تبیان، دستیار زندگی
پروژه از میانمار تا دمشق شامل دو بخش عمده می‎باشد: بخش اول جزوه که شامل سه فصل است و بخش دوم نمایشگاه که از ٢٥ تابلو تشکیل شده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از میانمار تا دمشق

میانمار

پروژه "از میانمار تا دمشق" شامل دو بخش عمده می‎باشد: بخش اول جزوه که شامل سه فصل است و بخش دوم نمایشگاه که از ٢٥ تابلو تشکیل شده است .

بسم الله الرحمن الرحیم

آگاهی بخشی و روشنگری پیرامون وضعیت جهان اسلام برای اقشار و گروهای مختلف جامعه اسلامی‏ از جمله وظایف ویژه‏ی مجموعه‏ها و موسسات فرهنگی کشور می‏باشد.

خصوصاً در شرایط حساس کنونی امروز که به فرموده نائب‎الحجه امام خامنه‎ای(مدظله‎العالی)، جهان در حال عبور از یک پیچ تاریخی عظیم بوده و تحولات اخیر منطقه، نوید‎بخش بیداری امت اسلامی و تغییر در ساختار هندسی دنیای ظالمانه‏ی امروز می‏باشد.

از همین رو و در راستای لبیک به منویات مقام عظمای ولایت، موسسه‏ی فرهنگی فخرالائمه(علیهم‎السلام)، روشنگری نسبت به زوایایی که ارتباط آنها با  موج بیداری اسلامی از ابهام خاصی برخوردار می‏باشد را از وظایف خود دانست.

در این بین بحران سوریه و فاجعه میانمار از پیچید‏ترین موضوعاتی بود که سوالات متعددی را برای اذهان عمومی ایجاد کرده بود و در این مختصر سعی در حل این سوالات و شبهات شده که در ذیل اجمالی از آن بیان می‏گردد.

معرفی پروژه "از میانمار تا دمشق"

پروژه "از میانمار تا دمشق" شامل دو بخش عمده می‎باشد:

1. جزوه

این بخش شامل سه فصل با عناوین "حمایت از مظلومان"، "بحران سوریه و بیداری اسلامی"، "فاجعه میانمار و بیداری اسلامی"است.

در فصل نخست، ابتدا با استفاده از آیات و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، به بیان اهمیت و ضرورت حمایت از مظلومان عالم پرداخته شده و سپس با بهره گیری از برخی دیگر از دلایل قرآنی و روایی، اثبات شده است که حمایت از مسلمانان مظلوم، ضرورتی دوچندان دارد.

و در پایان به لزوم توجه و حمایت از مسلمانان مظلوم در خلال بیداری اسلامی پرداخته شده است.

در فصل دوم ابتدا به بررسی خصوصیات جغرافیایی و استراتژیکی سوریه پرداخته و اهمیت این کشور در خاورمیانه بیان می‎شود.

سپس به علل وقایع اخیر در سوریه پرداخته شده و اهداف غرب از تشدید بحران در آن کشور مورد بررسی قرار می‎گیرد. بیان مظلومیتهای مردم مسلمان سوریه و علل حمایت ایران از این کشور، از جمله بخشهای دیگر این فصل است.

در فصل پایانی، به بررسی فجایع میانمار پرداخته شده است. در این فصل نیز ابتدا به تاریخچه این کشور و ورود اسلام در آن پرداخته و سپس با بررسی سوابق کشتار مسلمانان در این کشور و ارتباط فجایع اخیر میانمار با بیداریهای اسلامی در سطح منطقه، سعی شده تا پرده از اهداف و مقاصد آمریکا و اسرائیل در جهان برداشته شود.

بیان بخشی از جنایتهای استکبار جهانی در میانمار و لزوم حمایت از مسلمانان مظلوم در آن کشور از دیگر بخشهای این فصل می‎باشد.

2. نمایشگاه

محتوای این بخش برگرفته از جزوه "از میانمار تا دمشق" بوده ودر قالب 25 تابلو تهیه شده است.

در این پروژه، با تلخیص محتوای جزوه و انتخاب تصاویر مناسب با آن، سعی شده تا مخاطب به صورت راحت‎تر و سریعتر به محتوای مورد نظر انتقال یابد.


تهیه و تنظیم : جواد دلاوری ، گروه حوزه علمیه تبیان