تبیان، دستیار زندگی
در دنیایی كه بشریت تشنه معرفت و كمال است و برای به دست آوردن راه و مسیر خویش، به خاطر تبعیت از الگوهای پوچ و بدلی، سرگردان و حیران شده، انتخاب الگوی صحیح و ممتاز مهم است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیوند دو دریا

پیوند دو دریا

در دنیایی كه بشریت تشنه معرفت و كمال است و برای به دست آوردن راه و مسیر خویش، به خاطر تبعیت از الگوهای پوچ و بدلی، سرگردان و حیران شده، انتخاب الگوی صحیح و ممتاز مهم است زیرا بسیاری از سردرگمی‌ها و ندانم‌كاری‌ها و غصه‌ها ناشی از غفلت در این راه و گزینش نادرست الگوها است.

یكی از اسوه‌های كامل و نمونه‌های بارز و مشخص تاریخ انسانیت، حضرت فاطمه زهرا(س) است كه از نظر ایمان و تقوی و علم و معرفت و اخلاق و معنویت، استقامت و شهامت در میان زنان جهان نمونه است و هركجا نامی از دختر نمونه، همسر نمونه و مادر نمونه به میان می‌آید، نام مبارك این بانوی بزرگ بانوان جهان می‌درخشد.

کتاب حاضر تلاشی است در بیان داستان ازدواج قدسی حضرت فاطمه زهرا(س)

با امیرمومنان (ع) . چون ازدواج این دو گل سرسبد آفرینش از هر جهت مطابق ارزش های اسلامی انجام گرفت و نمونه و الگویی شد برای ازدواج صحیح برادران و خواهران با ایمان که در پی پیوند آگاهانه و هدف دار هستند.این پیوند ملکوتی زهد و بی توجهی خاندان وحی به زخارف دنیوای و نورانیت و سادگی تعلیمات اسلامی در مورد ازدواج را آشکار می سازد .

او در شوهرداری، همراهی با همسر، توجه كامل به روحیات معنوی و مسوولیت‌های ویژه شوهر و در فرزندداری، و در معاشرت با مردم و خلاصه در همه زمینه‌ها نمونه و الگو بود. به همین جهت است كه كاوش و تفحص در زندگی آن برگزیده الهی از اهمیت و اعتبار خاصی برخوردار است كه اگر در این راستا اقدامی صورت نگیرد، نامحرمان به حریم قلوب بانوان مسلمان راه یافته و میل الگوخواهی آنان كه یك نیاز فطری است، به نحو كاذب و مجاز اشباع می‌كنند.

کتاب حاضر تلاشی است در بیان داستان ازدواج قدسی آن بزرگوار با امیرمومنان (ع) . چون ازدواج این دو گل سرسبد آفرینش از هر جهت مطابق ارزش های اسلامی انجام گرفت و نمونه و الگویی شد برای ازدواج صحیح برادران و خواهران با ایمان که در پی پیوند آگاهانه و هدف دار هستند.این پیوند ملکوتی زهد و بی توجهی خاندان وحی به زخارف دنیوای و نورانیت و سادگی تعلیمات اسلامی در مورد ازدواج را آشکار می سازد .

نگارنده معتقد است این ازدواج درس‌های آموزنده‌ی فراوانی برای مسلمانان دارد. از دیدگاه او داستان ازدواج آن دو بزرگوار بیانگر موقعیت برترشان در میان اصحاب رسول خدا(ص) و نشان دهنده‌ی تاییدات الهی و توجه خاص پروردگار به خاندان نبوی و امامت بوده و در عین حال به صورت عملی فضیلت و ارزش والای تقوا، دانش و بینش را آموزش می‌دهد. خواستگاری، مقدمات ازدواج، مهریه، تاریخ ازدواج، خطبه‌ی عقد، جهیزیه ودوران نامزدی ،از دوران نامزدی تا عروسی و ... موضوع برخی از مطالب کتاب است.

نویسنده کتاب بیان می کند که "امیدواریم آنان که در پی تأسی و الگوگیری از سیره زندگی صدیقه طاهره (ع) هستند از آن محبوبه ی خدا بیاموزند که چگونه باید همسر انتخاب نمود و به چه نحو باید همسرداری کرد و چگونه باید فرزند داری نمود و چگونه باید زیست و چگونه باید مرد."

مشخصات کتاب

نویسنده:ناصر باقری بیدهندی

ناشر:میثم تمار

تنظیم:مریم ایرانپور