تبیان، دستیار زندگی
هاشمیان:شرمنده محبتهای مردم كشورم نشدم كره جنوبی تنها از یك لحظه غفلت خط دفاعی ایران به گل رسید و زیاد نتوانست ما را اذیت كند. وحید هاشمیان، مهاجم ملی پوش هانوفر ضمن بیان مطلب فوق افزود: میزبانی و تشویق تماشاچیان پرشور كره ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صحبتهای ملی پوشان قبل از عزیمت به سوریه



هاشمیان:شرمنده محبتهای مردم كشورم نشدم

كره جنوبی تنها از یك لحظه غفلت خط دفاعی ایران به گل رسید و زیاد نتوانست ما را اذیت كند.

وحید هاشمیان، مهاجم ملی پوش هانوفر ضمن بیان مطلب فوق افزود: میزبانی و تشویق تماشاچیان پرشور كره ای تنها امتیاز مثبت آنها در این بازی بود و 2 تیم به یك اندازه توانستند موقعیت هایی را روی دروازه یكدیگر خلق كنند، كره جنوبی تنها از یك لحظه غفلت دفاعی ایران به گل رسید و زیاد نتوانست ما را اذیت كند.

وی افزود: در اواخر بازی وقتی پشت به دروازه حریف بودم، حس كردم دروازه بان كره ای از روی خط دروازه جدا شده و بهترین موقعیت برای گلزنی فراهم است. خدا را شكركه توانستم محبت های مردم كشورم را جبران كنم و شرمنده آنها نشوم.

هاشمیان درخصوص با بازیهای آتی تیم ملی ایران مقابل سوریه و چین تایپه تصریح كرد: همیشه باید درصدی را برای احتمالات در نظر بگیریم و با تمام قوا به مصاف سوریه و چین تایپه برویم تا حداكثر امتیازات را به دست آوریم. این حق مسلم ایران است كه به عنوان سرگروه به مرحله نهایی رقابت های جام ملتهای آسیا صعود كند.


واحدی نیكبخت: با دست پر از سوریه بازمی‌گردیم

بازیكن میانی تیم ملی فوتبال كسب یك امتیاز از میدان سئول را عادلانه می‌داند.

علیرضا واحدی نیكبخت اظهار كرد: نتیجه‌ی مساوی برابر كره عادلانه‌ترین نتیجه بود. شرایط ورزشگاه كاملا به نفع تیم میزبان بود و تیم ایران نیز دفاع منطقی‌ را انجام داد. ما روی یك اشتباه، گل دریافت كردیم و بر روی اشتباه حریف نیز به گل رسیدیم. این شرایط برابر نشان می‌دهد كه نتیجه‌ی بازی برای هر دو تیم مناسب بود.

وی در مورد نظر كارشناسان كه جناح چپ ایران را ضعیف می‌دانند گفت: من وظیفه‌ای كه مربیان خواسته بودند را انجام دادم. اكنون كادر فنی باید تشخیص دهد كه تا چه اندازه موفق بودم. در سمت راست تیم ملی كره، بازیكن تیم فولام انگلستان بازی می‌كند. طبیعی است وی بازیكن فوق‌العاده‌ای است كه توانسته به لیگ برتر راه پیدا كند. بنابراین اگر گاهی اوقات او از من رد می‌شد، چندان مقصر نیستم؛ اما، وظیفه‌ی من بود كه این بازیكن را مهار كنم و تمام تلاشم را در این زمینه انجام دادم.

نیكبخت واحدی در مورد بازی با سوریه نیز به ایسنا گفت: باید با دست پر از سوریه بازگردیم. اكنون مردم بار دیگر به تیم ملی امیدوار شده‌اند. به همین دلیل با وجود تمام دشواری‌های دیدار برابر سوریه, به این كشور می‌رویم تا با كسب هر سه امتیاز, صعودمان را به جام ملت‌های آسیا قطعی كنیم.


حسین كعبی: بازی با سوریه دشوار است

مدافع تیم ملی فوتبال در دو دیدار ایران برابر سوریه و كره‌ی جنوبی روی نیمكت ذخیره‌ها قرار گرفت و در نیمه‌ی دوم مقابل كره به عنوان بازیكن جانشین به میدان رفت؛ او در این رابطه می‌گوید:« در این مورد سرمربی تیم ملی را درك می‌كنم و تصمیم وی منطقی است.»

