تبیان، دستیار زندگی
استرس می‌تواند زندگی شما را سخت و دشوار كند. به منظور برخورد كارآمد با استرس در زندگی باید دقیقا بدانید استرسی كه تجربه می‌كنید از كجا می‌آید تا واكنش‌های خود را نسبت به آن تحلیل و روی بهبود واكنش خویش كار كنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با استرس كنار بیاییم

چگونه با استرس كنار بیاییم

استرس می‌تواند زندگی شما را سخت و دشوار كند. به منظور برخورد كارآمد با استرس در زندگی باید دقیقا بدانید استرسی كه تجربه می‌كنید از كجا می‌آید تا واكنش‌های خود را نسبت به آن تحلیل و روی بهبود واكنش خویش كار كنید. پس شما می‌توانید موقعیت‌های استرس‌زای خود را پیش‌بینی و خود را برای آن آماده كنید و نحوة استفاده از مناسب‌ترین روش‌های مدیریت استرس را بیاموزید.ولی با کمی دانش و درک می توانید بیاموزید که چگونه استرس خود را کاهش دهید و کارهایی را که ناخوشایند به نظر می رسند به کارهایی رضایت بخش و شادی آور تبدیل نمایید.

تقریبا همه در دوره ای از زندگی خود احساس وحشتناک از دست دادن کنترل را داشته اند و احساس دلشوره را در موقعیت های سخت و ناخوشایند تجربه کرده اند . در مورد شما شاید داشتن کار زیاد یا زمان کم این احساس را در شما ایجاد کرده باشد . شاید ضرب اللجلی برایتان تعیین شده باشد که باید کار را در آن زمان تحویل دهید یا برای انجام کاری که نیاز به توانایی های مافوق انسانی دارد تحت فشار قرار گرفته باشید . شاید کار یا حرفه ای که زمانی دوستش داشتید اکنون یه یک سوهان روح روزانه تبدیل شده است.شاید کسانی که با آنها کار می کنید مشکل را به وجود می آورند . شاید رییستان کار زیادی روی دوشتان گذاشته است . مشتریانتان مرتبا نظرشان را تغییر می دهند یا همکارانتان در هنگام کار بیشتر از انجام کارشان به سیاست و مصلحت اندیشی علاقه نشان می دهند .

این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا با رییس و یا همکارانتان برخورد بهتری داشته باشید ،مشکلات محیط کار را مدیریت کرده و خنثی کنید،سطح آدرنالین را کاهش دهید و در شرایط تحت فشار عملکرد درست و موفقیت آمیزی داشته باشید. خواهید دید که چطور می توانید نگاه تازه ای به شرایط داشته باشید به طوری که موقعیت های خوب را در میان آنها پیدا کنید و چرخه های تفکر منفی را که موجب ناشادی شما می شوند مدیریت کنید و هنگامی که نمی توانید کاری برای تغییر یک شرایط ناخوشایند انجام دهید بتوانید به سمت کمک و حمایت مورد نیاز رفته و از آن بهره ببرید.

در برخی مواقع و با اندکی درک بیشتر می توانید موقعیت ها را تغییر دهید تا از استرس رها شوید . به عبارت دیگر می توانید با تغییر خط سیر نگاهتان به مشکلات موقعیت را بهبود ببخشید . شما می توانید یاد بگیرید که چطور استرس را بهتر پشت سر بگذارید . بخشی از این کار با تکنیک های کسب آرامش و بخشی با کسب کمک و حمایت مورد نیازتان انجام می شود.

این کتاب به شما کمک می کند تا تعیین کنید در کجا می توانید موقعیت ها را تغییر دهید و ابزار و روش های مورد نیاز برای خارج کردن استرس از محیط ،ایجاد تعادل دوباره در مقدار کار،تمرکز مجدد روی زندگی و شغل و همچنین از بین بردن موانع موجود در مسیر را به شما می دهد.

این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا با رییس و یا همکارانتان برخورد بهتری داشته باشید ،مشکلات محیط کار را مدیریت کرده و خنثی کنید،سطح آدرنالین را کاهش دهید و در شرایط تحت فشار عملکرد درست و موفقیت آمیزی داشته باشید.

خواهید دید که چطور می توانید نگاه تازه ای به شرایط داشته باشید به طوری که موقعیت های خوب را در میان آنها پیدا کنید و چرخه های تفکر منفی را که موجب ناشادی شما می شوند مدیریت کنید و هنگامی که نمی توانید کاری برای تغییر یک شرایط ناخوشایند انجام دهید بتوانید به سمت کمک و حمایت مورد نیاز رفته و از آن بهره ببرید.

نگارنده در این كتاب مطالبی چون شناخت استرس، مدیریت استرس شغلی، روابط خوب در محل كار، كاهش استرس فردی، و مقاومت در مقابل استرس درازمدت را بیان می‌كند. وی با راهكارهایی عملی به شما كمك می‌كند تا در دنیای واقعی موفق باشید، اهداف خود را مشخص كنید و پیشرفت‌تان را با خودآزمایی اندازه بگیرید.

مشخصات کتاب

نویسنده :جیمز منکتلو

مترجم:نازیلا رستمی

ناشر:معیار اندیشه

فرآوری و تنظیم:مریم ایرانپور