تبیان، دستیار زندگی
معنای زندگی، مسیر حركت افراد را در زندگی مشخص می‌كند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیره اجتماعی امام(ع) در جامعه


یك كارشناس مذهبی تاكید كرد: سیره اجتماعی حضرت رضا(ع) در جامعه

یك كارشناس مذهبی گفت: جامعه كنونی نیازمند بهره‌گیری از سیره اجتماعی امام رضا(ع) است.

به گزارش ستاد خبری جشن‌های رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی سرلك با بیان این مطلب گفت: هادینه‌شدن فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه و توجه به سیره ائمه معصومین سبب كاهش بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.


وی بهره‌مندی از سیره ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی افراد را موجب سعادت‌مندی دانست و اظهارداشت: معنای زندگی، مسیر حركت افراد را در زندگی مشخص می‌كند باید سبك زندگی دینی از متون اسلامی و روایات معصومین(ع) استخراج كرد.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، تصریح كرد:

سیره اجتماعی امام(ع) در جامعه

سبك زندگی دینی لزوما به معنای سنتی بودن انسان و پایبندی به تمامی آداب و رسوم گذشتگان نیست؛ بلكه در سبك زندگی دینی سنت‌های الهی جریان دارد و ما نباید به آن بخش‌هایی از سنت گذشتگان كه با تعالیم دینی در تناقض است، عمل كنیم.

سرلك در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به منتسب بودن مجموعه آستان قدس رضوی به حضرت رضا(ع) افزود: خدمتگزاران بارگاه منور رضوی باید به سیره حضرت رضا(ع) در ارائه خدمات به زائران توجه ویژه داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: خوشبختانه به بركت پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی شاهد ارائه خدمات فرهنگی، تبلیغی و مذهبی فراوانی به زائران حضرت رضا(ع) هستیم و برنامه‌های تدارك دیده شده ضمن هدف‌مند بودن از تنوع بالایی برخوردار است.


منبع: آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی‌