تبیان، دستیار زندگی
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت داوران این جشنواره شامل ملک چیذری، نسرین سجادیان و فروغ‌اعظم علی‌شاهرودی به صاحب اثر برگزیده اول با عنوان بررسی میزان آگاهی دانش‌آموزان شهر قدس از زندگی امام رضا(ع) اثر علی زارع‌زاده و آرمان مهران‌فر از..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از برترین‌های جشنواره پژوهش‌های رضوی

تجلیل از برترین‌های جشنواره پژوهش‌های رضوی

دومین جشنواره پژوهش‌های رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران از برگزیدگان خود تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت داوران این جشنواره شامل ملک چیذری، نسرین سجادیان و فروغ‌اعظم علی‌شاهرودی به صاحب اثر برگزیده اول با عنوان "بررسی میزان آگاهی دانش‌آموزان شهر قدس از زندگی امام رضا(ع)" اثر علی زارع‌زاده و آرمان مهران‌فر از مرکز شهر قدس استان تهران ، تندیس ویژه جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ 10میلیون ریال اختصاص دادند.

بر همین اساس، پژوهش برگزیده دوم، با عنوان "مصحف‌خوانی، پژوهشی پیرامون آیین صفه‌‌خوانی در حرم رضوی و راهکار‌های ترویج آن" اثر فائزه زارعی‌نژاد، زهرا اسفیدگر و نیوشا ناصری‌زارع از مرکز هشتگرد استان البرز شایسته دریافت تندیس ویژه جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ 7میلیون ریال معرفی شد.

در عین حال هیأت داوران، اثر برگزیده سوم با عنوان "بررسی تاثیر حضور بارگاه امام رضا(ع) بر اعتقادات مردم خراسان جنوبی" اثر زهرا سپاهی، ریحانه علی‌آبادی و فاطمه قاسمی از مرکز شماره 2 بیرجند استان خراسان جنوبی ، را نیز شایسته دریافت تندیس ویژه جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ 5میلیون ریال معرفی کردند.

تجلیل از برترین‌های جشنواره پژوهش‌های رضوی

بر اساس این گزارش، آثار چهارم تا هشتم به ترتیب با عنوان‌های "تاثیر سیره رضوی بر فراگیری مهارت دوستی و همدلی در نوجوانان" اثر محمدباقر آزره و محمد جهانگیری از مرکز شماره 2 کانون استان تهران، "بررسی میزان آگاهی اعضای نوجوان از فلسفه نقاره‌نوازی در حرم رضوی" اثر ساحل ملکت‌دوست از مرکز الوند استان قزوین، "بررسی تاثیر زیارت حرم امام رضا(ع) بر آرامش درونی زائران" اثر حدیث دهقان، مریم سامی و زهرا طالبی از هشتگرد استان البرز، "بررسی آداب و رسوم برخی از اقوام در تشرف به بارگاه رضوی" اثر رامین ندیمی، محمدرضا نوروزی از مرکز شهر قدس استان تهران و "خدام حرم رضوی" اثر رضوان پورکرمی و فاطمه فخرآبادی از مرکز 28 تهران نیز لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ 4میلیون ریال دریافت کردند.

به نفرات هشتم تا یازدهم نیز لوح تقدیر به همراه هدیه نقدی به مبلغ 3میلیون ریال، نفرات دوازدهم تا پانزدهم لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ 2میلیون ریال و نفرات شانزدهم تا چهلم نیز لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ 1میلیون ریال اهدا شد.

داوران همچنین در بیانیه خود از تمامی نوجوانانی که آثار پژوهشی خود را برای جشنواره ارسال کرده بودند تشکر و مواردی هم‌چون پرداختن به مسایل واقعی و دغدغه‌های ذهنی، توجه بر مهارت مطالعه صحیح و دقیق، پایبندی و توجه پیوسته به اصول و منشور اخلاقی و استفاده از منابع مفید دست اول و مرتبط با موضوع پژوهش تأکید کردند.

تجلیل از برترین‌های جشنواره پژوهش‌های رضوی تجلیل از برترین‌های جشنواره پژوهش‌های رضوی تجلیل از برترین‌های جشنواره پژوهش‌های رضوی تجلیل از برترین‌های جشنواره پژوهش‌های رضوی

برگزیدگان دومین جشنواره پژوهش‌های رضوی کانون روز 1 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون استان تهران جوایز خود را دریافت کردند.

نمایشگاهی نیز در نگارخانه مرکز آفرینش‌های کانون استان تهران واقع در خیابان حجاب از 1 تا 7 مهر از آثار پژوهش‌گران نوجوان جشنواره برپا خواهد بود.

منبع: پایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی