تبیان، دستیار زندگی
دانش پژوهان گرامی در این جا می خواهیم به شما طرز ساخت پرنده های زیبایی را آموزش دهیم که به آسانی می توانید وسایل مورد نیازبرای ساخت آن را تهیه کنید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : اعظم اژدری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرنده های کوچک جذاب

پرنده های کوچک جذاب

دانش پژوهان گرامی در این جا می خواهیم به شما طرز ساخت پرنده های زیبایی را آموزش دهیم که  وسایل مورد نیا زبرای ساخت آن ها را،به آسانی می توانید تهیه کنید.

گام اول) وسایل مورد نیاز

پرنده های کوچک جذاب

1- یک عدد کدو کوچک خشک شده

2- دو یا چند عدد رنگ پوستر

3- سه تکه کاغذ سفید

4- سیم

5- پر

6- قیچی

7- انبردست

8- قلم مو

9- چسب داغ

گام دوم)

اولین چیزی که شما در این مرحله نیاز دارید تهیه یک عدد کدوی خشک است که بهتر است در اندازه کوچک باشد، پس از آماده سازی، کدوی خود را با رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی نمایید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

پرنده های کوچک جذاب

گام سوم)  بال و چشم

زمانی که کدوی شما کاملا خشک شد باید چشم ها و بال های پرنده را نقاشی کنید. برای این کار باید رنگی متفاوت از رنگی که  برای زمینه کدو استفاده کردید، به کار ببرید. (ترجیحا تیره تر)

برای بال پرنده باید آن را به شکل قطره آب طراحی کنید. اگر می خواهید پرنده شما چاق به نظر برسد فضای بال ها را زیاد در نظر بگیرید اما برای لاغر به نظر رسیدن پرنده خود فضای بال ها را کم در نظر بگیرید. برای چشم ها نیز می توانید تنها نقاطی را بر روی کناره های سر پرنده نقاشی کنید.

پرنده های کوچک جذاب

گام چهارم) نوک

ساختن نوک پرنده آسان است. برای این کار تکه ای کاغذ بردارید و آن را به شکل مثلث ببرید. سپس آن را لوله کنید و چسب بزنید. صبر کنید تا چسب خشک شود، سپس آن را رنگ کنید و زیر بین چشم های پرنده بچسبانید.

پرنده های کوچک جذاب

گام پنجم) دم

در این جا از یک قیچی برای ساختن دم استفاده نمایید، برای این کار پری را که آماده کردید تا اندازه ای که مناسب دم باشد ببرید، سپس آن را به پشت پرنده بچسبانید.

پرنده های کوچک جذاب

گام ششم) ایستادن

برای این که پرنده شما به خوبی بر روی سطحی قرار بگیرد، می توانید یک تکه سیم را با انبردست به شکل حلقه در آورید و آن را به ته پرنده بچسبانید تا به راحتی بر روی سطح قرار بگیرد.

پرنده های کوچک جذاب

گام هفتم) پرنده هایی روی سیم تلفن

پرنده های کوچک جذاب

اگر شما می خواهید سه پرنده نشسته روی سیم تلفن داشته باشید، باید به جز این پرنده ای که ساخته اید دو پرنده دیگر هم بسازید. پس از انجام این کار از سیمی استفاده کنید و سه پرنده خود را بر روی آن بچسبانید. مطابق شکل نیز از هر چیزی که در دسترس دارید و فکر می کنید می تواند جایگزین مناسبی برای پای پرنده شما باشد استفاده کنید. در واقع برای هر پرنده دو پا باید بسازید و آن ها را در قسمتی که باید پا قرار بگیرد، بچسبانید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه و تنظیم : اعظم اژدری

مطالب مرتبط:

ساخت پرنده لوله ای

ساخت قیف خورشیدی

لامپ کاغذی