تبیان، دستیار زندگی
زشگاه های یورو 2004 استادیوم خوزه آلوالاده نام ورزشگاه: استادیوم خوزه آلوالاده مالك: باشگاه اسپورتینگ پرتغال ظرفیت: 52 هزار نفر آرشیتك: توماس تاویه را رقابت ها: 3 مسابقه در مرحله گروهی، یك دیدار در مرحله یك چهارم نهایی، یك مس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی ورزشگاه های یورو 2004

استادیوم خوزه آلوالاده

نام ورزشگاه:

استادیوم خوزه آلوالاده

مالك: باشگاه اسپورتینگ پرتغال

ظرفیت:

52 هزار نفر

آرشیتك: توماس تاویه را

رقابت ها:

3 مسابقه در مرحله گروهی، یك دیدار در مرحله یك چهارم نهایی، یك مسابقه در مرحله نیمه نهایی

تاریخ افتتاح رسمی پروژه:6 آگوست 2003

شاید هنگامی كه ویسكنت شهر آلوالاده- بالاترین مقام یك شهر یا استان – پس از كسب امتیاز میزبانی رقابت های یورو 2004 توسط پرتغال طی سخنرانی گفت: "امیدواریم استادیوم خوزه آلوالاده یكی از بزرگترین ورزشگاه اروپا شود.."، تصور نمی‌كرد كه خیلی زود این رویای او به حقیقت بپیوندد و اینك بزرگترین باشگاه و بزرگترین استادیوم در كنار ورزشگاه قدیمی، مجهز به آخرین امكانات روز ورزش، مجموعه های بزرگ چند منظوره ورزشی، ساختمان های مسكونی، فروشگاه ها، مراكز خدمات رسانی و... آلوالاده برای پذیرایی از ورزشكاران و علاقه مندان به رقابت های یورو 2004 به مرحله بهره برداری رسیده است.

اعضا اتحادیه فوتبال اروپا از نزدیك كلیه تغییرات وساخت و سازهای انجام شده دراین استادیوم را مورد بازدید و بررسی قرار دادند. این هیات بازرسی به قدری تحت تاثیر قرار گرفت كه نام ورزشگاه خوزه آلوالاده را در رده بندی استادیوم های پنج ستاره جهان قرارداد. یوفا همچنین تصویب كرد كه دیدار فینال رقابت های جام یوفا 2005 در این زمین برگزار شود.

مالكان اصلی استادیوم، در طول ساخت و مرمت بنای جدید ورزشگاه به طراحان و معماران تاكید می كردند كه علاوه بر تكمیل امكانات و افزودن ویژگی های منحصر به فرد این ساختمان، توجه ویژه ای نیز به سیستم صوتی و آكوستیك آن نشان دهند، چرا كه این بنا نیز باید همچون استادیوم قدیمی خوزه آلوالاده، محل فوق العاده و ایده آلی برای برگزاری كنسرت‌های بزرگ و بی نظیر موسیقی باشد.

آنها اصرار داشتند تا با صرف هزینه ای جداگانه بر این بخش استادیوم بتوانند از شهرت ستاره های بزرگ موسیقی كه همواره از این محل برای برگزاری برنامه های ویژه خود استفاده می‌كردند، استفاده نمایند و علاوه بر حفظ این افراد و بهره ‌مندی از خوش نامی و محبوبیتشان، سایر سوپر استارهای موسیقی را به این مكان بكشانند.

ورزشگاه خوزه آلوالاده در تاریخ 6 آگوست 2003 با برگزاری دیدارهای دوستانه میان سرخ پوشان منچستریونایتد و بازیكنان تیم اسپورتینگ لیسبون در حالی كه استادیوم مالامال از 52 هزار هوادار دو تیم بود به طور رسمی افتتاح شد.