تبیان، دستیار زندگی
ی و داوری بازیهای روز هفتم جام یورو 2004 دانمارک از مهاجم خود حمایت می کرد کارشناس: فریدون معینی فریدون معینی در خصوص بازی دانمارک- بلغارستان می گوید: "سیستم دانمارک در این بازی چهار دفاعه بود که عالی و با دیسیپلین کار ک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل فنی و داوری بازیهای روز هفتم جام یورو 2004

نمایی از توپ دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا

دانمارک از مهاجم خود حمایت می کرد

کارشناس: فریدون معینی

فریدون معینی در خصوص بازی دانمارک- بلغارستان می گوید: "سیستم دانمارک در این بازی چهار دفاعه بود که عالی و با دیسیپلین کار کردند و در حمله نیز به طور منظم هجوم می بردند و توپ را به مرکز خط دفاع و از آن طرف به گوشه های زمین می بردند و به سرعت سانتر می کردند. بلغارستان نیز یک تیم آماتور در این بازی بود و به طرز تفکر مربی خود اهمیت نداده و رو به بازی احساسی آورد. توماسون بازیکن دانمارک در این بازی عالی بود و از سرعت ذاتی خود استفاده کرد و دفاع بلغارستان را به هم ریخت. موفقیت دانمارک در ارسال صحیح توپ و منسجم حمله کردن و حمایت از مهاجمان بود.


تحلیل داوری دانمارک – بلغارستان

کارت های زرد مانع خشونت شد

مصطفی حکمت شعار یکی از کمک داوران سال های 73 الی 78 ایران در خصوص دیدار دانمارک- بلغارستان می گوید: " نکته روشن آموزشی در این بازی گل اول دانمارک بود که کار بسیار عالی کمک داور در آن نقش داشت. داور بازی نیز قضاوت بدون نقصی ارائه کرد و با کارت های خود خشونت بازی را کم کرد. در دقیقه 81 بازی بازیکن بلغار به خطای دانمارک معترض بود که در صحنه آهسته کاملاً مشخص بود که هیچ اتفاقی رخ نداده است. گل دوم دانمارک نیز خطای بازیکن بلغار به روی مهاجم دانمارک بود که پنالتی صد در صد محسوب می شد، اما داور آوانتاژ داده و توپ وارد گل شد.

چهره داور و حرکات او نیز موجب شد تا بازیکنان کمتر به خود اجازه حرف زدن بدهند که این موضوع ناشی از روانشناسی وی بود.


تحلیل فنی ایتالیا - سوئد

تعویض کاسانو اشتباه بود

محصص کارشناس فوتبال در خصوص بازی ایتالیا- سوئد می گوید: "ایتالیا در نیمه دوم بر عکس نیمه اول حملات زیادی از جناحین انجام داد. سوئد نیز به خوبی برابر پانوچی مقاومت کرد و اگر تعویض کاسانو کمی دیرتر انجام می گرفت شاید ایتالیا به گل دست پیدا می کرد. به عقیده من تعویض کاسانو به خاطر حفظ نتیجه بود و به نظر نمی رسید دلیلی دیگر داشت. در نیمه دوم بازی سوئد با فشاریی امان به سمت دروازه ایتالیا فرصت گل برای خود فراهم کرده و بازی را به تساوی کشاند. موفقیت سوئد به خاطر اشتباه مسلم تراپاتونی در تعویض های بازی بود.

تحلیل داوری ایتالیا-سوئد

گروه داوری نمره قبولی گرفت

به نظر من در دقیقه  شش بازی دل پیرو می توانست اخطار بگیرد، چرا که روی مدافع سوئد خطای مسلم انجام داد. در دقیقه 35 بازی کار کمک داور در آفسایدگیری تاثیر زیادی روی گل ایتالیا داشت. دقیقه 39 بازی داور به درستی به گاتوزو اخطار داد و در دقیقه 44 کمک داور با گرفتن آفساید به نفع سوئد از سرعت بازی کاست چرا که مدافع سوئد توپ را دفع کرد و کمک داور می توانست آفساید نگیرد. در دقیقه 87 بازی مدافع سوئد روی گاتوزو و خطا کرد و کمک داور به اشتباه خطا را به سود سوئد گرفت. روی هم رفته گروه داوری قضاوت کم اشتباهی انجام داده و نمره قبولی گرفتند.