تبیان، دستیار زندگی
دانش آموز برای كمك به نهضت عاشورایی وبرقراری شرایط برای ظهور امام زمان چیست؟ پاسخ: بیننده محترم! بعضی از وظایف جوانان در امتداد راه حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) و زمینه برای ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) عبارت است از: 1- ـ م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باسلام به نظر شما امروزه وظیفه یك دانش آموز برای كمك به نهضت عاشورایی وبرقراری شرایط برای ظهور امام زمان چیست؟

پیش از اینها فکر می کردم خدا

بعضی از وظایف جوانان در امتداد راه حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) و زمینه برای ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) عبارت است از:

1- ـ معرفت و شناخت نسبت به اسلام، قرآن و اهل البیت(ع).

2- زنده نگه داشتن پیام عاشورا.

3ـ‌ انتظار فرج و ظهور حضرت مهدی(عج).

4- تلاش و دعا برای حفظ ایمان: چون در عصر غیبت خطرات بسیار و امواج خطرناكی خانه دل انسان را تهدید می‌كند، لازم است كه ضمن تلاش جدی برای حفظ اعتقادات و ایمان خود، دست دعا بلند كرد و از خداوند استمداد نمود.

5 ـ سعی در اصلاح جامعه، و امر به معروف و نهی از منكر: از جمله وظایف مهم شیعیان و شیفتگان حضرت حجت (ع) اصلاح جامعه خود است. البته بدیهی است امتی می‌تواند در رابطه این امر موفق باشد كه خودسازی را مقدم بر دیگر سازی بداند و به خود بیشتر بپردازد. سعی و تلاش در راه اصلاح دیگران و مبارزه با كجروی‌ها و فسادها و اهتمام به امر به معروف و نهی از منكر به منظور اصلاح جامعه و تربیت انسانهای صالح و شایسته وظیفة عاشقان در عصر غیبت است.

پیامبر اكرم (ص) می‌فرماید: «هر كس صبح كند و به امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست، و كسی كه بشنود فریاد انسانی را كه از مسلمانان كمك می‌طلبد و به ندای او پاسخ مثبت ندهد، مسلمان نیست.

6 ـ تزكیه و خودسازی: پاكسازی درون از صفات پلید و زیور دادن آن به وسیله اخلاق پسندیده، از جمله وظایفی است كه در هر زمان واجب است.

امام صادق(ع) می‌فرماید: «هركس كه دوست دارد از اصحاب حضرت قائم(ع) باشد، می‌بایست منتظر باشد و در این حال به پرهیزگاری و اخلاق نیكو رفتار نماید.

مؤمنی كه در حال انتظار فرج حضرتش بمیرد و پس از مردنش حضرت مهدی(ع) ظهور كند، پاداش او همچون پاداش كسی خواهد بود كه آن حضرت را درك كرده است. پس كوشش كنید و در انتظار بمانید. گوارا باد شما را ای گروه مشمول رحمت خدا!»

7-

عبادت و كسب رضای الهی: از مهمترین وظایف جوانان، "انجام واجبات و ترك محرمات" می باشد. قابل توجه است كه "نماز" یكی از عبادات بسیار پر ارزش اسلامی به شمار آمده است. اما باید توجه داشت كه عبادت فقط در نماز و روزه خلاصه نمی شود؛ بلكه درس خواندن و مطالعه نمودن، احترام به پدر و مادر و بزرگترها، كمك به همنوعان و دهها مورد دیگر نیز از مصادیق عبادت می باشد.

خداوندا! توفیق زندگی در پرتوی الطاف امام زمان(عج) و مرگ حسینی به ما عنایت فرما.

موفق و موید باشید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.