تبیان، دستیار زندگی
و خداوند فرمود مپندارید که شهدا مرده اند بلکه آنان زنده اند و نزد ما روزی میخورند. آنچه در متن زیر میخوانید وصیت نامه شهیدمهندس غلام رضا رضایی میباشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهندس شیمیایی


و خداوند فرمود مپندارید که شهدا مرده اند بلکه آنان زنده اند و نزد ما روزی می خورند.

آنچه در متن زیر می خوانید زندگی نامه نامه شهیدمهندس غلام رضا رضایی است.


شهیدمهندس غلام رضا رضایی

شهید غلام رضا رضایی

 نام :  غلام رضا

نام خانوادگی :  رضایی

استان محل تولد :  تهران

تاریخ تولد :  1344

دانشگاه :  صنعتی شریف

رشته تحصیلی :  الکترونیک

مدرک تحصیلی :  کارشناسی ارشد

محل شهادت :  آلمان(براثرجراحات ناشی از شیمیایی)

تاریخ شهادت :  1379/05/03

زندگی نامه

استاد شهید مهندس غلامرضا رضایی در سال 1344 در تهران متولد شد. تحصیلات  ابتدائی خود را در مدرسه خطیر، دوره راهنمایی را در مدرسه عضدالدوله دیلمی و دوره متوسطه را در دبیرستانهای فلسفی و شهید مدرس گذارند. او در سال 1363 با معدل 18 موفق به اخذ مدرک متوسطه در رشته ریاضی فیزیک  شدد.

ایشان پس از اتمام دوره دبیرستان در همان سال مشتاقانه به جبهه های حق علیه باطل شتافت و تا پایان جنگ تحمیلی در مناطق مختلف جنگی حضور داشت . در طی این مدت سه بار مجروح شد. یک بار درجبهه قلاویزان از ناحیه فک دچار مجروحیت شد بار دوم  در منطقه شلمچه بر اثر موج انفجار دچار پارگی پرده گوش می شود و سپس در منطقه فاو دچار جراحت شیمیایی می شود .

در سال 1364 و در همان بحبوحه جنگ و در جبهه در آزمون سراسری ورود به دانشگاهها شرکت کرد و در رشته مهندسی برق، الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. پس از اتمام جنگ تحمیلی در سال 1372 در مقطع  کارشناسی به عنوان دانشجوی نمونه در سطح کشور شناخته شد  و با توجه به این مسئله بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق کنترل مشغول به تحصیل شد.

ایشان علی رغم تحمل مشکلات ناشی از جراحات شیمیایی تحصیلات دوره کارشناسی ارشد خود را ادامه و در سال 1378 نیز بعنوان دانشجوی نمونه در این مقطع در سطح کشور معرفی شد .

با توجه به علاقه ای  که به ارتباط علوم محض کاربردی در علوم مهندسی داشت  از اواخر دوره کارشناسی پس از مدتی تدریس در درس مبانی برق دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف فعالیت خود را در دانشکده ریاضی با تدریس درس محاسبات عددی آغاز می کند. ایشان علی رغم تحمل مشکلات ناشی از جراحات شیمیایی تحصیلات دوره کارشناسی ارشد خود را ادامه و در سال 1378 نیز بعنوان دانشجوی نمونه در این مقطع در سطح کشور معرفی شد.

پس از سالهای متمادی درمان، در اردبیهشت ماه سال 1379 جهت مداوا به خارج  کشور اعزام می شود اما از آنجا که اینان نه از آن زمینند که ملکوتیند و زمزمه:

با گلرخان بگویید ما را از خود پذیرند

از عاشقان بی دل همواره دست گیرند

همواره بر لبهایشان بود و مخاطب آیه کریمه : فدخلی فی عبادی وادخلی جنتی بودند در تاریخ سوم مرداد ماه 1379 در آلمان به فیض شهادت نایل رسید.

می رفت به فوج عاشقان پیوندد

گفتم به کجا بخنده گفت تا وصل

چون موج به بحر بیکران پیوندد

آنجا که زمین به آسمان پیوندد

فرآوری:عاطفه مژده

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: شهدای فاوا