تبیان، دستیار زندگی
مسئول کانون فرهنگی، تبلیغی بلاغ المبین اردبیل عملکرد یکساله این کانون از مهر ماه 90 تا مهر ماه 91 را تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش عملکرد یکساله کانون فرهنگی، تبلیغی بلاغ المبین اردبیل

تبیان اردبیل

مسئول کانون فرهنگی، تبلیغی بلاغ المبین اردبیل عملکرد یکساله این کانون از مهر ماه 90 تا مهر ماه 91 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، آزاده ملکی در مصاحبه با روابط عمومی بمناسبت اولین سالگرد تاسیس کانون بلاغ المبین اردبیل در سخنانی به تبیین اهمیت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در جامعه و توسعه فعالیتهای موسسات و کانونهای مردم نهاد اشاره کرد و گفت: کانون فرهنگی تبلیغی بلاغ المبین با هدف ارائه فعالیتهای فرهنگی و دینی در مهر ماه سال 90 با مجور رسمی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاسیس شد.

وی افزود: فعالیتهای این کانون در دو بخش فضای مجازی و اجرای طرحهای فرهنگی و تبلیغی صورت می پذیرد در طول یکسال فعالیت خود با حضور 6 نفر نیروی انسانی مجرب و متعهد توانسته است در بسیاری از فعالیتهای اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل با این اداره تعامل موثر و شایسته ای داشته باشد.

ملکی به عناوین فعالیتهای یکساله این کانون در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: کانون فرهنگی تبلغی بلاغ المبین با پشتیبانی سایتهای فرهنگی و دینی اعم از سایت تبیان اردبیل، سایت خبر گزاری سازمان تبلیغات اسلامی، سایت جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی اردبیل، سایت گفتمان دینی اردیبل توانسته است در سایت تبیان قریب به 12000 مورد مطلب اعم از مقالات، اخبار، بیانات، مسابقه هفتگی با تعداد 96 برنده در طول یکسال و اهداء جوائز به برندگان، کتاب، سخن روز و حدیث روز و.... و در سایت خبر گزاری تعداد 2600 خبر از استان اردبیل، در سایت جمعیت بانوان فرهیخته تعداد 2000 مورد مطلب اعم ار اخبار بانوان، مقالات، پژوهشهای علمی، دینی و فرهنگی و ... و در وبلاگ گفتمان دینی که در یک ماه اخیر به سایت تبدیل شده تعداد 650 مورد مطلب درج کند.

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی بلاغ المبین در ادامه ضمن اشاره به کسب مقام برتر در نمایشگاه رسانه های دیجیتال توسط این کانون در طول فعالیت یکساله، دیگر قعالیتهای این کانون را در حوزه فرهنگی و دینی معرفی کرد و افزود: همکاری و تعامل با اداره تبلیغات اسلامی اردبیل در اجرای طرح گفتمان دینی در مدارس، مساجد و ادارات به تعداد مورد، اعزام مبلغه در مناسبتهای ملی و مدهبی به تعداد مورد، پاسخگوئی به احکام و سوالات دینی بانوان با حضور اساتید خانم حوزوی به تعداد سوال، اجرای طرح هسته های فرهنگی جوان به تعداد مورد کلاس، اجرای طرح بوستان معرفت به تعداد مورد کلاس، حضور در نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال و نمایشگاه علوم قرآنی، همکاری در برگزاری نشستهای دینی، همایشها و جلسات فرهنگی و تبلیغی، همکاری در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، اردوهای فرهنگی، تفریحی، شرکت در جلسات و نشستهای خبری و .... از جمله مهمترین فعالیتهای این کانون در طول یکسال فعالیت خود می باشد.

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیتهای در دست اقدام این کانون را توسعه فعالیتهای فرهنگی و دینی در بخش آموزش عنوان کرد و افزود: این کانون در نظر دارد سایت مکتب تعزیه تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی را پشتیبانی و به روز رسانی کرده و در راستای توسعه و ترویج تعالیم دینی در بین اقشار مختلف مردم علی الخصوص جوانان، دوره های آموزشی اعم از معرق چوپ با موضوع قرآنی، کلاس آموزش رایانه و وبلاگ نویسی دینی، آموزش قرآن و مکالمه زبان برگزار کند که در این خصوص حمایت گسترده متولیان امور فرهنگی می تواند راهگشاری اهداف این کانون بوده و در عملی کردن طرحها موثر باشد.

وی در پایان افزود: این کانون آماده دریافت مقالات، کتب و نشریات جدید جهت درج در سایتهای مذکور و همکاری با مولفان و نویسندگان و فعال فرهنگی و تبلیغی می باشد که در این خصوص آدرس ایمیل کانون به نشانی belagh.mobin@yahoo.com آماده دریافت مطالب از سوی عموم صاحب نطران و نویسندگان محترم می باشد.

تنظیم: هومن بهلولی