تبیان، دستیار زندگی
بدون شک حضورفعال وموثرعزیزان خبرنگاردرعرصه خطیرخبررسانی که بااطلاع رسانی دقیق وشفاف وصادقانه صورت می گیرددرخورستایش وتقدیراست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین عسگری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز خبرنگار مبارك
خبرنگار

هر كاربر، یك خبرنگار

روز خبرنگار بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان و به ویژه اعضای باشگاه كاربران تبیان كه هر كدام یك خبرنگار بالقوه هستند، گرامی باد.

جــان نبــاشــدجــز خبــر در آزمـــــون                        هــرکــه را افـزون خبر جانش فــزون

اقتضای جان چو ای دل آگهی است                        هر که آگه تر بود جانش قوی است


دوستان خبرنگارم سلام:

بدون شک حضور فعال و موثر عزیزان خبرنگار در عرصه خطیر خبر رسانی که با اطلاع رسانی دقیق وشفاف وصادقانه صورت می گیرد در خور ستایش و تقدیر است.

شما خبرنگار حوزه زندگی خود هستید. با گردآوری وقایعی كه دور و برتان می افتد و ثبت آن بصورت خبر، عكس و فلیم و... در بخشهای كاربری تبیان، گوشه‌ای از دنیای اطلاعات را به خود اختصاص دهید

روز خبرنگار بهانه ای است تا عرض ارادت خود رابه دوستان ساعی و زحمتکش حوزه اطلاع رسانی عرض کنم. امیدوارم این روز بر همه عزیزان زحمتکش و بی ادعای این حوزه مبارک بوده و پرشور و نشاط به فعالیت ادامه دهند.

هفدهم مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار نمادی از تلاش و ایثار قاصدانی است که صادقانه در فرآیند حساس و پیچیده مقابله با جنگ نرم، با سلاح قلم پای در سرزمین آگاهی گذاشته و با چشمانی بینا و زبانی صادق در عرصه اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، رسالت حرفه‌ای خود را با عشقی وصف ناپذیر دنبال می‌کنند.

روز خبرنگار

در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‌ های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری و خشونت که به طور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی و امنیتی بشر و میزان آوارگی آن‌ها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است.

یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می‌کند؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است و اینجاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می‌شود. علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره درکسب اعتماد و اعتمادسازی بین خبرنگار، منابع خبری و مردم خود تلاش کند.

این امر به نوبه خود مسئولیت خبرنگاران آزاده ما را در امر اطلاع رسانی بیش از بیش محسوس می‌کند. در ایران اسلامی چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بودیم.

دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانه فصلی تأثیرگذار در تاریخ این مرز و بوم است که بخشی از آن ماحصل تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگارانی بود که با هدف اطلاع رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی-انقلابی جبهه به این معرکه وارد شده بودند. بسیاری از این عزیزان پس از جنگ نیز همچنان به آرمان‌های خود وفادار مانده و به تلاش خستگی ناپذیر خود ادامه دادند.

امیدوارم با استعانت از خداوند متعال و باهمکاری و همدلی شما دوستان بتوانیم گامهای موثرتری در راستای رشد و شکوفایی ایران اسلامی برداریم.

خبرنگار-مطبوعات

باشگاه كاربران تبیان این روز را به تك تك بروبچه ها و اعضای خود تبریک می‌گوید زیرا هر کدام از شما با نوشتن مطالب گوناگون در بخش‌های مختلف سایت مانند ثبت مطالب، انجمن‌های تخصصی، وبلاگ ها و ... نکته سنجی و تیز بینی خود را ثابت کرده‌اید و نشان داده‌اید که هر كاربری می‌تواند یک خبرنگار حرفه‌ای باشد. این روز را به شما دوستان عزیزم تبرک می‌گوییم و آرزومندیم كه همچنان در كنار ما و جزو خانواده بزرگ تبیان باشید.


باشگاه كاربران تبیان