تبیان، دستیار زندگی
به نظرتون وضع حجاب مون تغییر نکرده ؟ علت این همه بی حجابی چی می تونه باشه ؟ به چه قیمتی حاضریم بی حجاب بشیم ؟نمی دونم کسی می تونه برای بی حجابی خودش جواب قانع کننده ای رو بده یا نه ؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگذار دلت پارکینگ عمومی شود !


به نظرتون وضع حجاب مون تغییر نکرده؟ علت این همه بی حجابی چی می تونه باشه؟ به چه قیمتی حاضریم بی حجاب بشیم ؟ نمی دونم کسی می تونه برای بی حجابی خودش جواب قانع کننده ای رو بده یا نه؟


حجاب

حجاب در کلام الهی

(وَ قُلْ لِلْمُۆْمِناتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیوبِهِنَّ وَ لا یبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیعْلَمَ ما یخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیهَا الْمُۆْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ )

و به زنان با ایمان بگو چشم هاى خود را (از نگاه هوس‏آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ كنند و زینت خود را- جز آن مقدار كه نمایان است- آشكار ننمایند و (اطراف) روسرى‏هاى خود را بر سینه خود افكنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشكار نسازند مگر براى شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‏كیششان، یا بردگانشان [كنیزانشان‏]، یا افراد سفیه كه تمایلى به زن ندارند، یا كودكانى كه از امور جنسى مربوط به زنان آگاه نیستند و هنگام راه رفتن پاهاى خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صداى خلخال كه برپا دارند به گوش رسد). و همگى بسوى خدا بازگردید اى مۆمنان، تا رستگار شوید! )(النساء:31)

تغییر رمز موفقیت

فکر کنم شما هم مثل من متوجه شدید بعضی چیزها تغییر کردن مخالف تغییر نیستم همیشه هم تغییر کردن بد نیست، خیلی وقتها تغییر کردن باعث کمال و رسیدن به خدا می شه ،

اصلاً اگه تغییری توی زندگی نباشه شاید آدم دل مرده بشه به خاطر همین هست که می گن آدم همیشه باید امروزش بهتر از دیروزش باشه ولی بعضی وقتها این تغییر کردن جهتش رو تغییر می ده به جای اینکه به سمت خوبی و کمال پیش بره راه خودش رو گم می کنه رو به سوی سقوط و انحطاط پیش می ره ، درسته هنوز تغییر داره صورت می گیره ولی به چه سمتی به چه قیمتی ؟

اولین علت بی حجابی کم رنگ شدن مبانی ارزشی ، اعتقادی و معنوی خانواده ها ست واقعاً بعضی خانواده ها اصلاً برای برنامه اعتقادی بچه هاشون برنامه ای ندارن همه جور برنامه ریزی توی خانواده ها پیدا می شه از کلاسهای مختلف زبان و کامییوتر و کلاسهای ورزشی و انواع تفریحات که البته کسی مخالف این برنامه های مفید نیست فقط وقتی دیده می شه هیچ برنامه ای برای پیشرفت اخلاق و مبانی ارزشی توی خانواده وجود نداره دل آدم می سوزه

بعد از این مقدمه طولانی می خواستم یک سۆال مطرح بکنم امیدوارم اولا به کسی بر نخوره چرا که اصلاً نمی خوام به کسی بی احترامی بکنم.

به نظرتون وضع حجاب مون  تغییر نکرده ؟ علت این همه بی حجابی چی می تونه باشه ؟ به چه قیمتی حاضریم بی حجاب بشیم ؟نمی دونم کسی می تونه برای بی حجابی خودش جواب قانع کننده ای رو بده یا نه ؟

ولی به نظرم جواب این قدر باید قانع کننده باشه که خدای مهربون رو قانع بکنه والا خدای مهربون از حق خودش نمی گذره ! از اون طرف، جواب باید طوری باشه که آدم رو به خاطر اون سرپیچی که از خدا کرده از آتیشی که خدا وعده داده  محفوظ بمونه.

روایات حجاب

1-  امام على علیه السّلام فرموده اند : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست .( غرر الحکم5820)

2- امام صادق علیه السلام می فرمایند: حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد.( المستدرک، ج5)

حجاب

عوامل بی حجابی

اولین علت بی حجابی کم رنگ شدن مبانی ارزشی ، اعتقادی و معنوی خانواده ها ست واقعاً بعضی خانواده ها  اصلاً برای برنامه اعتقادی بچه هاشون برنامه ای ندارن همه جور برنامه ریزی توی خانواده ها پیدا می شه از کلاسهای مختلف زبان و کامییوتر و کلاسهای ورزشی و انواع تفریحات که البته کسی مخالف این برنامه های مفید نیست فقط وقتی دیده می شه هیچ برنامه ای برای پیشرفت اخلاق و مبانی ارزشی توی خانواده وجود نداره دل آدم می سوزه .

کشش های درونی

همیشه از درون ما آدم ها یک سری تمایلات نفسانی  هم آتیش بیار معرکه میشن. از یک طرف خدای متعال وعده بهشت و سعادت ابدی داده از اون  طرف نفس سرکش به دنبال رسیدن به لذت های دنیای خودش هست  خدای مهربون می گه خود آرائی نکن،  نفس آدم رو به تبرج و فرار از دستورات الهی تشویق می کنه.خدای متعال می گه چشم چرانی نکن نفس مخالفت می کنه  و ظواهر نفسانی و شیطانی رو مقابل  چشم قشنگ نشون می ده .

بعضی افراد تا بهشون می گی خانم حجابت رو رعایت کن گوش فلک رو کر می کنند که ای وای حق ما رو دارن ضایع می کنند غافل از اینکه اون حقی که داره ضایع می شه در مرحله اول حق خدای متعال هست

کشش های بیرونی

اگه از حق نگذریم انگار زمین و زمان دست به دست هم دادن تا این حجاب رو از من و تو بگیرن نمی دونم چه ضرری  بهشون زده این همه برنامه های تبلیغاتی ضد  فرهنگ و مروج برهنگی که از شبکه های ماهواره ای و سایتها ی اینترنتی پخش می شه همه به دنبال همین هستند .

ولی خدایی اگه هزار تا از این دلیل ها رو کنار هم ردیف کنیم می شه خدارو قانع کرد که از حق خودش بگذره؟ بعضی افراد تا بهشون می گی خانم حجابت رو رعایت کن گوش فلک رو کر می کنند که ای وای حق ما رو دارن ضایع می کنند غافل از اینکه اون حقی که داره ضایع می شه در مرحله اول حق خدای متعال هست خدا که بیکار نبوده که انسان رو درست بکنه و بدون هیچ  انتظاری یله و رها ولش کنه برا این  کاری که کرده برای خودش یک سری حقوق رو وضع کرده ، یک سری قوانین و دستورات رو خواسته که باید بهشون عمل کنیم همه این دستورات هم به خاطر کمال و رسیدن به سعادت و بهرمندی بهتر از دنیا بوده

حالا بعد این همه روضه خوندن به نظرتون دلیل این همه بی حجابی چی می تونه باشه به نظرتون کسایی که حجاب دارن توی خط مقدم جهاد فرهنگی نیستند ؟

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان


منبع: وبلاگ گروهی رهپویان قرآن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.