تبیان، دستیار زندگی
آدم‌ها در زندگی شخصی و اجتماعی سلیقه‌های مختلف و گاه متفاوتی دارند؛ سلیقه‌هایی كه نوع و شیوه زندگی ما را تا حد زیادی تعیین می‌كند و بر رفتار ما تاثیر می‌گذارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیژامه‌های دردسرساز


آدم‌ها در زندگی شخصی و اجتماعی سلیقه‌های مختلف و گاه متفاوتی دارند؛ سلیقه‌هایی كه نوع و شیوه زندگی ما را تا حد زیادی تعیین می‌كند و بر رفتار ما تاثیر می‌گذارد.

همسر

همیشه و در همه جا ظاهر ما و آنچه می‌پوشیم برایمان اهمیت دارد و مهم است. ولی آنها كه در یك خانه و زیر یك سقف زندگی می‌كنند خوب است به یك نكته توجه جدی داشته باشند.

درست است كه در یك نگاه كلی ظاهر ما همیشه برایمان مهم است، اما به دلایل گوناگون این حساسیت در افراد مختلف، متفاوت و گاهی متناقض به نظر می‌رسد؛ تفاوت‌هایی از این دست بویژه وقتی صحبت از لباسی می‌شود كه در خانه می‌پوشیم خود را بیشتر نشان می‌دهد.

به‌طور معمول در این مورد آقایان حساسیت و دقت خانم‌ها را ندارند. نه این‌كه برای آنها آنچه در خانه بر تن می‌كنند مهم نیست، بلكه آنها براحتی بیشتر از زیبایی اهمیت می‌دهند؛ مخصوصا وقتی كه می‌گویند چهاردیواری، اختیاری.

از سوی دیگر بسیاری از خانم‌ها بر این باورند كه زیبایی لباس چه در خانه و چه خارج از خانه مهم‌تر از راحتی آن است.

نكته مهمی كه بر آن تاكید داریم این است كه این اختلاف سلیقه در مورد لباس پوشیدن در چهاردیواری خانه نباید به یك چالش تبدیل شود.

برای درك بهتر این موضوع خوب است همه بپذیریم انسان‌ها، چه زن و چه مرد و با هر سلیقه‌ای، زیبایی را دوست دارند و زیبا پوشیدن را هیچ‌گاه انكار نمی‌كنند، اما یكی به رنگی علاقه‌مند است كه دیگری آن را چندان نمی‌پسندد و یكی جنسی را برای لباس خانه‌اش می‌پسندد كه ممكن است همسرش اصلا آن را دوست نداشته باشد.

یادمان باشد در خانواده، مهم‌ترین نكته تاكید بر تفاهم و ایجاد آرامش برای همه افراد خانه است. برای رسیدن به این هدف خوب است یاد بگیریم نظرات خود را با آرامش و احترام برای طرف مقابل بیان كنیم.

یادمان باشد با احترام به نظرات همسر و سایر افراد خانواده و قدری صبر و گفتن و شنیدن می‌توان به نقاط مشتركی دست یافت

خوب است یاد بگیریم از همان آغاز زندگی كم‌كم و بتدریج آنچه را دوست داریم و آنچه را نمی‌پسندیم با همسرمان در میان بگذاریم و خوب است بدانیم در زندگی مشترك هیچ نكته‌ای بی‌اهمیت نیست؛ یكی از این موارد هم لباسی است كه در خانه می‌پوشیم.

همچنین یادمان باشد با احترام به نظرات همسر و سایر افراد خانواده و قدری صبر و گفتن و شنیدن می‌توان به نقاط مشتركی دست یافت؛ جوری كه همه ما از بودن زیر یك سقف لذت ببریم و از دیدن رنگ‌های شاد و زیبایی‌هایی كه الزاما به معنای هزینه كردن زیاد نیست، شاد شویم.

 

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : چهار دیواری

 

مطالب مرتبط:

زن و شوهر سنتی یا مدرن

جلب اطمینان همسر همیشه مشکوکم

روابط زناشویی بدون هیجان

تابلو خطرهای زناشویی

از تطبیق همسر تا زن ذلیلی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.