تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران اظهار كرد كه یكی از باارزش‌ترین مدال‌های وزنه‌برداری امشب نصیب كشورمان شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نواب باارزش ترین مدال‌ وزنه‌برداری را گرفت


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران اظهار كرد كه یكی از باارزش‌ترین مدال‌های وزنه‌برداری امشب نصیب كشورمان شده است.

نواب نصیرشلال

كورش باقری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایسنا به لندن ظهار كرد: خدا را شكر كه مدال نقره باارزشی گرفتیم و برای من مهم این است كه كم‌كم یخ ابتدایی مسابقه‌های برای تیم ایران شكسته و ما در حال موفقیت‌های بیشتر هستیم. امیدوارم كه فردا در آخرین روز رقابت‌ها به صدر این موفقیت‌ها برسیم و دو مدال ارزشمند دیگر به كاروان ورزشی ایران اضافه كنیم.

وی در ادامه در مورد حركت یك ضرب نواب نصیرشلال گفت: به نظر من وقتی وزنه‌برداران فهمیدند كه دو وزنه‌بردار اصلی روس به روی تخته نمی‌آیند، كمی باانگیزه‌تر شدند تا بتوانند برای مدال بجنگند. به نظر من كمی نواب نصیرشلال حركت اول یك ضربش را شل گرفت وگرنه باید در همان حركت اول وزنه‌ی 183 كیلوگرمی را مهار می‌كرد تا در حركات بعدی وضعیتش بهتر شود. او اگر در ابتدا این وزنه را مهار می‌كرد، شاید امروز طلایی میدان بود.

نواب در دو ضرب بیشتر خودش را جمع كرد و بیشتر حواسش را به مسابقه داد تا به مدال المپیك برسد. وزنه 227 كیلوگرم كم نبود. بهترین وزنه‌برداران دنیا هم‌اكنون ركوردهایی حدود 230 كیلوگرم دارند. وزنه 227 كیلوگرم به نظر وزنه ارزشمندی برای نواب نصیرشلال بود. به نظر من باید توجه كنید كه او در هفته‌های مانده به بازی‌های المپیك وضعیت چندان خوبی نداشت اما فكر می‌كنم در حركت سوم دو ضرب به مدال نقره قانع شده بود و چندان تلاشی برای رسیدن به طلا نكرد

وی در مورد حركت دو ضرب وزنه بردار دسته 105 كیلوگرم ایران، نیز گفت: نواب در دو ضرب بیشتر خودش را جمع كرد و بیشتر حواسش را به مسابقه داد تا به مدال المپیك برسد. وزنه 227 كیلوگرم كم نبود. بهترین وزنه‌برداران دنیا هم‌اكنون ركوردهایی حدود 230 كیلوگرم دارند. وزنه 227 كیلوگرم به نظر وزنه ارزشمندی برای نواب نصیرشلال بود. به نظر من باید توجه كنید كه او در هفته‌های مانده به بازی‌های المپیك وضعیت چندان خوبی نداشت اما فكر می‌كنم در حركت سوم دو ضرب به مدال نقره قانع شده بود و چندان تلاشی برای رسیدن به طلا نكرد.

نواب نصیرشلال

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران با اظهار رضایت از اینكه چهار وزنه‌بردار ابتدایی تیمش دو مدال گرفته‌اند یادآور شد: من از این بابت خیلی خوشحالم و به وزن آخر هم امیدوارم تا بتوانیم دو مدال دیگر به كاروان اضافه كنیم. بهداد سلیمی وقتی می‌بیند هم‌تیمی‌هایش به مدال المپیك رسیده‌اند، مطمئنا انگیزه بیشتری پیدا می‌كند تا او نیز مدال داشته باشد. البته بهداد همیشه بهترین و بالاترین را می‌خواهد. سجاد انوشیروانی نیز همین طور. او نیز می‌خواهد بهترین‌ها را داشته باشد. من امیدوارم فردا خدا كمك كند و مانند امروز شانس داشته باشیم تا بتوانیم به دو مدال دیگر برسیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا