تبیان، دستیار زندگی
ی بازی روز چهاردهم جام یورو 2004 انقلابی جدید در فوتبال جهان به رهبری ترکیه و یونان یونان ادامه رو راه ترکیه و پورتو بازی یونان- فرانسه مجید جلالی سرمربی تیم پاس و کارشناس موفق فوتبال کشورمان در خصوص بازی دو تیم فرانسه و یونا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل فنی بازی روز چهاردهم جام یورو 2004

انقلابی جدید در فوتبال جهان به رهبری ترکیه و یونان
یونان ادامه رو راه ترکیه و پورتو



بازی یونان- فرانسه

مجید جلالی سرمربی تیم پاس و کارشناس موفق فوتبال کشورمان در خصوص بازی دو تیم فرانسه و یونان گفت:" یک اتفاق بزرگ در فوتبال جهان در حال رخ دادن است و آن همین اتفاقی است که در چند ماه اخیر همگان می بینند یعنی حذف ستارگان و صاحب نامان بزرگ فوتبال. پس پیشگامان این حرکت نو در فوتبال جهان تیمهایی مثل ترکیه، یونان و پورتو در باشگاه های اروپا است. به همان شکلی که ترکیه سوم جهان شد و پورتو قهرمان اروپا به همین ترتیب اکنون شاهد حذف فرانسه توسط یونان هستیم."

مجید جلالی در ادامه گفت:" به نظر من فرانسه خودش قفل این بازی را باز کرد. آنها در نیمه اول با احتیاط بیشتری بازی کردند اما در نیمه دوم با افزوده شدن ماکلله و لیزاروزو در کارهای هجومی بستر ضد حمله را برای یونان باهوش فراهم کردند. به طور مثال در صحنه گل حمله فرانسویها و در پیامد آن ضد حمله برق آسای شماره 7 یونان و دریبل سرپای لیزاروزو باعث شد تا با یک سانتر دروازه فرانسه باز شود و همه دیدند که یونانیها با چه سرعتی خود را به محوطه جریمه فرانسه رساندند. بازیکنان یونان آنقدر سریع از عقب زمین به محوطه جریمه اضافه می شوند که نه تنها دفاع فرانسه بلکه بهترین دفاعهای تیمی گمراه می شوند."

جلالی تصریح کرد:" یونان خیلی خوب دوید و از همه بهتر فرانسویها را با یار گیری نفر به نفر کنترل کرد. فوتبال یونان فوتبالی است مبتنی بر قابلیتهای جسمانی آن هم از نوع فوق العاده. آنها بازیکنانی دارند که می توانند در یک بازی بالای دوازده کیلومتر بروند. یونانیها پس از به ثمر رساندن گل به همان سبک بازی اول خود در مقابل پرتغال برگشتند و سعی کردند با دوندگی و درگیری و ارائه یک بازی فشرده بازی را کنترل کنند. اما مهمترین نکته این بود که آنها هر چند قوی و محکم بازی می کردند اما فقط این امر روی توپ بود و آنها توانستند بدون گرفتن اخطار و انجام خطا بازی محکمی را ارائه کنند که این خود جای تحمل بسیار دارد."

سرمربی پاس در انتها اشاره کرد:" شاید خیلی از علاقه مندان فوتبال از سبک فوتبال یونان خوششان نیاید اما این یک حرکت جدید است و آنها بازی زیبایی ارائه نمی کنند و فقط تیمی نتیجه گرا هستند."