تبیان، دستیار زندگی
وقتی که خبر زلزله را شنیدم نمی‌دانم مشغول انجام چه کاری بودم! افطار می‌کردم یا اینکه ساعت‌ها بعد از زلزله متوجه این فاجعه شدم و جز بهت زدگی کاری نتوانستم انجام بدهم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین عسگری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیایید شرایط زلزله زدگان را درک کنیم
در شب زلزله ، خنده بازار می بینیم


وقتی که خبر زلزله را شنیدم نمی‌دانم مشغول انجام چه کاری بودم! افطار می‌کردم یا اینکه ساعت‌ها بعد از زلزله متوجه این فاجعه شدم و جز بهت و حیرت کاری نتوانستم انجام بدهم، یادم می‌آید آن لحظه، آرزو ‌کردم که این حادثه تنها در خیالات من باشد و  واقعی نباشد.


ای کاش تخیلی ابلهانه بود که فقط در ذهن من جریان داشت. اما نه، ساعت‌ها و روزها گذشت، خبرهای زلزله تمامی ندارد، وقتی در اینترنت جستجو کردم و عکس‌های وخیم آن‌ها را دیدم تنها اشک ریختم. هق هق گریه‌هایم تمامی نداشت، اما این گریه‌هایم دردی از دردهای آن‌ها دوا نمی‌کرد. من می‌دانم و تو نیز می‌دانی...

راه چاره چیست؟

شما دوستانم برای هموطنان خود چه کاری کرده‌اید؟

وقتی بازی‌های المپیک شروع می‌شد همه دست به آسمان بودیم و دعا می‌کردیم که کشتی گیر یا وزنه بردارهای كشورمان یا ... مدال بیاورند و با هر مدال آن قدر ذوق می‌کردیم که از ذوق حلقه های اشک در چشمان مان حلقه می‌بست.

الان دوستان من، چه کردید؟ وقتی دیدید هموطنانتان زخمی و یا در زیر خاک مدفون شدند شما چه کاری انجام دادید؟ یا قصد دارید چه کار کنید؟

مگر نه اینکه در ماه رمضان که به ماه نیکی و بخشش معروف است باید به افراد نیازمند یاری رساند.  گرسنگی و تشنگی تنها فایده و ثمری ندارد، پس بیایید روزه‌هایمان را مورد قبول خدا قرار دهیم، بیایید ثانیه ای آرام بگیریم و تنها به دوستان زخمی و پر درد خود فکر کنیم.

حادثه ای که ساعت 5 عصر روز شنبه اتفاق افتاد به قدری تلخ و دردناک است که داغش تا سال‌ها بر دل همه باقی خواهد ماند. در آن موقع از روز حتماً من و تو بیدار بودیم و کاری انجام می‌دادیم شاید می‌خندیدیم و یا دعایی برای اجابت آرزوهایمان می‌خواندیم اما نمی‌دانستیم که رانش زمین در اهر، هریس و ورزقان جان بسیاری از هموطنان ما را گرفته  و بسیاری دیگر را مجروح یا بی خانمان کرده است.

 زلزله آذربایجان

زمانی که یک ورزشکار زخمی شد یا داورها رای منصفانه ای ندادند، رئیس جمهور دستور دادند که با ای كاش با آنها نیز همانند قهرمان ها رفتار می شد و مبالغی نیز به آن‌ها تعلق می گرفت اما برای این مردم که در خاک و خون غلتیده‌اند چه کاری انجام گرفته؟

متاسفانه این زلزله زدگان به خوش شانسی زلزله زدگان بم نبودند که همه دنیا برای کمک به آن‌ها بشتابند یا کشور ما بودجه وسیعی داشته و به آن‌ها اختصاص دهد، فقط من و تو مانده‌ایم که به این دوستان کمک کنیم.

وقتی گریه‌ها، اشک‌ها و ناله‌هایم تمام شد مصمم شدم که کمکی هرچند کوچک برای دوستان عزیز درد دیده‌ام انجام دهم گویا پایتخت در خواب زمستانی فرو رفته و هیچ خبر و تلاشی از فردی نیست.

در این متن می‌خواهم بگویم جان شما دوستان آذربایجانی برای ما بسیار عزیز است و با هر زخم و دردی که شما دارید ما نیز اینجا درد می‌کشیم و غصه دار می‌شویم.

خشم زمین، زلزله و فاجعه ای دیگر  زلزله شمال غرب کشور را لرزاند؛ اما برخی خفته ماندند! پیام‌های شما برای همدردی و اعلام آمادگی کمکی آرامش‌بخش مردم داغ دار خواهد بود.

شاید شما هم جزو آن دسته از هموطنانمان باشید که تازه با خبر وقوع زلزله را شنیده‌اید؛ با این توضیح که ممکن است در این بی‌اطلاعی، هیچ قصوری متوجه تان نباشد، چرا که فراگیرترین رسانه کشور که لقب ملی هم دارد، تقریبا این خبر را نیز به مانند برخی اخبار دیگر از دور انتشار بیرون گذاشته است!

با این تفاسیر، بر آن شدیم تا ضمن تسلیت به ملت بزرگوار، به عنوان رسانه‌ای تعاملی که همواره مورد اقبال جمع بزرگی از هموطنان مان بوده است این فاجعه را از جانب شما و  رسانه‌ی شما به آن‌ها تسلیت بگوییم و از شما نویسندگان، عکاسان و خبرنگاران تبیانی که چشمان تیزبین و دلی مهربان دارید، بخواهیم که اگر کاری می‌توانید برای دوستان تان انجام دهید الان زمان مناسبی است و اگر مثل من توان کمکی ندارید احساسات تان را در این صفحه بروز دهید، بنویسد که چه احساسی دارید و چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

همچنین می‌توانید در بخش‌های ثبت مطالب ، انجمن، شبکه اجتماعی مطالبتان را نیز به ثبت برسانید.

منتظرتان هستیم


باشگاه كاربران تبیان