تبیان، دستیار زندگی
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فعالان سایبری ایثار و شهادت در تالار وحدت و با حضور دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ‌و حجه الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کشور و سخنگوی قوه قضاییه و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران عصر روز چهارشنبه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان ارومیه در نخستین جشنواره فعالان سایبری ایثار و شهادت اول شد

تبیان ارومیه در نخستین جشنواره فعالان سایبری ایثار و شهادت

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فعالان سایبری ایثار و شهادت در تالار وحدت و با حضور دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ‌و حجه الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کشور و سخنگوی قوه قضاییه و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران عصر روز چهارشنبه 29 شهریور ماه برگزار گردید.

تبلیغات این جشنواره در حوزه ملی با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در 32 استان کشور و تبلیغات خارجی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 74 کشور انجام می شود.

این جشنواره برای نخستین بار و به همت هیات خانواده شهدا و ایثارگران و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در 32 استان کشور و تبلیغات خارجی آن با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 74 کشور انجام گردیده است و نفرات برتر از میان بیش از 1120 اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در چهار محور وبلاگ، وبسایت، نرم افزار و کلیپ تلفن همراه انتخاب شده بودند که پس از بیاینیه هیئات داوران جوایز و تندیس جشنواره را از مقامات مدعو حاضر در مراسم دریافت نمودند.

در این جشنواره هیئت داوران هادی مختاری را با طراحی و تولید اثر نرم افزاری "سرفه های کهربایی" و با مضمون شرح حال بمباران شیمیایی سردشت در بخش نرم افزار ها بعنوان مقام اول جشنواره انتخاب نمود.

گفتنی است مهندس هادی مختاری(متولد 1365) در بخش طراحی های نرم افزاری و فعالیت های کامپیوتری در سال 90 به عنوان جوان برترو نخبه استانی  و در سال 89 به عنوان نوآور و مبتکر استانی انتخاب شده بود.

به گفته داود براتی دبیر اجرایی جشنواره نفرات اول در قالب سفرهای آموزشی به کشورهای خارجی اعزام می شوند. ایشان تصریح کرد:سفرهای آموزشی درنظر گرفته شده عمدتا کشورهایی است که به صورتی فعال تر در عرصه نرم افزار و فضاهای سایبری فعالیت دارند.

در این مراسم ،‌سردار باقرزاده ،حسین مظفر نماینده مجلس شورای اسلامی، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس , همسر و فرزند شهید رضایی نژاد ، خانواده شهدای پاکستان گنجی و رحیمی‌و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری حضور داشتند.

همچنین در مراسم مذکور نماد فعالان سایبری حوزه ایثار و شهادت با حضور علی لاریجانی و آرمیتا رضایی نژاد دختر شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای رونمایی شد.

تنظیم: هومن بهلولی