تبیان، دستیار زندگی
هرچه نافرمانی است بیشتر، شدت ضربه پرتاب کننده بیشتر، در نتیجه فرو رفتن در عمق بیشتر خواهد بود. تقوای بیشتری داشته باشی که سوخت بهتر و موثرتری تحویل بگیری و این مسیر را سریع تر از دیگران بپیمایی. تقوی چیست: عمل به دستور خدا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه به جهنم می روند، حتی ...!


هرچه نافرمانی است بیشتر، شدت ضربه پرتاب کننده بیشتر، در نتیجه فرو رفتن در عمق بیشتر خواهد بود. تقوای بیشتری داشته باشی که سوخت بهتر و موثرتری تحویل بگیری و این مسیر را سریع تر از دیگران بپیمایی. تقوی چیست: عمل به دستور خدا.


همه به جهنم می روند، حتی ...!

بازخوانی داغ ترین آیه قرآن/ نوشته: علیرضا برازش/ انتشارات امیرکبیر

این کتاب به بازخوانی داغ ترین آیه قرآن، آیه 71 سوره مریم؛ می پردازد و در ابتدا ترجمه این آیه را از دوازده مترجم به ترتیب حروف الفبا می پردازد. این کتاب در سه فصل با عناوین ورود همگانی، جهنم تطهیر و خلود به ارائه مطلب می  پردازد و در سخن آخر کتاب به ارائه خلاصه این سه فصل می پردازد.

علیرضا برازش در فصل اول، به عناوین ذیل اشاره می کند:

مخاطب آیه کیست؟، کورسوی امید، معنای ورود، اختلاف برداشت از معنای «ورود» در صدر اسلام، بعد از ورود، قطعیت موضوع آیه، بازخوانی اعتقادات، صراط، ترجمه کامل آیات، سرکشی، مبنای دسته بندی، بعد از تفکیک، سرنگونی و پرتاب به درون جهنم، صراط کجاست؟، خروج از جهنم با سرعت های متفاوت، شش گروه یا شش میلیون گروه؟، رابطه سرعت و زمان، نسوختن و آزار ندیدن، نور شدن، تنها راه عبور به سلامت، دو عامل کلیدی در امتیازدهی مثبت و منفی، خلاصه مبحث ورود همگانی، واحد زمان در آخرت، تفسیر تقوی، از کجا بدانیم کار خداپسند کدام است؟، آموختن تا چه زمانی و عمل بعد از چه میزان آگاهی؟، راه کسب توفیق برای دریافت نادانسته ها، خلاصه پیام های فصل اول و یک پیشنهاد.

در خلاصه پیام های فصل اول، می خوانیم:

«هرچه نافرمانی است بیشتر، شدت ضربه پرتاب کننده بیشتر، در نتیجه فرو رفتن در عمق بیشتر خواهد بود. تقوای بیشتری داشته باشی که سوخت بهتر و موثرتری تحویل بگیری و این مسیر را سریع تر از دیگران بپیمایی. تقوی چیست: عمل به دستور خدا.»

در فصل دوم نیز با عنوان «جهنم انتقام یا جهنم تطهیر؟» مطالب ذیل را از نظر خواهیم گذراند:

یک سوال جدی: چرا باید به جهنم برویم؟ جهنم انتقام یا جهنم تطهیر؟ فایده عذاب کشیدن ما، فایده جهنم برای کیست؟، تعجب مردم از «رد شدن» از جهنم، حمام است، محل نظافت، شهادت در عقاید، تاثیر اعتقاد به جهنم بر ترسیم ما از خالق جهنم، تفسیر تقوی، عصاره دین، تفسیر شیطانی از دین، معنای توبه، تعریف شیعه، آیا شیعیان ؟ (محبان اهل بیت (ع)) به جهنم می روند؟، یک ساعت فکر برتر از یک سال عبادت، مهم تر از خود فکر، موضوع فکر، مومن کامل یعنی نور کامل، یک حقب چند سال است؟ و آسان ترین راه.

خلود کسانی را شامل می شود که از گوهر نورانی وجودشان ذره ای را نگاه نداشته و تا آخرین مولکول این جواهر را به ماده ضد خود تبدیل کرده باشند.

در فصل سوم، خلود، معنای خلود، برای رحمت خلق شده ایم یا عذاب؟، آیا خلود با رحمت سازگار است، علت خلود، هدف انبیاء شکوفایی جوهره آدمی، پیامبران آمده اند به تو یادآور شوند که تو نوری، جدا کردن ناخالصی ها در کوره، آن که همه وجودش ناخالصی شده و معنای خلود، می خوانیم.

در خلاصه فصل دوم می خوانیم:

«طول مدت و شدت مرار است و سختی، بستگی مستقیم به ضخامت آلودگی هایی دارد که برای «روح و جان پاک» خود پدید آورده ای.»

در خلاصه فصل سوم نیز می خوانیم:

«خلود کسانی را شامل می شود که از گوهر نورانی وجودشان ذره ای را نگاه نداشته و تا آخرین مولکول این جواهر را به ماده ضد خود تبدیل کرده باشند.»

همچنین در انتهای این کتاب 96 صفحه ای، فهرست منابع آمده است.

کتاب «همه به جهنم می روند، حتی . . . .!»، بازخوانی داغ ترین آیه قرآن؛ نوشته علیرضا برازش با شمارگان 3000 نسخه و قیمت 23000 ریال از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر و راهی بازار نشر کتاب شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: سازمان تبلیغات اسلامی