تبیان، دستیار زندگی
اهل بیت پیامبر(ص) چهره‌های پرفروغی به جهانیان عرضه کرده‌اندكه نامشان مانند ستارگان درخشان در آسمان فضایل می‌درخشد. درخشان‌ترین ستاره در میان بانوان هفتمین منظومه ولایت، فاطمه فرزند پاکیزه موسی بن جعفر(ع) است؛ بانویی که سال‌هاست تشنگان معرفت از حریمش، زلال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میلاد نور دیده رضا، کعبه دل‏ها، حضرت معصومه علیها السلام خجسته باد

ولادت حضرت معصومه (س)

اهل بیت پیامبر(ص) چهره‌های پرفروغی به جهانیان عرضه کرده‌اندكه نامشان مانند ستارگان درخشان در آسمان فضایل می‌درخشد. درخشان‌ترین ستاره در میان بانوان هفتمین منظومه ولایت، فاطمه فرزند پاکیزه موسی بن جعفر(ع) است؛ بانویی که سال‌هاست تشنگان معرفت از حریمش، زلال ایمان می‌نوشند و عارفان با گذر بر زندگی فرزانه‌اش و درک لحظه‌های آسمانی شدنش، درهای عروج را به روی خود می‌گشایند و بوی وصال را در گستره زمین منتشر می‌سازند.

وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نگین گرانمایه ای است در كویر قم كه هزاران عاشق را به حریم خویش خوانده و كوثر گوارایی است كه جان تشنه جویندگان علم و معنویت را سیراب می كند.

ولادت حضرت معصومه (س)

حضرت فاطمه معصومه(س): نخبه دودمان نبوت و زبده خاندان امامت بود.در بلندی مقام و منزلت،جلالت،عفاف و كرامت در بین معاصران خود،یگانه بود و در میان امامزادگان ،تنها كسی است كه به پاداش زیارت تربتش، بهشت را واجب شمرده اند.

عطر وجودش در پهنای كویر قم دل مستان را میكده خود كرده و هر شیفته دلی قدم در این خاك می نهد چنان مجذوب انوار قدسیه و محبت او میشود كه راهی برای دل كندن به جای نمی گذارد .مناقب و فضایل روح پرفتوحش در قالب الفاظ و كلمات نگنجد و كسی را توان گفتن نشاید. مناقبش همین است كه صادق آل رسول (ص) فرمود: آستان مطهرش حریم عصمت و امامت است.شأن، عظمت و فضیلت  این بانوی مكرم اسلام بعد از حضرت زهرا(س) از جهت گستردگی شفاعت با هیچ بانویی به شفیعه محشر حضرت معصومه سلام الله علیها نمیرسد. اختصاص لقب معصومه به كریمه اهل بیت نیز تایید كننده همین مطلب است.

ولادت حضرت معصومه (س)

به مباركی این روز گرانقدر (ولادت حضرت معصومه (س) ) روز دختران نامیده شد در اسلام و قرآن دختران از احترام خاصی برخوردارند. پیامبر گرامی اسلام (ص) در آغاز دعوت مردم به اسلام به جایگاه و مقام دختر بها داده و در زمانی كه اعراب دختران را زنده به گور می كردند و از شنیدن دختر ننگ و عار را در خانه  تجسم می كردند پیامبر(ص) با همراه  بردن دختر خویش نشان داد كه دختران در پیشگاه خداوند از مقام و منزلتی خاص بر خوردارند . حیاء و عفت دختران در آموزه های دینی بعنوان یك ارزش اهمیت دارد كه بیانگر فطرت پاك اوست كسانی كه بی عفتی و بی حیایی را در پیش می گیرند در حقیقت از این فطرت پاك خدا دادی دور شده اند. دشمنان دین و شریعت در صددند تا با تبلیغ فساد و تباهی در جامعه، دختران را از فطرت سالم خویش دور سازند و به بی حیایی بكشانند.

دختران ما با همه  خوبیها، پاكی ها و متانت و وقار خود ارمغانی با ارزش را به همراه دارند تا شخصیت والای خود را كه بر گرفته از اسوه های حسنه است با عفت و پاكدامنی و پوشش پسندیده نشان دهند. این روز عزیز بر تمامی دختران مبارك باد. آغاز دهه كرامت را كه مصادف با ولادت حصرت معصومه (س) تا ولادت شمس‌الشموس امام هشتم امام رضا (ع) را گرامی می داریم.

روابط عمومی موسسه تبیان