تبیان، دستیار زندگی
آزمون سوم شهریور برگزار می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در گفت و گو با پانا مطرح شد:

جزئیات آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی‌ها

جزئیات آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی‌ها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشریح جزئیات آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال1391 گفت: 374  هزار و 811 نفر برای شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در دو نوبت صبح و عصر روز جمعه به رقابت می پردازند.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اعلام این که توزیع کارت های شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از روز گذشته برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سنجش و با وارد کردن اطلاعات شخصی و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

آزمون روز جمعه 3 شهریورماه برگزار می شود

جزئیات آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی‌ها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان برگزاری این آزمون ها نیز خاطرنشان کرد: آزمون کاردانی فنی و حرفه ای و غیرانتفاعی ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز جمعه، سوم شهریورماه برگزار می شود و نوبت برگزاری و نشانی حوزه امتحانی آزمون هر داوطلب بر روی کارت ورود به جلسه وی درج شده است.

توکلی با تاکید براین که داوطلبان هنگام حضور در جلسه امتحان باید پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار خود را به همراه داشته باشند، گفت: داوطلبانی که موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نمی‌شوند و یا اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار ندارند لازم است با همراه داشتن کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار شخصا به باجه رفع نقص که نشانی آنها در سایت سازمان سنجش قرار دارد مراجعه و کارت خود را از مسئول باجه دریافت کنند.

اعلام نحوه رفع نقص کارت آزمون

وی خاطرنشان کرد: درمورد نحوه رفع نقص احتمالی داوطلبان آزمون کاردانی فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی توضیح داد: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مربوط به نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، استان محل اخذ دیپلم، کد و عنوان محل های انتخابی کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند باید حداکثر تا دوم شهریورماه برای اصلاح مورد یا موارد اشتباه منحصرا به سایت اینترنتی سنجش مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

توکلی یادآور شد: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ دوم شهریورماه 91 فرصت دارند که منحصرا به سایت اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه کرده و با توجه به دستورالعمل های مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند تا در صورت تایید، سهمیه توسط ارگان مربوطه برای آن ها اعمال شود.

جزئیات آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی‌ها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان متقاضی استفاده از دیگر سهمیه ها نیز برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود لازم است حداکثر تا چهارم شهریورماه به ارگان مربوطه مراجعه کنند تا در صورت دارا بودن سهمیه، مشخصات داوطلبان از طریق این ارگان ها حداکثر تا هشتم شهریورماه 91 به سازمان سنجش اعلام شود و در غیر این صورت اینگونه داوطلبان با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ گونه اعتراضی قابل پذیرش نخواهد بود.

وی افزود: اگر داوطلبان تفاوتی درمورد جنس، دین، معلولیت و زبان امتحانی خود در کارت ورود به آزمون مشاهده کردند ضروری است از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 روزهای سه شنبه و چهارشنبه، 31 مردادماه و اول شهریورماه 91 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب بدون عکس باشد و یا دارای اشکالاتی همچون نداشتن مهر، واضح نبودن و عکس اشتباهی باشد ضروری است از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، اول و دوم شهریورماه با به همراه داشتن دو قطعه عکس 3در 4 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را تا برطرف شدن مشکل و رفع نقص پیگیری کنند.

وی با اشاره به نحوه رفع نقص کارت آزمون نیز گفت: چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا ‌باشد داوطلب برای رفع نقص باید از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، اول و دوم شهریورماه 91 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

جزئیات آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی‌ها

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: درهای ورودی حوزه‌ های امتحانی در نوبت صبح از ساعت هفت و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 و سی دقیقه بسته می شود و فرآیند آزمون نیز نیم ساعت پس از آن بسته خواهد شد.

به گزارش پانا، تعداد 374 هزار و 811 نفر برای شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1391  ثبت نام کرده اند که 128 هزار و 104 نفر آنان را داوطلبان زن و 246 هزار و 714 نفر را داوطلبان مرد تشکیل می دهند.


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان