تبیان، دستیار زندگی
وقتی دختر خانم ها و آقا پسرها به خصوص دختر خانم ها تصمیم بر ازدواج با فرد خاصی می گیرند، بدین معناست كه پشتیبانی و حمایت فرد مقابل از خود را پذیرفته اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حامی یکدیگر باشید


وقتی دختر خانم ها و آقا پسرها به خصوص دختر خانم ها تصمیم بر ازدواج با فرد خاصی می گیرند، بدین معناست كه پشتیبانی و حمایت فرد مقابل از خود را پذیرفته اند. در واقع در این مواقع فرد از مقداری از حمایت و پشتیبانی خانواده و به خصوص پدر و مادرش چشم می پوشد و به حامی مطمئن دیگری با عنوان همسر اطمینان كرده و  تكیه می كند.

عشق

یکی از مهم ترین شاخصه‌هایی که می‌تواند در عمیق کردن محبت و در نتیجه استحکام خانواده مۆثر باشد، حمایت و دفاع از همسر است. حمایت همسران از یكدیگر از همان ابتدا یعنی از همان روزهای نخستین عقد لازم و ضروری است چون همین حس حمایت شدن است كه قدرت مقابله با فشارها و مشكلات پیش روی زندگی را در افراد تقویت می کند. در این‌صورت است كه افراد احساس می كنند كه هنگام سختی ها تنها نیستند و کسی هست که به او تکیه کرده و با كمك وی ناهمواری را پشت سر بگذارند. افزون بر اینها هرگز مشكلات و سختی ها نمی توانند فردی را كه از حمایت همه جانبه همسرش بهره مند است از پای در آورد. همیشه تحمل سختی ها و فائق آمدن بر آنها به كمك دیگران به خصوص همسر آسانتر و قابل تحملتر می باشد.

حمایت همسران از یكدیگر در قالب شكل های مختلفی معنا می یابد

-حمایت عاطفی: در این نوع حمایت احساسات و عواطف فرد مورد توجه قرار گرفته و تامین می گردد. مثلاً افراد با ابراز علاقه و عشقشان به فرد مقابل حس مثبت دوست داشته شدن و مورد علاقه بودن را به یكدیگر منتقل می نمایند.

-حمایت روحی و روانی: تلاش برای ایجاد محیط و كانونی امن و مطئن برای همسر باعث افزایش آرامش روحی همسر و در نتیجه حمایت روانی از وی می باشد. رسیدن به زندگی موفق و پیروز تنها در سایه آرامش حاصل می گردد.

-حمایت معنوی: این نوع حمایت جزء‌گسترده ترین دسته ها محسوب می شود و اموری چون مسائل خانوادگی، تحصیلی، اخلاقی،‌ اجتماعی،‌ دینی و ... را شامل می گردد.

- حمایت مالی: پشتیبانی زن و مرد از یكدیگر در مسائل مالی،‌ حمایت دیگری است كه پایه های زندگی مشترك را مستحكم می گرداند. اشتغال زن در خارج از خانواده و كمك به همسر در مسائل مالی،‌ قناعت پیشه کردن زن در مواقعی که همسرش دچار مشكلات مالی است و... نمونه هایی از حمایت های مالی زن و مرد از یكدیگر می باشد.

حمایت همسران از یكدیگر از همان ابتدا یعنی از همان روزهای نخستین عقد لازم و ضروری است چون همین حس حمایت شدن است كه قدرت مقابله با فشارها و مشكلات پیش روی زندگی را در افراد تقویت می کند

زن و مرد از راههای مختلفی می توانند حمایت و پشتیبانی شان از یكدیگر را به مرحله اجرا بگذارند

-حمایت همه جانبه از رفتارها و اعمال همسر (در حضور و یا غیاب وی) در مقابل دیگران.

-تعریف و تمجید از افعال همسر در مقابل اطرافیان و آشنایان به خصوص خانواده ها.

-اجتناب از سرزنش و ایرادگیری از همسر چه در خفا و چه در مقابل دیگران.

-رعایت همیشگی ادب و احترام در برابر همسر و خطاب وی با القاب زیبا.

- تلاش برای كمك های همه جانبه به همسر در شرایط سخت و طاقت فرسا.

-دلداری و مساعدت روحی به همسر در مقابله با مشكلات.

- و ...

 اكرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.