تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری‌های مختلف پس از پایان مسابقه دو تیم ملی فوتبال ایران و كره جنوبی ارزیابی خود را نسبت به بازی و بازیكنان دو تیم گزارش كردند. خبرگزاری رویترز پس از تساوی ایران و كره جنوبی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش خبرگزاری‌ها از دیدار ایران و كره جنوبی


خبرگزاری‌های مختلف پس از پایان مسابقه دو تیم ملی فوتبال ایران و كره جنوبی ارزیابی خود را نسبت به بازی و بازیكنان دو تیم گزارش كردند.

خبرگزاری رویترز پس از تساوی ایران و كره جنوبی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا گزارش داد: "وحید هاشمیان" با گلزنی در وقت اضافه، نتیجه مسابقه را یك بر یك كرد تا تیم ایران از شكست نجات یابد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و كره جنوبی روز شنبه در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف هم رفتند. این دیدار با گل دقیقه 45 سئول كی هیون" برای كره‌ای‌ها و گل مهاجم ایرانی تیم هانوفر آلمان در ثانیه‌های پایانی، با نتیجه تساوی یك بر یك پایان یافت.

بنابر این گزارش، كره‌ای‌ها پیش از حمله هاشمیان، چشم به صدرنشینی گروه دوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا با اختلاف پنج امتیاز دوخته بودند اما اكنون با توجه به این نتیجه، رقابت برای صعود به مرحله پایانی این مسابقات، همچنان باقی است.

هر دو تیم در این مسابقه از لژیونرهای اروپایی خود یعنی "پارك جی سونگ" از منچستریونایتد، "لی یونگ پیو" و "سئول" از تاتنهام برای كره و هاشمیان از هانوفر، مهدی مهدوی كیا از هامبورگ، "علی كریمی" از بایرن مونیخ و "آندرانیك تیموریان" از بولتون برای ایران دعوت كرده بودند.

دیدار بعدی كره جنوبی روز چهارشنبه در خانه برابر چین تایپه برگزار می‌شود در حالیكه ایران به مصاف سوریه می‌رود.

در همین حال خبرگزاری اسوشیتدپرس نوشت: "وحید هاشمیان" با گلزنی در آخرین ثانیه‌های دیدار با كره‌جنوبی، تساوی یك بر یك ، دو تیم در جریان مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا را رقم زد.

نیمه نخست این مسابقه كه روز شنبه در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار شد، با تك گل كره‌ای‌ها خاتمه یافت اما شوت ماهرانه مهاجم هانوفر به سوی دروازه "كیم یونگ هوان "، نتیجه را به تساوی كشاند.

"سئول كی هیون" در دقیقه 45 ؛ ?گل نخست را پس از ضربه آزاد "كیم دو هیون" برای كره جنوبی به ثمر رسانده بود.

كره جنوبی پس از پیروزی مقابل تایوان و سوریه اكنون با توجه به این تساوی با هفت امتیاز در صدر گروه دوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا قرار دارد.

ایران نیز با دو امتیاز اختلاف، دوم است. این تیم پیش از این تایوان را شكست داده و مقابل سوریه به تساوی رسیده بود.

همچنین سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا پس از تساوی یك بر یك تیم‌های ملی ایران و كره جنوبی نوشت: حمله "وحید هاشمیان" مهاجم تیم هانوفر در وقت اضافی دیدار دو تیم، به شاگردان "امیر قلعه‌نوعی" برای كسب این تساوی كمك كرد.

این سایت ادامه داد : دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و كره جنوبی در جریان مسابقات مقدماتی جام ملت‌های 2007 آسیا كه روز شنبه در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار شد، با گل‌های "سئول كی هیون" و وحید هاشمیان با تساوی یك بر یك خاتمه یافت.

بنابر این گزارش، "پیم وربیك" سرمربی كره جنوبی پس از برتری یك بر صفر تیمش با گل دقیقه 45 هیون، منتظر پیروزی در برابر دیدگان هزاران تماشاگر كره‌ای بود كه به دلیل اشتباه "كیم سانگ سیك" در خط دفاعی تن به تساوی داد.

با توجه به این تساوی، رقابت در میان تیم‌های گروه دوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا برای صعود به مرحله پایانی این مسابقات همچنان باقیست.