تبیان، دستیار زندگی
در زندگی شلوغ و پر تنش امروزی كه انسانها را از زندگی طبیعی خود جدا كرده ، یوگا به ما می آموزد كه چگونه وانهاده شوند، استرسها را از خود دور كنند، آرامش داشته باشند، تمركز كنند و چگونه آرام و در سكون باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یوگا و کمردرد

یوگا و کمردرد

کمردرد، یکی از شایع‌ترین مشکلات انسان جوامع امروزی است و بسیاری از افراد در رده‌های سنی مختلف آن را تجربه می‌کنند. اما پژوهشگران دریافته‌اند که «یوگا» به طرز چشمگیری می‌تواند باعث درمان این بیماران و کاهش دردهای عضلانی استخوانی آنها شود. سالانه بیش از میلیون‌ها نفر در سطح جهان از کمرددرد شکایت دارند. طبق آماری که سازمان بهداشت جهانی ارائه کرده است، تقریباً حدود سی درصد افراد در طول زندگی به دردهای پشت و کمر مبتلا می‌شوند.

یوگا بنیه و انعطاف پذیری ، توازن ، حالت بدن را اصلاح كرده و بدن را در بهترین وضعیت قرار می دهد.

در زندگی شلوغ و پر تنش امروزی كه انسانها را از زندگی طبیعی خود جدا كرده ، یوگا به ما می آموزد كه چگونه وانهاده شوند، استرسها را از خود دور كنند، آرامش داشته باشند، تمركز كنند و چگونه آرام و در سكون باشند.

افزون بر این آساناها یوگا ( حركت های یوگا) بسیار ملایم و تأثیر گذار و غیر رقابت است و تمامی افراد در هر سن و با هر توانایی جسمی ای قادر به انجام آن می باشند و از آن لذت می برند.

جای بسی خوشبختی است كه امروز توجه بسیاری از مسئولین و دست اندركاران جوامع بشری به سلامت و شادابی زن به عنوان محور اصلی واحد خانواده جلب شده است و چنانچه قرار باشد استحكام كانون خانواده حفظ شود نخستین اقدام خواه ناخواه بایستی متوجه همین محور باشد.

یوگا بنیه و انعطاف پذیری ، توازن ، حالت بدن را اصلاح كرده و بدن را در بهترین وضعیت قرار می دهد. در زندگی شلوغ و پر تنش امروزی كه انسانها را از زندگی طبیعی خود جدا كرده ، یوگا به ما می آموزد كه چگونه وانهاده شوند، استرسها را از خود دور كنند، آرامش داشته باشند، تمركز كنند و چگونه آرام و در سكون باشند.

انجام مطلوب وظایف خانه داری ، بچه داری ، همسر داری و تقبل مسئولیتهای اجتماعی و كسب بخشی از درآمد خانواده قطعا از عهده زنی قوز كرده ، دچار كمردرد ، افتادگی رحم و شلی عضلات كف لگن كه دائما از خستگی ، بی حوصلگی و ضعف شكایت دارد خارج است .انجام ریلكسیشن و آساناهایی كه روی شكم ، كمر ، لگن و كلا اسكلت بدن كار می كنند برای بهبود وضعیت مادر ، ‌تقویت عضلات و منعطف كردن مفاصل بسیار مفید و سودمند می باشد .

تمرین های ذکر شده در کتاب حاضر علاوه بر اینكه با تقویت عضلات كمر و شكم و پاهای از تغییر وضعیت بدن به مقدار زیاد جلوگیری كرده و وضعیت صحیح و مناسبی به مادر می دهند (همچنین این عضلات در انجام زایمان راحت به مادر كمك زیادی می نمایند ) ، و از طرف دیگر با كار روی مفاصل بدن و افزایش انعطاف پذیری و قابلیت تحرك آنها می توان بدن را آماده برای قرار گیری در وضعیت خاص زایمان و انجام زایمان بدون درد نمود . علاوه بر اینها با ورزیده شدن عضلات و مفاصل تاحد بسیار قابل قبولی وزن زیاد برای مادر قابل تحمل گشته و از خستگی ودرد های وی کاسته می شود .

مشخصات کتاب

یوگا و کمردرد

نویسنده:تیموتی مك كال

مترجم:افسانه اسکندری

ناشر:پیروزان

تنظیم :مرکز مشاوره