تبیان، دستیار زندگی
وری بازیهای روز یازدهم جام یورو 2004 تحلیل داوری بازی ایتالیا- بلغارستان پنالتی بود، پنالتی نبود! انتخاب داور روسی برای مسابقه ای که نتیجه آن در گروهC جام ملت های اروپا بسیار اهمیت داشت از نظر حفظ بی طرفی انتخاب درستی بود ولی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل داوری بازیهای روز یازدهم جام یورو 2004

توپ گرد و فن آوری

تحلیل داوری بازی ایتالیا- بلغارستان پنالتی بود، پنالتی نبود!

انتخاب داور روسی برای مسابقه ای که نتیجه آن در گروهC جام ملت های اروپا بسیار اهمیت داشت از نظر حفظ بی طرفی انتخاب درستی بود ولی پس از اینکه بازیکن بلغارستان درون محوطه جریمه پشت به دروازه حریف در حالتی که به هیچ وجه تعادل نداشت و با تیکه بر ماتراتزی در حال عقب، عقب رفتن بود به دلیل لمس این مهاجم داور مسابقه یک پنالتی غیر واقعی را به نفع بلغارها سوت زد و اعتراض بازیکنان لاجوردی پوش ایتالیایی به جایی نرسید این انتخاب را زیر سوال برد.

در نیمه دوم پس از اینکه یک بار بازیکنان بلغار در خارج از محوطه جریمه کاسانو را سرنگون کردند و پس از اینکه یکی از بازیکنان ایتالیا مهاجم بلغاری  را عملاً در داخل محوطه با پشت یا زدن زمین زد، مشخص شد که والنتین ایوانف در دانسته های خود چیزی به نام خطا و یا پنالتی را به خوبی نمی شناسد. یکی از شانس های بزرگ ایوانف این بود که پروتا ضربه برگشت داده شده را به گل تبدیل کرد در حالیکه داور و کمک داور مسابقه به خاطر سرعت زیاد توپ متوجه نشدند که شلیک ایتالیایی ها در همان بار نخست پس از بر خورد به تیر افقی وارد دروازه بلغارها شده بود در مجموع می توان گفت داوری ایوانف 10سال از اصل داوری اروپا عقب تر است. در بازی سوئد و دانمارک هنریک لارسن سوئدی با استادی و به محض رسیدن به سورنسن سنگریان دانمارک با یک پشتک حرفه ای خود را زمین زد که همین برای فریب مارکوس مرگ آلمانی کافی به نظرمی رسید تا علیه وایکینگ ها پنالتی بگیرد.