تبیان، دستیار زندگی
و كانادا حراج تابلوی 17 میلیون دلاری در نیویورك 4 فیم جك نیكلسون در حوزه هنری المپیاد فارسی در آمریكا و كانادا تهران – موسسه المپیاد فارسی در آمریكا و كانادا پایه گذاری شده است. به گزارش واحد مركزی خبر، این موسسه كه معلمان و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار هنری( 23 اردیبهشت)

تهران – موسسه المپیاد فارسی در آمریكا و كانادا پایه گذاری شده است.

به گزارش واحد مركزی خبر، این موسسه كه معلمان و ایران دوستان مقیم آمریكا و كانادا آن را پایه گذاری كرده اند، مسابقات فرهنگی با عنوان المپیاد فارسی و ایران شناسی را در سه سطح كلاس سوم، چهارم و پنجم برای كودكان 8 تا 13 سال را به صورت غیر حضوری برگزار می كند.

این مسابقات كه ویژه كودكان آمریكا و كاناداست ، برای ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به ویژه ایرانیان مقیم خارج كشور برای یادگیری زبان فارسی و آشنایی با ایران برگزار می شود ، نشانی این پایگاهWWW.PERSLANOLYMPIAD.COM است.

حراج تابلوی 17 میلیون دلاری در نیویورك

واشنگتن – یكی از  تابلوهای" پل سزان" نقاشی امپرسیونیست فرانسوی، چهارشنبه شب در حراجی كریستیز نیویورك بیش از 17 میلیون دلار فروخته شد. به گزارش شبكه یورونیوز، این تابلو چهره ی پل سزار در سن 55 سالگی است كه خود وی آن را رسم كرده بود. همچنین یك تندیس كوچك ساخته ی " دوگانیز"، در این حراجی به مبلغ 10 میلیون دلار فروخته شد.

4 فیم جك نیكلسون در حوزه هنری

در ادامه ی برنامه ی نمایش ویژه ی حوزه هنری، 4 فیلم از 4 كارگردان جهان با بازی جك نیكلسون از 21 تا 26 اردیبهشت نمایش داده می شود.

به گزارش ستاد خبری حوزه هنری، دراین برنامه كه مروری بر بازی های جك نیكلسون است، فیلم سینمایی "گرگ" محصول 1994، درروز یكشنبه 21 اردیبهشت ماه نمایش داده شد.

"بهترین شكل ممكن" به كارگردانی جیمزال بروكس محصول 1997 دومین فیلم مرور بازی های نیكلسون است كه دوشنبه 22 اردیبهشت ماه نمایش داده شد.

سومین فیلم این برنامه" تلألو" به كارگردانی كوبریك، محصول 1980در روز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه نمایش داده خواهد شد.

"درباره اشمیت" ساخته الكساندر پین در سال 2002 چهارمین فیلم با بازی نیكلسون است كه از 24 تا 26 اردیبهشت نمایش داده خواهد شد.