگان روز جمعه نمازگزاران دانشگاه تهران بودند که بعد از پایان نماز گروه گروه به نمایشگاه قرآن آمدند. جمعه هم مثل پنج شنبه نمایشگاه روز شلوغی رو پشت سر گذاشت.

روی پرده، بخش کتابخانه اینترنتی تبیان توسط آقای محمدی توضیح داده شد.

مهمان ویژه تبیان در روز هشتم آقای فرکی مربی محترم تیم ملی بود که ضمن حضور در غرفه و آشنایی با سایت به عضویت افتخاری تبیان درآمد.

مانی نقاش، قاسمی نور، محسن آهنگر، امیرخوشگله،kh-a-sheida، رهگذر،shadijon،m2002، حامد هدایتی،bazesh2001،gol323، مصیبت خفن، سیلوربوی،meiti mp3،afshin05 کاربرانی بودند که امروز زحمات زیادی کشیدند. از همه بچه ها صمیمانه متشکریم.

این هم امضای دست جمعی بچه ها

ضمناً امروز بیش از 230 نفر به عضویت تبیان درآمدند.

عرضه ی 500 نسخه کتابهای روز قرآنی حوزه اروپا و آمریکا

در بخش مکتوب دوازدهمین نمایشگاه قرآن

غرفه ی کتابهای روز قرآنی در بخش مکتوب دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اقدام به عرضه ی 500 نسخه از کتابهای روز قرآنی حوزه اروپا و امریکا کرده است.

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه مسئول غرفه ی کتابهای روز قرآنی بخش مکتوب در این باره عنوان کرد: در این بخش کتابهای روز قرآنی است که برای هر یک از آنها شناسنامه و نمایه ی مأخذشناسی تهیه و همچنین چکیده ی آن نیز به زبان فارسی در حال تهیه می باشد.

کریمی: هدف از اقدامات اخیر وزارت ارشاد در این زمینه را علاقه غربیها به ترجمه ی متون اسلامی و همچنین ترجمه ی آثار برجسته از منابع اسلامی به زبانهای اروپایی و آمریکای می باشد.

کارشناسان وزارت ارشاد در این حوزه به علت اهمیت موضوع در مرحله ی نخست اقدام به جمع آوری و گلچین نمودن این کتابها از ناشران خارجی برای استفاده محققین و متخصصین این حوزه کردند. و در مرحله ی بعد جهت ایجاد ارتباط میان مخاطبان این کتابها با ناشران آنها در اروپا و امریکا با ارایه این آثار در داوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پرداختند.

وی افزود:  در مرحله ی اول مقارن با برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، کتابهای قرآنی به چاپ رسیده در پنج کشور آلمان، روسیه، انگلیس، فرانسه و امریکا   گردآوری و در قالب غرفه یQuran Books in Print (کتابهای روز قرآنی)، به نمایش گذاشته شد.

کریمی اظهار داشت: کتابهای مذکور را از طریق حضور در نمایشگاههای کتاب فرانکفورت و مسکو و همچنین ارتباطonline اینترنتی با برخی ناشران تهیه کردیم.

وی در آخر گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه، اقدام به ثبت سفارشات خواهیم کرد و پس از ارتباط با ناشران آنها، اقدام به خریداری و عرضه ی این کتابها در ظرف 45 روز به ثبت نام شدگان خواهیم نمود.

معرفی بخش نرم افزارهای قرآنی


عمده فعالیت های بخش نرم افزارهای قرآنی به شرح ذیل است:

1. حضور و شرکت موسسات تولیدکننده نرم افزارهای علوم اسلامی: در این بخش تعداد 35 موسسه نرم افزاری آخرین نرم افزارهای تولید شده خود را که بالغ بر 350 نرم افزار می باشد در فضایی بالغ بر 1500 متر مربع عرضه خواهند کرد.

2. بررسی، داوری و ارزیابی محصولات ارائه شده، به منظور نظارت بر عرضه نرم افزارهای اسلامی و رعایت ضوابط  و استانداردهای نمایشگاه: در این بخش گروه داوری و ارزیابی کلیه آثار رسیده را ارزیابی و به نرم افزارهایی که با آیین نامه نمایشگاه مطابقت داشتند مجوز حضور صادر نموده است: اعضاء هیات  داوران 3 نفربوده  است که نزدیک به 250 ساعت داوری داشته اند.

3. برگزاری نشست بررسی معضلات و موانع موجود در راه توسعه و تولید نرم افزارهای اسلامی: در این بخش با حضور کارشناسان و محققان امر این موضوع طی دو نشست که در سرای قرآن و اندیشه برگزار خواهد شد بررسی و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

4. اطلاع رسانی رایانه ای: به منظور معرفی بخش ها و برنامه های نمایشگاه و اطلاع رسانی دقیق بخش های مختلف اطلاعات نمایشگاه در یک جا بر روی رایانه جمع آوری و با استقرار محل های مختلف نمایشگاه به سوالات بازدید کنندگان پاسخ های لازم داده می شود.