تبیان، دستیار زندگی
سردار شهیدحاج‌اكبر آقابابایی: اسلام عزیز را یاری و از ولایت تا پای جان دفاع كنید شهید حاج‌اكبر آقابابایی، از جمله سرداران شهید استان یزد به شمار می‌رود كه در عملیات كربلای 5 دچار عارضه شیمیایی شد و سرانجام در سال 76 به شهاد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسلام عزیز را یاری و از ولایت دفاع كنید

سردار شهیدحاج‌اكبر آقابابایی: اسلام عزیز را یاری و از ولایت تا پای جان دفاع كنید

شهید حاج‌اكبر آقابابایی، از جمله سرداران شهید استان یزد به شمار می‌رود كه در عملیات كربلای 5 دچار عارضه شیمیایی شد و سرانجام در سال 76 به شهادت رسید.

سردار رشید اسلام، حاج‌اكبر آقابابائی فرزند حسینعلی در سال 1339 در شهر اصفهان به دنیا آمد و دوران طفولیت را با تربیت اسلامی والدین خود سپری كرد. دوران ابتدائی و تحصیلات دوره راهنمایی و متوسطه خود را در همان شهر با موفقیت گذراند.

وی در طول مدت تحصیل خود از كارهای فرهنگی و هنری و فعالیت‌های انقلابی و اجتماعی غافل نبود و مبارزات سیاسی خود را در اوج انقلاب از همان اوان كودكی آغاز نمود و با وجود سن كمی كه داشت، از دانش‌آموزان فعال به شمار می‌رفت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اوج‌گیری جنگ تحمیلی، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و سپس به كردستان اعزام شد و معاونت عملیات كردستان را به عهده گرفت. همچنین در مسئولیت‌های فرماندهی تیپ 110 شهید بروجردی، قائم مقام لشكر 14 امام حسین (ع)، معاونت عملیات نیروی قدس و فرماندهی تیپ 18 الغدیر مشغول خدمت بود و لحظه‌ای دست از تلاش نمی‌كشید.

وی در طول خدمت خود چندین بار به مأموریت‌های مختلف رفت و در كنار سپاهیان اسلام بر علیه استكبار جهانی جنگید و در پیشبرد اهداف سپاهیان اسلام كوشا بود.

ایشان علاوه بر خلاقیت در فرماندهی كه داشت لحظه‌ای از تحصیل هم غافل نبود و در سال 1370 در كنكور سراسری شركت كرد و در رشته علوم سیاسی در دانشگاه اصفهان پذیرفته شد و با وجود اینكه از عارضه شیمیایی عملیات كربلای 5 رنج می‌برد تحصیلات خود را به نحو احسن انجام می‌داد و در نهایت در تاریخ 5/6/1376در بیمارستان به آرزوی دیرینه‌اش، شهادت در راه خدا رسید.

این شهید والامقام در وصیت‌نامه خود آورده است: دست از اسلام عزیز بر ندارید و اسلام عزیز را كه سال‌ها در غربت بوده، یاری كنید و از ولایت تا پای جان دفاع نمایید و بدانید كه اسلام بدون ولایت، یعنی اسلام بدون علی (ع) در هر زمان.

بدانید كه دفاع از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، حضرت‌آیت الله العظمی خامنه‌ای، دفاع از علی (ع) و فرزندان اوست و این محقق نمی‌شود، جز با تلاشی صادقانه در اجرای اوامر بر حق ایشان.

بدانید كه دشمنان قسم خورده انقلاب،وقتی مأیوس می‌شوند كه بدانند شما مردانه در پشت سر رهبر و قائد خود ایستاده‌اید و از او پیروی می‌كنید. بدانید دشمنان اسلام با بهره‌گیری از زر و زور در پی آنند كه شما را از گذشته درخشان خود مأیوس سازند و شما را به سمت دنیای پر از نیرنگ خود كشانده و از مسیر حق جدا سازند. آنها می‌خواهند با زیبا جلوه دادن دنیای خود، شما را از دین اسلام جدا سازند و برده خود نمایند و به همین دلیل است كه شما باید كاملاً هوشیار باشید و فریب دنیای آنها را نخورید و بدانید كه همه دنیا فانی است و آنچه باقی می‌ماند اعمال نیک و كارهای صواب شما است.

مجاهدین و رزمندگان عزیز كه سال‌های جنگ را در ركاب رهبر و پیشوای خود حضرت امام خمینی (ره) مجاهدت نمودید، بدانید كه شیطان از هر سو در كمین است تا ما را منحرف نماید، بنابراین مراقب باشید و جهاد در راه خداوند را به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) بسپارید.

لینک :

شهید باب‌الله یوسفی: شهیدان به عهد خویش وفا کردند

فرزند اسلام از جنگ نمی‌هراسد

همیشه منتظر ظهور امام زمان (عج) باشید

فردای قیامت باید جوابگوی شهدا باشید