تبیان، دستیار زندگی
خوشبختی، موفقیت و آرامش در زندگی مستلزم ازدواج با نیمه‌ی گمشده‌ی الهی هر انسان است نه نیمه‌ی نفسانی‌اش، به طوری كه بدون نیمه‌ی گمشده‌ی خویش آن فرد یك فرد ناقص است و نمی‌تواند به حیات خویش ادامه دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هرگز ازدواج نكنید! مگر با نیمه ی گمشده‌ی الهی‌تان

هرگز ازدواج نكنید! مگر با نیمه‌ی گمشده‌ی الهی‌تان

امیرالمومنین (ع)  می فرمایند:

«شکی نیست انتخاب همسر نامطلوب از دردناک ترین مصیبت ها و بلاها به شمار می آید و بالعکس  همسر صالح و شایسته از بزرگ ترین نعمت های الهی است و هیچ موهبتی از نعمت های دنیوی به پای آن نمی رسد.»

پس لازم و ضروری است که انسان برای این سفر با دیدی باز و نگرشی کاملا متفکرانه به سوی یکی از حیاتی ترین نیازهای خویش گام بردارد و به عبارتی می توان گفت این شناخت از خود و ازدواج برای هر جوانی یک واجب شرعی و فرهنگی است.باید این مسئله را مورد توجه قرار داد که هر شناختی مستلزم اطلاعات ،اعتقادات و درک صحیح از آن موضوع است،به عبارتی بدون داشتن اعتقادات صحیح و سالم ،شناخت از خود ممکن نیست و بدون شناخت از خود و تزکیه ،شناخت خدا میسر نیست و بدون شناخت از خدا شناخت واقعی از همسر، محال است.

تحقیقات نشان می‌دهد كه آگاهی‌هایی كه جوانان برای ازدواج در خانواده، مدرسه و دانشگاه كسب می‌كنند بسیار ناقص و ناچیز است و حتی آن‌ها تفسیرهای غلط و پوچی از مقوله‌ی ازدواج دارند. در حالی كه باید بدانند خوشبختی، موفقیت و آرامش در زندگی مستلزم ازدواج با نیمه‌ی گمشده‌ی الهی هر انسان است نه نیمه‌ی نفسانی‌اش، به طوری كه بدون نیمه‌ی گمشده‌ی خویش آن فرد یك فرد ناقص است و نمی‌تواند به حیات خویش ادامه دهد. به همین دلیل لازم و ضروری است كه انسان برای مقوله‌ی ازدواج نگرشی كاملا متفكرانه داشته باشد.

هر شناختی مستلزم اطلاعات ،اعتقادات و درک صحیح از آن موضوع است،به عبارتی بدون داشتن اعتقادات صحیح و سالم ،شناخت از خود ممکن نیست و بدون شناخت از خدا شناخت واقعی از همسر، محال است.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: درست است که ازدواج سفری بسیار سخت، پر پیچ و خم و همراه با دره های عمیق است که با کوچک ترین خواب آلودگی، خطا و غفلت، ممکن است سقوط کنید، اما وقتی خود را به دانایی و هوشیاری و راهبری مطمئن و آگاه مجهز کنید، راه برای شما بسیار آسان، مطمئن و امین می شود. در اصل، امام به همین معناست و رسالت امامان برای شناخت ما از راه و در مسیر جاده های اصلی قرار گرفتن است و تمام آیات و روایات به منزله علامت های کنار جاده ها هستند.

کتاب «هرگز ازدواج نکنید، مگر با نیمه گمشده الهی تان» در برگیرنده اطلاعات و دانستنی های فراوانی درباره موضوع پراهمیت ازدواج است، که با استفاده از نظریات روانشناسان، استادان، مشاوران، آیات و روایات و داستان های عبرت انگیز  با زبان کاملا ساده و رسا به رشته تحریر در آورده شده است و می تواند قدمی در جهت افزودن آگاهی های لازم به جوانان برای انتخاب صحیح و مناسب باشد.

نگارنده‌ی كتاب حاضر نیز به منظور عرضه‌ی آگاهی بیش‌تر در زمینه‌ی ازدواج مطالبی را در این زمینه به همراه آزمون‌هایی روان‌شناختی در كتاب گنجانده، تا فرد بتواند به جایگاه شخصیتی خویش پی ببرد، سپس با شناخت خویش، بتواند طرف مقابل خویش را بشناسد. كتاب شامل پنج فصل تحت این عناوین است: دلایلی برای ازدواج، شناختی از مسیر ازدواج، شناختی از خود، بانك سوالات یا شناختی از خود و همسرتان؛ و ازدواج موفق .

مشخصات کتاب

نویسنده:محمد اثنی‌عشری

ناشر:موسسه انتشاراتی نقش نگین

فرآوری و تنظیم:مریم ایرانپور