تبیان، دستیار زندگی
گوگل معتقد است که جریان نگهداری اطلاعات به واسطه بازرسی از دیسکت‌ های ذخیره سازی شرکت کشف شده‌. اعلام این خبر مردم بسیاری از کشور‌ها را نگران کرده است. گوگل به مقامات قول داده که در اولین فرصت این اطلاعات را نابود خواهد کرد، اما تا آن زمان در پی یافتن راه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش جدید گوگل برای سرقت اطلاعات شما!


گوگل معتقد است که جریان نگهداری اطلاعات به واسطه بازرسی از دیسکت‌ های ذخیره سازی شرکت کشف شده‌. اعلام این خبر مردم بسیاری از کشور‌ها را نگران کرده است. گوگل به مقامات قول داده که در اولین فرصت این اطلاعات را نابود خواهد کرد، اما تا آن زمان در پی یافتن راهی است که از خطر سرقت آنها جلوگیری کند.


پس از مدت‌ ها کشمکش، گوگل اتهامش را پذیرفته، اما مسئله اینجاست که گوگل ادعا می ‌کند این اتفاق سهوی بوده اما شواهد امر نشان از چیز دیگری دارند. به گزارش پایگاه zdnet، سرانجام پس از دو سال اختلاف، جلسات دادگاه و جریمه‌ های مالی در فرانسه و آمریکا، گوگل اعتراف کرد که تمام اطلاعات شخصی کاربران (شامل ایمیل و کلمات عبور) را حفظ کرده است. گزارش ها حاکی از آن دارد که گوگل تمامی این اطلاعات را در شبکه‌ های نا‌امن وای ‌فای (Wi-Fi) نگهداری می ‌کند.

گوگل

منبع این خبر، نامه ‌ای عمومی می باشد که از سوی کمیساریای عالی بریتانیا منتشر گشته. گوگل معتقد است که جریان نگهداری اطلاعات به واسطه بازرسی از دیسکت‌ های ذخیره سازی شرکت کشف شده‌. اعلام این خبر مردم بسیاری از کشور‌ها را نگران کرده است. گوگل به مقامات قول داده که در اولین فرصت این اطلاعات را نابود خواهد کرد، اما تا آن زمان در پی یافتن راهی است که از خطر سرقت آنها جلوگیری کند.

نخستین بار دادگاهی در بریتانیا این پرونده را به جریان انداخت و ادعا کرد که گوگل تمامی اطلاعات شخصی کاربران از دسامبر 2010 را در فضایی نا‌امن نگه داشته است. هر چند گوگل این موضوع را پذیرفته، اما همچنان تأکید می ‌کند که این اشتباه سهوی بوده‌ است. اما یکی از مهندسان شرکت گوگل در ارتباط با توانایی‌ هایش برای ذخیره‌ سازی اطلاعات در فضای وای ‌فای اخباری در فضای مجازی منتشر ساخته‌ است که مسئله سهوی بودن موضوع را زیر سۆال برده است.این روند در حالی است که چندی پیش گوگل در جدیدترین گام خود در راستای گسترش سیطره‌ اش بر فضای مجازی و به خصوص شبکه‌ های اجتماعی، یک کمپانی مشهور ارائه دهنده ی خدمات بازاریابی و تبلیغات اقتصادی را خرید.

کمپانی ‌های زیادی از سراسر جهان – از "سیلیکون ‌ولی" تا "سنگاپور" – مشتری این پلت ‌فرم، موسوم به "وایلدفایر" (Wildfire)  هستند. این اقدام گوگل که با هدف تسلط بیشتر بر بازاریابی اجتماعی صورت گرفته است، می ‌تواند بر روی توسعه و بهبود وضعیت تمامی سرویس ‌های ارائه شده از سوی این کمپانی – از گوگل پلاس تا موتور جستجوی گوگل – تاثیر مثبتی داشته باشد.

یکی از مهندسان شرکت گوگل در ارتباط با توانایی‌ هایش برای ذخیره‌ سازی اطلاعات در فضای وای ‌فای اخباری در فضای مجازی منتشر ساخته‌ است که مسئله سهوی بودن موضوع را زیر سۆال برده است

"ویکتوریا رنسم" و "آلاین چارد" بنیان ‌گذاران وایلدفایر نیز در وبلاگ این کمپانی نظر خود در مورد این معامله را این ‌گونه بیان کرده‌اند: "ما معتقدیم پیوستن وایلدفایر به گوگل به مرور زمان به شکل ‌گیری پلت ‌فرمی بهتر برای مدیریت کل فعالیت‌ های تجاری در شبکه‌ های اجتماعی منجر خواهد شد. برندهای تجاری فعالیت‌ های تبلیغاتی خود در سراسر فضای وب و شبکه‌ های اجتماعی چون فیس ‌بوک، توئیتر، گوگل پلاس، پینترست، یوتیوب و لینکدین را از طریق ما به مشتریان خود ارائه می ‌دهند."

گوگل

گوگل که روز به روز فعالیت خود در عرصه‌ های مختلف فضای مجازی را با ارائه سرویس‌ های گوناگون گسترش می ‌دهد، اکنون برای خرید سرویسی 250 میلیون دلار سرمایه‌ گذاری کرده است که بخشی از کاربران آن را برندهای تجاری سراسر جهان تشکیل داده ‌اند و این ‌گونه قصد دارد نبض بازار فعالیت ‌های تجاری در فضای مجازی به خصوص شبکه‌ های اجتماعی را نیز در دست بگیرد. تلاش گوگل برای تصاحب سایت‌ ها و سرویس‌ های محبوب در فضای مجازی و متعاقب آن تحمیل سرویس‌ های دیگر خود به کاربران مدت ‌هاست که آغاز شده و خرید وب‎ سایت "میبو"، محدود کردن سرویس‌ هایی چون "گول ‌ریدر" و تحمیل گوگل پلاس به کاربران جی ‌میل، نمونه ‌ای از این دست اقدامات است.

چندی پیش نیز "لری پیج"، مدیر اجرایی و یکی از بنیان ‌گذاران این کمپانی در سالگرد آغاز ریاستش بر گوگل از تجمیع موتور جستجوی گوگل با دیگر سرویس ‌های این کمپانی چون شبکه ی اجتماعی گوگل پلاس خبر داده بود؛ اقدامی که مشتریان هر یک از محصولات این کمپانی را ناخواسته به کاربر مجموع محصولات اینترنتی-اطلاعاتی گوگل تبدیل می‌ کند.

سال گذشته نیز "جیمز ویتاکر" که سه سال مدیر بخش مهندسی گوگل بوده است، طی اظهاراتی تاکید کرده بود که محصولات گوگل کم کم نابود و بسیاری از آن‌ ها فقط به وسیله ‌ای برای جمع ‌آوری و سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران گوگل تبدیل شده ‌اند.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: ایتنا / گرداب