تبیان، دستیار زندگی
آیا همسرانی وجود دارند که روان‌شناسان بــه آنها توصیه کنند در شرایط کنونی‌شان بچه‌دار نشوند؟ برخی از همسران دارای شرایطی هستند که به دنیا آمدن بچه آن را وخیم‌تر می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه همسرانی نباید فرزنددار شوند؟


آیا همسرانی وجود دارند که روان‌شناسان بــه آنها توصیه کنند در شرایط کنونی‌شان بچه‌دار نشوند؟

برخی از همسران دارای شرایطی هستند که به دنیا آمدن بچه آن را وخیم‌تر می‌کند. در ذیل به معرفی این شرایط پرداخته‌ایم:

چه همسرانی نباید فرزنددار شوند؟

اختلافات زناشویی: اگر فکر می‌کنید که به دنیا آمدن بچه اختلافات شما با همسرتان را از بین می‌برد یا حداقل آن را کاهش می‌دهد، باید بگوییم که بر اساس تحقیقات روان‌شناسان اشتباه می‌کنید.

دکتر لارنس اومبرگ، روان‌شناس کودک امریکایی، در تحقیقات خود این فرضیه را بررسی کرد و متوجه شد که تفاوت معناداری بین میزان اختلافات قبل و بعد از به دنیا آمدن بچه وجود ندارد و در برخی از مواقع حضور بچه کار را خراب‌تر و تقابل همسران را بیشتر می‌کند.

بنابراین اگر اختلافات زناشویی زیادی با همسرتان دارید، ابتدا با کمک یک روان‌شناس این اختلافات را حل کنید و بعد تصمیم به فرزنددارشدن بگیرید.

اعتیاد: علاوه بر خطرات جسمی اعتیاد والدین بر جنین، که در تحقیقات متعددی به آنها اشاره شده است، روان‌شناسان به تأثیرات روانی و رفتاری والدین معتاد بر جنین و نوزاد اشاره کرده و هشدار داده‌اند. دکتر لارنس اومبرگ، نتایج تحقیقی را ارائه می‌کند که در آن مشخص شده نوزادان دارای والدین معتاد به موادمخدر یا الکل احتمال بسیار بیشتری دارد که نسبت به نوزادان دارای والدین غیرمعتاد در نوجوانی و بزرگسالی به اقدامات بزهکارانه دست بزنند. برخی از زنان افراد معتاد به این باور اشتباه اعتقاد دارند که در صورت بچه‌دارشدن، همسرشان اقدام به ترک کرده و بهبود می‌یابد. علاوه بر آنکه هیچ تحقیقات معتبری این باور را تأیید نمی‌کند، پذیرش خطرات پیش‌گفته بر اساس چنین احتمال کاذبی عقلانی نیست.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع: سپیده دانایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.