تبیان، دستیار زندگی
اگر زبان گوشی‌ مشترك فارسی باشد، پیامك، فارسی محسوب شده و زمانی كه زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا پیامك فارسی ارزان‌ شد؟


اگر زبان گوشی‌ مشترك فارسی باشد، پیامك، فارسی محسوب شده و زمانی كه زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود.
پیامک

شاید تاكنون برای شما هم اتفاق افتاده باشد كه در آخر ماه با هزینه بالای قبض تلفن همراه خود مواجه شوید و در نتیجه به دنبال راهی برای كم شدن هزینه‌های تلفن همراهتان باشید.

در سال‌های اخیر، فرستادن پیامك و صحبت‌های ضروری از طریق پیام كوتاه مورد استقبال بیشتری از سوی مشتركان قرار گرفته و روزانه هر مشترك تلفن همراه پیامك‌های زیادی ارسال می‌كند، اما شاید یكی از راه‌حل‌های كاهش هزینه‌های قبوض، ارسال پیامك به زبان فارسی باشد.

پس از تصویب كاهش تعرفه پیامك تلفن همراه به زبان فارسی در چند سال گذشته، مشتركان دو اپراتور تلفن همراه نسبت به ارسال پیامك‌های فارسی ترغیب شدند چرا كه ارسال پیامك فارسی ارزان‌تر از پیامك به زبان لاتین محاسبه می‌شد.

شركت ارتباطات سیار در اعلام تعرفه‌های مكالمه و سرویس‌های ویژه این شركت برای مشتركان اعتباری خود، ارسال پیامك را از سرویس‌های ویژه‌اش خوانده و گفته است: ارسال پیام كوتاه به زبان فارسی با تعرفه 106 ریال به ازای هر صفحه و پیام كوتاه به زبان انگلیسی به ازای هر صفحه 264 ریال محاسبه می‌شود.

در سال‌های اخیر، فرستادن پیامك و صحبت‌های ضروری از طریق پیام كوتاه مورد استقبال بیشتری از سوی مشتركان قرار گرفته و روزانه هر مشترك تلفن همراه پیامك‌های زیادی ارسال می‌كند، اما شاید یكی از راه‌حل‌های كاهش هزینه‌های قبوض، ارسال پیامك به زبان فارسی باشد

همچنین برای مشتركان دائمی اپراتور اول تلفن همراه ارسال پیامك فارسی به ازای هر صفحه 89 ریال و ارسال پیامك انگلیسی نیز به ازای هر صفحه 222 ریال در نظر گرفته شده است.

اما شركت خدمات ارتباطی ایرانسل كه از 16 خرداد 1389 بهای پیام کوتاه خود را کاهش داد، اعلام كرد كه بر اساس این کاهش بها، مشترکانی که از حروف فارسی برای ارسال پیام کوتاه خود استفاده می‌کنند، از تعرفه‌های کاهش یافته بهره‌مند خواهند شد.

بنا بر این طرح، در صورتی كه بخش عمده متن هر پیام كوتاه ارسالی از سوی مشتركین حاوی حروف فارسی باشد، هزینه ارسال هر پیام كوتاه برای تمامی سیم کارت‌های دائمی و اعتباری از 160 ریال به 100 ریال كاهش دارد. تا پیش از آن هزینه ارسال هر پیام كوتاه داخل شبكه و خارج شبکه ایرانسل معادل 160 ریال بوده است.

اما شركت خدمات ارتباطی ایرانسل كه از 16 خرداد 1389 بهای پیام کوتاه خود را کاهش داد، اعلام كرد كه بر اساس این کاهش بها، مشترکانی که از حروف فارسی برای ارسال پیام کوتاه خود استفاده می‌کنند، از تعرفه‌های کاهش یافته بهره‌مند خواهند شد

پیا‌مك‌هایی كه فقط حاوی علامت سوال یا هر نوع علامت دیگر باشند، بسته به زبان گوشی‌ها، تعرفه متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال مشترك زمانی كه می‌خواهد پیامكی فقط حاوی علامت ارسال كند، زبان گوشی‌اش فارسی باشد، پیامك او فارسی محاسبه شده و زمانی كه زبان گوشی او لاتین باشد، پیامكش لاتین محاسبه می‌شود.

اگر زبان گوشی‌ مشترك فارسی باشد، پیامك، فارسی محسوب شده و زمانی كه زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود و پیام‌هایی كه با حرف فارسی شروع شده و با شكل و یا عدد همراه باشد هم فارسی محاسبه می‌شوند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع : ایتنا