تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه تمام كشورهای جهان با برنامه‌ریزی‌های دقیق در حال نفوذ به عرصه‌های جهانی ورزش هستند، مسئولان ورزش ایران به جای برنامه‌ریزی دقیق تنها نظاره‌گر هستند و به شعار‌های همیشگی خود عمل نمی‌كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مظاهری،‌خادم؛سومی نوبت كیست؟


در حالی كه تمام كشورهای جهان با برنامه‌ریزی‌های دقیق در حال نفوذ به عرصه‌های جهانی ورزش هستند، مسئولان ورزش ایران به جای برنامه‌ریزی دقیق تنها نظاره‌گر هستند و به شعار‌های همیشگی خود عمل نمی‌كنند.


علی ابادی

بازی‌های المپیك لندن در سال 2012 نیز همانند گذشته اتفاق‌های تكراری برای ورزش ایران داشت؛ اتفاق‌هایی كه هیچ وقت نتوانسته‌ایم جلوی آنها بایستیم و با شرایط كنونی در آینده نیز ناتوان خواهیم بود.

همان روز كه حق عباس جدیدی در فینال كشتی آزاد المپیك خورده شد، باید به این فكر می‌بودیم كه پس از گذر چندین سال دوباره یكی از نماینده‌های ورزش ایران با ناداوری از گردونه رقابت‌ها حذف شود. حذف علی مظاهری در مسابقات بوكس المپیك، رای نیاوردن امیر خادم برای حضور در هیات رییسه فدراسیون جهانی كشتی و پس از آن خط خطی كردن عكس‌های هادی ساعی كه نماینده ایران در انتخابات كمیسیون ورزشكاران كمیته‌ بین‌المللی المپیك است، نشان می‌دهد كه مسئولان ورزش ایران در عرصه‌های جهانی جدا از این كه هیچ جایگاه و نفوذی ندارند، در اندیشه ایجاد چنین قدرتی در بین كشورهای جهان هم نیستند.

عدم نفوذ مسئولان كمیته ملی المپیك، وزارت ورزش و فدراسیونهای ورزشی در عرصه‌های جهانی ورزش از گذشته وجود داشته و این روزها نیز مسئولان ما بدون برنامه تنها در اندیشه گذراندن روزمرگی خود هستند و قصد ندارند شعارهایشان را كه همیشه از آن دم می‌زنند، عملی كنند.

به قول محمد بنا وضعیت امیر خادم كه این گونه باشد، خدا به داد دیگران برسد. مسئولان ورزشی ایران گوش به زنگ باشند كه اگر این وضعیت ادامه پیدا كند، مطمئنا ورزشكاران ما و البته كل ورزش ایران به مشكل خواهد خورد و در روزهای آینده كه ما نماینده‌هایی در تكواندو و كشتی آزاد و فرنگی داریم، دوباره قدرت نداشتن ایران در عرصه جهانی می‌تواند برای ورزشكاران ما مشكل ساز شود.

به قول محمد بنا وضعیت امیر خادم كه این گونه باشد، خدا به داد دیگران برسد. مسئولان ورزشی ایران گوش به زنگ باشند كه اگر این وضعیت ادامه پیدا كند، مطمئنا ورزشكاران ما و البته كل ورزش ایران به مشكل خواهد خورد و در روزهای آینده كه ما نماینده‌هایی در تكواندو و كشتی آزاد و فرنگی داریم، دوباره قدرت نداشتن ایران در عرصه جهانی می‌تواند برای ورزشكاران ما مشكل ساز شود

البته همه می‌دانیم كه حضور و نفوذ در مجامع جهانی ورزش یك روزه به دست نخواهد آمد، اما توقع می‌رود كه مسئولان ایرانی به جای این كه از درون به خودشان ضربه بزنند و به جای حمایت و تبلیغات از هادی ساعی عكس‌های او را از بین ببرند، كمی خود را به زحمت بیاندازند و فكری به حال كسب كرسی‌های بین‌المللی و دفاع از ورزشكاران كنند.

مسئولان به هوش باشند و با یك برنامه‌ریزی بلند مدت به عرصه جهانی نیز نفوذ كنند و بتوانند جایگاهی شایسته برای ورزش ایران به دست بیاورند تا دوباره در رقابتی بین‌المللی شاهد این نباشیم كه ورزشكاران ایرانی با ناداوری از رقابت‌ها حذف شوند و به دلیل نداشتن نفوذ تنها نظاره گر حق خوری ورزشكارانمان باشیم.

بخش ورزشی تبیان

منبع: ایسنا