تبیان، دستیار زندگی
شماره 85 فصل نامه علمی ترویجی وسایل ارتباط جمعی رسانه، (ویژه پاییز و زمستان 1391) توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسـانه منتشر شد

شماره 85 فصل نامه رسانه

شماره 85 فصل نامه علمی ترویجی وسایل ارتباط جمعی رسانه، (ویژه پاییز و زمستان 1391) توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شد.

2 شماره اخیر این فصل نامه در یک مجلد منتشر شده و نوشتارهای گوناگونی از نویسندگان و پژوهش گران حوزه رسانه و ارتباطات را با خود به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی، این مجلد از رسانه به موضوع روز جهان اسلام با عنوان رسانه ها و بیداری اسلامی

پرداخته و گستره ای از مولفه های مرتبط و اثرگزار را در حوزه رسانه ها با موضوع یاد شده فراچنگ آورده است.

بر همین اساس، " رسانه های اجتماعی و انقلاب های اخیر خاورمیانه؛ ارائه مدلی مفهومی "، " چارچوب های رسانه های خبری غربی و نحوه بازنمایی جنبش های مردمی کشورهای عربی با تاکید بر بحرین ومصر "، " از واقعیت تا ابرواقعیت: نقش رسانه های غربی در بازنمایی بیداری اسلامی در خاورمیانه "، " نقش رسانه ها در انقلاب لیبی "، " نقد تحلیلی رویکردهای دوگانه رسانه های بین المللی در انعکاس تحولات جاری در جهان عرب "، " نقش شبکه های اجتماعی مجازی در انقلاب تونس " و " بررسی رویکرد شبکه العالم به تحولات بیداری اسلامی " نوشتارهایی هستند که در زمینه بیداری اسلامی به مداقه می پردازند.

ابوذر گوهری مقدم، حسن مجیدی، مهدی جاودانی مقدم، علی رضا کوهکن، محمدحسن خانی، مرتضی نورمحمدی و کریم جعفری از نویسندگان این شماره فصل نامه رسانه هستند.

این شماره از رسانه

در پایان، گزیده ایی از نوشتارهای تخصصی منتشر شده مطبوعات را در زمینه ارتباطات جمعی، اسلام هراسی و جنگ نرم، اینترنت و اطلاع رسانی، رادیو - تلویزیون و مطبوعات را که نشریه ها در فصل های تابستان، پاییز و زمستان به چاپ رسانده اند، توسط مهرناز قدیری فهرست کرده و چکیده انگلیسی نوشتارهای این شماره هم چنین در بخش آخر تنظیم شده است.

رسانه

ویژه پاییز و زمستان 90 در 165 صفحه و قیمت 2000 تومان در محل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

تنظیم: هومن بهلولی