تبیان، دستیار زندگی
زشگاه های یورو 2004 استادیوم شهرداری آویه رو مالك: شورای شهرداری آویه رو ظرفیت: 30 هزار نفر آرشیتكت: توماس تاویه را رقابت ها: دو دیدار در مرحله گروهی تاریخ افتتاح رسمی پروژه: 10 نوامبر 2003 استادیوم شهرداری آویه رو، در منطقه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی ورزشگاه های یورو 2004

استادیوم شهرداری آویه رو

مالك:

شورای شهرداری آویه رو
ظرفیت: 30 هزار نفر

آرشیتكت:

توماس تاویه را

رقابت ها:

دو دیدار در مرحله گروهی

تاریخ افتتاح رسمی پروژه: 10 نوامبر 2003

استادیوم شهرداری آویه رو، در منطقه پارك دو سیداد در حومه شهر آویه رو واقع شده است. این استادیوم با دارا بودن زمین گلف، زمین بازی و سرگرمی، مجموعه استخرهای شنا و شش هتل جدید مجهز و... در زمره ورزشگاه های بزرگ و چند منظوره كشور پرتغال قرار می گیرد.

معماران و طراحان این ورزشگاه، سرپوشیده بودن محل استقرار تماشاچیان و تقسیم جایگاه تماشاچیان به چهار بخش جداگانه و مستقل جهت كنترل و سازماندهی بهتر و راحت تر را از جمله فاكتورهای اصلی طرح های خود، مد نظر قرار داده اند.

استفاده از رنگ های متنوع مكمل نیز موجب شده است تا در نور موجود در محیط پیرامون، داخل استادیوم چندین برابر به نظر برسد.

استادیوم شهرداری آویه رو یكی از سه ورزشگاه اختصاصی رقابت های یورو 2004 پرتغال است كه توسط توماس تاویه را طراحی و به مرحله اجرا درآمده است. كارهای این آرشیتكت مشهور پرتغالی به دلیل بهره مندی، ابداع و استفاده خاص از رنگ های متنوع بسیار منحصر به فرد و ویژه هستند.

استادیوم ماریو دوارت – ورزشگاه اختصاصی بیرامار – با ظرفیت 14 هزار تماشاگر به دلیل اینكه به اندازه كافی بزرگ و مجهز نبود، مكان مناسبی برای میزبانی رقابت های یورو 2004 به شمار نمی‌رفت، در نتیجه مسوولین اجرایی مسابقات یورو تصمیم گرفتند تا استادیوم شهرداری آویه رو را احداث كنند. پس از ساخت این ورزشگاه از دسامبر 2003 تیم بیرامار نیز محل تمرینات و بازی‌هایش را به این مكان منتقل كرد.

آنتونیو لارانخو، مدیر تورنمنت های یورو 2004، با اشاره به این نكته كه آینده استادیوم آویه رو بسیار درخشان پیش بینی می شود، گفت: اگر چه ظرفیت این ورزشگاه 30 هزار نفر است، اما خوشبختانه مهندسین آن به گونه ای این استادیوم را طراحی كرده اند به راحتی پذیرای 50 هزار تماشاچی خواهد بود.

آویه رو چه لحاظ جغرافیایی و چه از نظر چشم انداز در یكی از بهترین مناطق پرتغال بنا شده است. بدون كوچكترین تردیدی می‌توان گفت هر كسی به راحتی می تواند به اینجا بیاید و از این استادیوم زیبا بهره مند شود.

استادیوم شهرداری آویه رو به طور رسمی در تاریخ 15 نوامبر 2003 با برگزاری یك دیدار دوستانه میان تیم ملی پرتغال و یونان افتتاح شد. نتیجه این بازی به تساوی یك – یك انجامید.