حسین كعبی پیش از سفر تیم ملی كشورمان به سوریه اظهار كرد: بازی چندان دشواری مقابل كره نبود. تیم ما توانست در زمین حریف نتیجه‌ی خوبی به دست آورد، چرا كه باید از نزدیك در جو و فضای ورزشگاه جام‌جهانی كره قرار گرفت تا درك كرد تا چه اندازه گرفتن حتی یك امتیاز در این ورزشگاه از كره‌ی جنوبی دشوار است.

وی افزود: در نیمه‌ی دوم با تصمیم مربی به میدان رفتم. در آن لحظه تنها به جبران نتیجه و موفقیت تیم ملی فكر می‌كردم و به همین دلیل تمام تلاشم را انجام دادم و بسیار خوشحالم كه توانستیم بازی را به تساوی بكشانیم.

كعبی در مورد علت نیمكت نشینی خود نیز گفت: در مورد دیدار برابر سوریه من مصدوم بودم. به مدت دو هفته با تیم تمرین نكردم و به همین دلیل روی نیمكت ذخیره‌ها نشستم. در دیدار برابر كره‌ی جنوبی نیز من در سیستم 2-5-3 تیم جایگاهی نداشتم. البته من نیز این تصمیم را قبول دارم، واقعیت این است، من در این سیستم چندان كارایی ندارم. در هر صورت تصمیم نهایی در مورد تركیب را قلعه‌نویی می‌گیرد و من نیز در بازی با كره سعی كردم توانایی‌های خود را نشان دهم و هر زمان كه به میدان بروم، تمام تلاشم را برای تیم ملی انجام می‌دهم.

كعبی در ادامه تصریح كرد: در دیدار برابر سوریه نیز كار دشواری پیش رو داریم، چرا كه اكنون بازیكنان خسته هستند و ما باید پس از یك سفر طولانی بلافاصله به مصاف سوریه برویم. تصور نمی‌كنم فشار روانی از روی تیم ایران برداشته شده است، چرا كه بی‌تردید سوریه نیز به این بازی و سه امتیاز آن امید دارد.


ابراهیم میرزاپور: سوریه حریف شكست‌ناپذیری نیست

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر كره‌ی جنوبی از عملكرد خود راضی است.

ابراهیم میرزاپور پیش از سفر تیم ملی كشورمان به سوریه)، اظهار كرد: دیدار برابر كره‌ی جنوبی حساسیت بالایی داشت و كسب حداقل امتیاز از این دیدار برای ما بسیار تاثیرگذار است، چرا كه اكنون روحیه‌ی بازیكنان بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: در تمام مدت بازی ما تحت فشار حملات تیم كره‌ی جنوبی بودیم؛ اما، در نهایت با توجه به تصمیمات تاكتیكی‌ كه گرفته شد، توانستیم در دقایق پایانی، بازی را به تساوی بكشانیم.

میرزاپور در مورد شرایط خود در این دیدار نیز گفت: مانند همیشه انگیزه‌ی بالایی داشتم و تمام تلاشم را انجام دادم. تصور می‌كنم كه توانستم تا اندازه‌ی زیادی از عهده‌ی وظیفه‌ای كه باید انجام می‌دادم, بر بیایم.

دروازه‌بان تیم ایران در مورد گلی كه دریافت كرد نیز یادآور شد: من مقصر صد در صد نبودم؛ قصد ندارم تقصیر این گل را نیز به گردن كسی بیاندازم؛ اما, همواره زمانی كه تیم گل دریافت می‌كند, عده‌ای دوست دارند تا دروازه‌بان را مقصر بدانند. در حالی كه من روی این گل مقصر نبودم.

وی در مورد مصدومیت خود نیز گفت: تا سه روز مانده به بازی، شرایط من به گونه‌ای بود كه قرار نبود به میدان بروم؛ اما، در نهایت با تلاش پزشكان به این بازی رسیدم. سعی می‌كنم تا پس از بازی برابر سوریه به طور كامل مشكل مصدومیتم را برطرف كنم.

میرزاپور در مورد دیدار برابر سوریه نیز خاطرنشان كرد: دیدار برابر سوریه بسیار حساس است، چراكه تنها راه صعود تیم حریف شكست دادن ما است. بنابراین تیم سوریه با تمام قدرت به مصاف ما می‌آید؛ اما، سوریه حریفی نیست كه نتوانیم شكستش دهیم. به همین دلیل برای پیروزی به مصاف این تیم می‌رویم.