تبیان، دستیار زندگی
سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، در مقاله ای تحلیلی «جهان فناوری و امنیت انسان» فناوری‌هایی كه ممكن است امنیت انسان را به خطر بیندازند را بررسی كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی فناوری‌هایی که امنیت انسان را به خطر می اندازند در تبیان زنجان

فناوری

سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، در مقاله ای تحلیلی «جهان فناوری و امنیت انسان» فناوری‌هایی كه ممكن است امنیت انسان را به خطر بیندازند را بررسی كرد.

به گزارش روابط عمومی، بخش دانش و تکنولوژی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان زنجان در مقاله ای تحلیلی به بررسی و تاثیر فناوری‌های جدید بر سلامت انسان پرداخت.

دراین مقاله آمده است : ما عادت كرده‌ایم همیشه نگران حمله ویروس‌ها یا هكر‌ها به رایانه‌مان باشیم، اما امروزه نگرانی اصلی تبدیل شدن تلویزیون‌ها‌، خودرو‌ها، تلفن‌ها و لوازم خانگی به وسایل آسیب‌پذیر است ‌كه این آسیب‌‌پذیری به واسطه استفاده ما از فناوری‌هایی مانند Wi-Fi، بلوتوث، RFID و GPS برای متصل‌كردن آنها به هم است.

این مقاله ادامه می دهد: اولین فناوری‌ای كه می‌تواند نیمه تاریك داشته باشد دستگاه خودپرداز یا همان عابر بانك است كه روزانه از آن استفاده می‌كنید. برای نشان دادن نیمه تاریك این فناوری ابتدا باید بدانیم خودپرداز چگونه كار می‌كند.

دستگاه خودپرداز مانند یك رایانه آنلاین است. وقتی شما كارت‌تان را وارد می‌كنید كارت خوان (Card Reader) محتویات آن را كه روی نوار مغناطیسی كارت ضبط شده‌ می‌خواند و به سرور مركزی می‌فرستد. بعد از آن از شما می‌خواهد رمز كارت (PIN code) را وارد كنید و بعد از بررسی و تائید آن عملیات‌ مورد نظرتان مثلا پرداخت پول را انجام می‌دهد.

بسیاری از اختراعات و فناوری‌های ساخته شده توسط انسان مانند شمشیر دو لبه است كه می‌توان از آنها هم در جهت خیر و هم در جهت شر استفاده كرد. فناوری‌هایی كه در اینجا به صورت اجمالی به آنها اشاره شد نیز جزو همین دسته‌اند. نیمه تاریك این فناوری‌ها نباید باعث شود افراد خود را از فواید و مواهبی كه آن فناوری‌ها در اختیارشان می‌گذارند، محروم كنند؛ بلكه افراد باید تلاش كنند آنها را بخوبی بشناسند و خود را در برابر خطرات احتمالی‌شان ایمن سازند.

گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت تبیان زنجان مراجعه کنند.

تنظیم: هومن بهلولی