تبیان، دستیار زندگی
p;بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       گرفتای ها و مشکلات Start menu منوی Start ویندوز XP متفاوت از نسخه های قبلی ویندوز است. هر چند این منو بسیار انعطاف پذیرتر  از منوی م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

گرفتای ها و مشکلات Start menu

منوی Start ویندوز XP متفاوت از نسخه های قبلی ویندوز است. هر چند این منو بسیار انعطاف پذیرتر  از منوی موجود در نسخه های قبلی است اما این ساختاربندی می تواند سبب ایجاد گرفتاریهایی برای شما شود.

منوی Start یکی از اصلی ترین راه های دستیابی به اغلب بخش های ویندوز XP است. حتما گاهی برای تان پیش آمده که نخواهید آیکونی روی صفحهDesktop دیده شود، در این حالت می توانید از منوی Start به آیتمها دسترسی یابید. در این منو  می توانید آیتم هایی را که باید ظاهر شوند یا نشوند را سفارشی کنید . در قسمت های زیر راه ها و شیوه های آسانی برای رفع مشکلات مطرح می شود.

 من می خواهم برروی نمایش یا دیده نشدن آیتم ها در منوی Start کنترل داشته باشم


علت:

ویندوز XP ساختار بندی پیش فرضی دارد که آیتم های مشخصی را در منوی Start قرار می دهد.

این ساختار بندی قابل تغییر است و حتی نحوه نمایش آیتم ها با سفارشی کردن گزینه های منوی Start امکان پذیر است.


راه حل:

برای سفارش کردن منوی Start از مراحل زیر پیروی کنید:

1- دکمه Start را راست کلیک کنید و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید.

2- دکمه Customize نمایان شده را کلیک کنید.

3- در زبانه General می توانید آیکون های کوچک و بزرگ را جهت استفاده انتخاب کنید. همچنین تعداد برنامه هایی که ویندوز XP می تواند در منوی Start قرار دهد و اینکه آیا مایلید تا آیکون مرورگر (10) یا e-mail در منوی Start نشان داده شود.

4- برچسب Advanced را کلیک کنید.  در این قسمت می توانید نوع آیتم هایی که در منوی Start ظاهر می شوند را تعیین کرد و اینکه آیا آنها بصورت یک لینک یا یک منو دیده شوند. تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید و سپس دکمه Ok را کلیک نمائید.