تبیان، دستیار زندگی
اگر وزن فرزند شما از سن سه سالگی از حد طبیعی خارج شد، بیشتر مراقب رژیم غذایی وی باشید. البته این بدان معنی نیست که در چنین شرایطی کودک خود را تحت یک رژیم لاغری سخت قرار دهید. باید در نظر داشت چنین رژیمی ممکن است فاقد ویت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با کودکان چاق خود چه کنیم؟


اگر وزن فرزند شما از سن سه سالگی از حد طبیعی خارج شد، بیشتر مراقب رژیم غذایی وی باشید. البته این بدان معنی نیست که در چنین شرایطی کودک خود را تحت یک رژیم لاغری سخت قرار دهید. باید در نظر داشت چنین رژیمی ممکن است فاقد ویتامین ها و املاح معدنی لازم برای رشد کودک باشد.

کودک از ترکیبات موجود در مواد غذایی اطلاعی ندارد. مجبور کردن کودک به پیروی از یک رژیم غذایی سخت، ممکن است باعث شود که به طور پنهانی از مواد غذایی استفاده کند که در این صورت نه تنها کودک شما کاهش وزنی نخواهد داشت، بلکه روز به روز به وزن او  نیز افزوده می شود.


سعی کنید هر ماه قد و وزن کودک خود را یاد داشت نموده و با کارت بهداشتی ( منحنی رشد کودک ) تطبیق دهید.

البته انجام این کار باید با دقت زیادی صورت گیرد تا به صورت وسواس درنیاید.بهترین روش این است که کودک را نزد پزشک و متخصص ببرید و برنامه غذایی مناسبی را که برای کودک توصیه می کنند ، رعایت کنید.


کودک باید هر روز از تمام وعده های غذایی بهره مند شود.

چنانچه کودک شما برای خوردن صبحانه اشتها نداشت، مقداری نان و پنیر را به صورت ساندویچ درست کنید تا هر زمان که میل داشت ، بخورد.غذای عصرانه را جزء وعده های غذایی او به حساب آورده و تعداد وعده های غذایی را به چهار وعده افزایش دهید.


به کودک اجازه ندهید تا هنگام تماشای تلویزیون تنقلات و خوراکی بخورد.

ساندویچ هایی مانند همبرگر و سوسیس به علت دارا بودن چربی زیاد باید با احتیاط مصرف شوند.

تنقلات و شیرینی جات را کمتر در اختیار کودک خود قرار دهید؛ زیرا این گونه خوراکی ها حاوی کالری زیادی هستند. در ضمن مصرف زیاد آن ها ممکن است باعث اسهال شود.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.