تبیان، دستیار زندگی
ی و داوری روز نهم جام یورو 2004 تحلیل فنی بازی اسپانیا و پرتغال اسپانیا حیف شد مجید جلالی مربی و کارشناس خوب فوتبال کشورمان در گفتگوئی کوتاه در خصوص بازی دو تیم اسپانیا و پرتغال گفت: این بازی بازی خوبی بود و آن چیزی که در نظر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل فنی و داوری روز نهم جام یورو 2004

تحلیل فنی بازی اسپانیا و پرتغال اسپانیا حیف شد



مجید جلالی مربی و کارشناس خوب فوتبال کشورمان در گفتگوئی کوتاه در خصوص بازی دو تیم اسپانیا و پرتغال گفت: این بازی بازی خوبی بود و آن چیزی که در نظر من اسپانیا را بازنده این میدان کرد تغییرات نفرات این تیم نسبت به بازیهای گذشته بود. تیم اسپانیا در این میدان بیشتر از بازیکنان دفاعی استفاده کرده بود و قدرت طراحی و خلاقیت تیمی را از بازیکنانش گرفته بود. این بازی هر چند که در اختیار اسپانیا بود اما احتیاط و خلاقیت تعیین کننده سرنوشت آن بود. بطوریکه همگان مشاهده کردید گل تیم پرتغال روی حرکت فردی و خلاقیت فیگو و گومز شکل گرفت در این گل حرکتی که فیگو انجام می دهد فوق العاده بود و با حرکت از پشت گومز بطرف دروازه( حرکتover lab) نظم و تنظیم دفاعی اسپانیا را بر هم زد و فضای مناسبی را برای گومز ایجاد کرد و این اوج خلاقیت بازی بود که پرتغال به گل رسید.

مجید جلالی در ادامه افزود: تعویضهای تیم اسپانیا کاملاً ریسکی بود و می توانستند نتیجه دوگانه ای بوجود آورند بطوریکه  هم امکان داشت با آن نوع تعویضها اسپانیا مساوی کند و هم امکان داشت در ضد حملات چند گل دیگر دریافت نماید. اما در مقابل تعویضهای تیم پرتقال کاملاً محتاطانه بود و بر اساس استفاده از ضد حمله طراحی شده بود.

در پایان جلالی گفت: حیف شد که تیم خوب اسپانیا حذف شد و با این همه ستاره دیگر شاهد حضور آنها در دور بعدی نیستیم. چون آنها واقعاً در دو بازی اول بسیار منطقی و حسابگرانه بازی کردند.

تحلیل داوری بازی اسپانیا - پرتغال


این موفق ترین داوری یورو 2004 بود

حساسیت مسابقه اسپانیا و پرتغال باعث شد که فریسک داور سوئدی با اولین خطای مسابقه و برای در کنترل گرفتن بازی از کارت زرد استفاده کند. یکی از شانسهای بزرگ داور سوئدی این بود که درون محوطه جریمه هیچ اتفاق ویژه ای رخ نداد. در برخی از صحنه ها او سعی می کرد با دادن تذکرهای محکم که گاهی ارزش یک کارت زرد را داشت مسابقه را همچنان در کنترل نگه دارد. هر دو تیم نیز سعی داشتند آمار بازیکنان اخطاری خود را پایین نگه دارند. این مسابقه بزرگ را داور سوئدی با موفقیت اداره کرد، ضمن این هر دو کمک داور مسابقه در شناخت آفسایدها بسیار موفق عمل کردند و شاید این قضاوت، موفق ترین داوری یورو 2004 بود.