تبیان، دستیار زندگی
در پایان هفتمین روز از بازی‌های المپیك لندن كاروان آمریكا توانست چین را در صدر جدول مدالی بازی‌ها پشت سر بگذارد. ایران نیز با برنز رستمی در رده‌ی 44 قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاروان ایران در رده چهل و چهارم


در پایان هفتمین روز از بازی‌های المپیك لندن كاروان آمریكا توانست چین را در صدر جدول مدالی بازی‌ها پشت سر بگذارد. ایران نیز با برنز رستمی در رده‌ی 44 قرار گرفت.

المپیک

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از لندن، كاروان ورزشی ایران با مدال برنز كیانوش رستمی در وزنه برداری در رده‌ی 44 ایستاد و وارد جدول مدالی رقابت‌ها شد.

در هفتمین روز بازی‌های المپیك لندن بر خلاف روزهای قبل با اتفاق جدیدی در جدول مدالی این بازی‌ها همراه بود و آن صعود آمریكا به صدر جدول مدالی رقابت‌ها بود كه توانست با اختلاف یك مدال طلا بیشتر از چین، در رده نخست این جدول قرار بگیرد.

همچنین بریتانیای میزبان كه تا روز سه‌شنبه موفق به كسب مدال طلا نشده بود، به لطف درخشش ورزشكارانش در رشته‌های روئینگ و دوچرخه‌سواری، توانست صعود قابل توجهی در جدول مدالی رقابت‌ها داشته باشد و اكنون با 8 طلا و مجموع 22 مدال در رده چهارم بازی‌ها قرار دارد كه رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه‌ای با كره جنوبی دارد.

تا پایان روز هفتم رقابت‌ها 15 كشور آسیایی موفق به كسب مدال شده‌اند كه در میان این كشورها ایران، هنگ‌كنگ، قطر، سنگاپور و ازبكستان تنها یك مدال برنز به دست آورده‌اند. همچنین كاروان روسیه كه معمولا در رقابت‌های المپیك عملكرد خوبی داشته و یكی از 5 تیم اول بازی‌ها بوده، تا به حال تنها سه طلا به دست آورده و به جای آن نقره‌های زیادی اندوخته كه به رتبه این تیم در جدول مدالی بازی‌ها كمك نكرده است. روسیه با 3 طلا، 11 نقره و 8 برنز در رده دهم قرار دارد.

در هفتمین روز بازی‌های المپیك لندن بر خلاف روزهای قبل با اتفاق جدیدی در جدول مدالی این بازی‌ها همراه بود و آن صعود آمریكا به صدر جدول مدالی رقابت‌ها بود كه توانست با اختلاف یك مدال طلا بیشتر از چین، در رده نخست این جدول قرار بگیرد

جدول مدالی بازی‌ها تا پایان روز هفتم:

1ـ آمریكا (21 طلا، 10 نقره، 11 برنز)

2ـ چین (20 طلا، 13 نقره، 9 برنز)

3ـ كره جنوبی (9 طلا، 2 نقره، 5 برنز)

4ـ بریتانیا (8 طلا، 6 نقره، 8 برنز)

5ـ فرانسه (8 طلا، 5 نقره، 6 برنز)

6ـ آلمان (5 طلا، 8 نقره، 6 برنز)

7ـ ایتالیا (4 طلا، 5 نقره، 3 برنز)

8ـ كره شمالی (4 طلا، یك برنز)

9ـ قزاقستان (4 طلا)

10ـ روسیه (3 طلا، 12 نقره، 8 برنز)

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا