تبیان، دستیار زندگی
كنگره سرداران و چهار هزار شهید تداركات و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز 20 مهرماه، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و امام جمعه تهران، در سالن همایش‌های برج میلاد، برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنگره سرداران و 4000 شهید تداركات سپاه


كنگره سرداران و چهار هزار شهید تداركات و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 20 مهرماه، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و امام جمعه تهران، در سالن همایش‌های برج میلاد، برگزار شد.

كنگره سرداران و 4000 شهید تداركات و پشتیبانی

كنگره سرداران و چهار هزار شهید تداركات و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز 20 مهرماه، با حضور لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صدیقی، امام جمعه تهران، جمال الدین آبرومند، معاون هماهنگ‌كننده و رئیس ستاد این كنگره، سردار فضلی، محسن رضایی، رفیق دوست و جمعی از مسئولان در سالن همایش‌های برج میلاد، برگزار شد.

آبرومند، در این مراسم با بیان اینكه این كنگره با هدف نشان دادن توانمندی‌های ملّی و مردمی شكل گرفته است، اظهار كرد: یادآوری توانایی‌ها و استعدادهای مردمی و سازمان نظامی و نهادهای مربوطه در رابطه با توانمندی‌های عرصه‌ دفاعی، اجرای دستور و فرمان رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ارج نهادن به خانواده‌های شهدا و تجدید پیمان با شهدا برای ادامه راه پاسداری از انقلاب از دیگر اهداف برپایی این كنگره بود.

رئیس كنگره سرداران و چهار هزار شهید تداركات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: شناسایی دقیق و تكمیل شناسنامه و ایجاد بانك اطلاعات تداركات و پشتیبانی و سركشی به كلیه خانواده‌های شهدا برای جمع آوری وصایا، امكانات، خاطره‌ها و برگزاری یادواره‌های استانی از این جمله است.

در ادامه مراسم آیت الله صدیقی، امام جمعه تهران نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار كرد: جبهه ها دانشگاه معرفت بودند و جوانان ما را به جایی رساند كه امام ما را كه عارف و گنجینه الهی بود، به سخن واداشت به طوری كه می فرمودند «من به دست شما بوسه میزنم و به آن افتخار میكنم. جبهه و مكتب امام حسین(ع) جوانانی ساخت كه یك حكیم دوران به رزمندگان غبطه بخورد».

كنگره سرداران و 4000 شهید تداركات و پشتیبانی

وی در تشریح صفات شهدا در قرآن اظهار كرد: شهدا و رزمندگان انتساب به خدا داشتند و از همه تعلقات رهیده بودند. شهدا در طول جنگ و با طولانی شدن دفاع مقدس به سستی دچار نشدند و همان روحیه روزهای اول جنگ را تا انتها حفظ كردند. آنان احساس ضعف نمی كردند؛ چراكه روحیه از خدا می گرفتند و با از دست دادن امكانات ظاهری احساس ضعف نمی كردند و خود را متصل به خدا می دیدند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: شهدا هرگز مسكنت و ذلت را قبول نكرده و‎ ‎عقب گرد نكردند، شهدا واپس گرا نبودند و شعارشان را عوض نكردند و از زیر پرچم ولایت قدمی فراتر نرفتند و در چنین شرایطی است كه خداوند عاشق آنان شد.

از دیگر سخنرانان این مراسم لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بود، وی بر ضرورت انتقال تجربیات سرداران سپاه و پشتیبانی تداركات سپاه به نسل كنونی و استفاده از این تجربیات در شرایط كنونی كه كشور در تحریم اقتصادی به سر می برد تأكید و تصریح كرد: پشتیبانی و تداركات سپاه در دوران جنگ نیز با تحریم ها مبارزه كرده و آن را دور می زدند و به خودكفایی رسیدند. امروز جنس این تحریم ها متفاوت است ولی باید از این ظرفیت های بالقوه استفاده كرد.

لاریجانی سپاه را از ابتدا با مجاهدت عجین دانست و گفت: همین عامل باعث سرافرازی یك نهاد و ملت می شود. داشتن روحیه جهادی بسیاری از مرزها را می شكند. اسرائیل از نظر امكانات یك نیروی قدرتمند دارد ولی در برابر حزب الله تاب نیاورد چرا كه روحیه جهادی نداشت.

لاریجانی سپاه را از ابتدا با مجاهدت عجین دانست و گفت: همین عامل باعث سرافرازی یك نهاد و ملت می شود. داشتن روحیه جهادی بسیاری از مرزها را می شكند. اسرائیل از نظر امكانات یك نیروی قدرتمند دارد ولی در برابر حزب الله تاب نیاورد چرا كه روحیه جهادی نداشت.

كنگره سرداران و 4000 شهید تداركات و پشتیبانی

وی مردمی بودن را ویژگی دیگر سپاه انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح كرد: نیروهای سپاه هیچ گاه از مردم جدا نشدند. همچنین در طول انقلاب تا كنون یك ارادت قلبی عمیق بین سپاه و بسیج با ولایت فقیه وجود داشته و دارد. مجموع این صفات در سپاه نیروی قدرتمند بازدارنده ای را به وجود اورده است كه سرمایه ملی ما محسوب می شود.

این گزارش حاكی است؛ پخش كلیپ مستند از خانواده شهدا، پخش نماهنگ سفارشی ستاد كنگره، مداحی صادق آهنگران و شعرخوانی شاعر اهل بیت(ع) نیز از دیگر بخش های كنگره سرداران و چهار هزار شهید تداركات و پشتیبانی سپاه بود.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان حاضر در جلسه از 16 شهید شاخص آماد و پشتیبانی تجلیل به عمل آمد كه از جمله می توان از حسن شوكت پور، فرمانده تداركات نیروی مقاومت، حمدالله دكامی، جانشین فرماندهی آماد و پشتیبانی نزسا، محمد عبادیان، مسئول تداركات لشگر 27 محمدرسول الله(ص)، محمد اثری نژاد، مسئول تداركات قرارگاه نجف و سید محد صنیع خانی، فرمانده ترابری سنگین سپاه نام برد.

كنگره سرداران و 4000 شهید تداركات و پشتیبانی

حجت الله آذرپیكان، مسئول تداركات محور عملیاتی، محمدنیكو منظر، مسئول تداركات تیپ 27 محمدرسول الله(ص)، سید محمد نژاد غفاری، مسئول تداركات لشگر 7 حضرت ولی عصر(عج)، محمد محمدنژاد، جانشین تداركات لشگر 16 قدس، علیرضا ناصری نسب، جانشین تداركات تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع)، مصطفی مرادی، مسئول تداركات لشگر قدس، مجید جعفری بزرگ آباد، فرمانده پشتیبانی سپاه اهواز، حسین شریفی راد، جانشین تداركات لشگر ثارالله، سید احمد حسین زاده حجازی، مسئول تداركات محور عملیاتی، مهدی نظری فخاری، جانشین تداركات لشگر 17 علی ابن ابیطالب(ع) و رضا كریمی، مسئول تداركات لشگر 14 امام حسین(ع) از دیگر شهدای شاخصی بودند كه در این مراسم از خانواده آنان تجلیل به عمل آمد.

گزارش: عباس عباس زاده گان

بخش فرهنگ پایداری تبیان