تبیان، دستیار زندگی
مـردم! رهنمودهای آفریدگار خود را بکار بگیرید که لرزش روز رستاخیز لرزشی بی سابقه است روزیکه با آن مواجه شوید: هر شـیر دهنده در حال شیر دهی شیرخوار خود را رها می‌کند وهر ماده بارداری وضع حمل می‌کند، و مردم را مست می‌بینی در حالیکه مست نیستند بلکه مجازات خـ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قـیـامـت و تأثیرات آن روی موجودات زنده ( محیط كاربری)

قیامت

مـردم! رهنمودهای آفریدگار خود را بکار بگیرید که لرزش روز رستاخیز لرزشی بی سابقه است روزیکه با آن مواجه شوید: هر شـیر دهنده در حال شیر دهی شیرخوار خود را رها می‌کند وهر ماده بارداری وضع حمل می‌کند، و مردم را مست می‌بینی در حالیکه مست نیستند بلکه مجازات خـدا طولانی است.


نکات آیـه:

1 زلزله باعث وضع حمل می‌شود،انسان را مست می‌کند، باعث رها نمودن شیردهی می‌شود:

زلزله در صورت شـدید بودن و طول کشیدن از جمله همین تأثیراتی که در آیه بیان شده را روی انسان می‌گذارند. کسیکه در حال شیردادن به نوزاد است شیر دهی نوزاد را رها می‌کند. کسیکه باردار است وضع حمل می‌کند. و انسان گیج و منگ می‌شود یا به توصیف قـرآن "مست" به نظر می‌رسد.

2 روز رستاخیز با زلزله بی سابقه همراه خواهد بود:

زمین از جهت غرب در جهت شرق به دور خود می‌چرخد که این امر یکی از دلایل ایجاد شب و روز در روی زمین است. نتیجه کم شدن از سرعت زمین اینست که روزی زمین از حرکت باز خواهد ایستاد و بعد به سمت عکس حرکتِ کنونی خود حرکت خواهد کرد (یعنی از شرق به غرب)، و خورشید نیز از غرب طلوع خواهد کرد. در مدتی که زمین از حرکت باز خواهد ایستاد دچار تنش و لرزشهای سهمگینِِ بی سابقه خواهد شد.

صـدا می‌کشد

« و در شـیـپـور دمـیـده خواهد شد و هـر کـه در زمین و سـیارات باشد بیهـوش شده و می‌میرد غیر از آنکه خدا آنرا استثناء کرده باشد».

 نکات آیه:

1 صدا انسان را بیهوش می‌کند و می‌کشد: واحد اندازه گیری شدت صدا دسیبل است. پائین ترین

صدائی که انسان می‌تواند بشنود 20 دسیبل است. هنگامیکه شدت سر و صدا نزدیک 45 دسیبل است انسان به آسودگی نمی‌تواند بخوابد، نزدیک 85 دسیبل دردهای گوش آغاز می‌شود. در سر و صداهای نزدیک به 90 دسیبل آدم نمی‌بایست 8 ساعت بیشتر در آن فضا بماند، در 100 دسیبل نمی‌بایست بیش از دو ساعت بماند، در 110 دسیبل نمی‌بایست بیش از نیم ساعت بماند، و به 160 دسیبل که برسد آدم کر می‌شود.

در شدت سر و صدای دستگاهای ما فوق صوت که به 200 دسیبل می‌رسد بافت‌های خیلی از جانواران دریائی دریده می‌شود و می‌میرند. پرنده بلدرچین اگر صدای رعد شدید بشنود می‌میرد. فـشار موج بالای 200 دسیبل برای انسان کشنده است. مثلاً انفجار یک بمب اتم در فـاصله 500 متری می‌تواند انسان را بکشد. (البته گرمای آن در آن فاصله کشنده تر است ولی در صورت کشته نشدن با گرمای آن از صدای آن می‌میرد).

2 هنگام قیامت کسانی در سیارات خواهند بود: موقعیت عـلـمی انـسـان امـروز و رفـتن وی بـه مـاه درسـتی رفــتـن انـسان به سیارات دیگر و بودن وی در آن‌ها را تأیید می‌کند.

1 خورشید حجیم خواهد شد:
تابش خورشید

خورشید از هـیـدروژن و هلـیوم تشکیل شده است. بدلیل دمای بـسـیـار بـالای درون آن پیوسته هیدروژن آن تجزیه می‌شود و به هلیوم و حجم عظیمی از انرژی که گرما و نور و تشعشعات بـا شـد تبدیل می‌شود. هـیـدروژن آن روزی تـمام می‌شود و منبع هلیوم آن متلاشی می‌شود و دمـای آن بالا می‌رود. بـه دلیل افـزایـش دما بخش (انبار) هـیدروژن به بیرون هل داده می‌شود و خورشید گسترش پیدا می‌کند و غـول آسایِ سرخ رنگ می‌شود. بعد دوباره کم کم جمع می‌شود و بعد دوباره امتداد پیدا می‌کند و بعد دوباره جمع و کوتوله سفید رنگ می‌شود. (عمر خورشید 5000 مـیـلـیـون سـال دیـگـر بـرآورد می‌شود. ایـن تـخـمـیـن  با بررسی انواع انفعـالات هــسـتـه ای مـوجـود در خورشید و در ترکیب خورشید و حساب اشعه های خارج شونده از آن، و حساب جرم آن زده شده است و بستگی به این دارد که: اولاً خورشید پیوسته هـمـیـن اندازه از ماده را تجزیه کند. و ثانیاً: نحوه تجزیه و فعل و انـفـعالات درون خورشید پیوسته به هـمین منوال کنونی خود ادامه داشته باشد. و این چیزی است که انسان از آن مطمئن نیست).

(مصدر تکویر در اصل به معنی پیچاندن چیزی دور چیزی است. بعد به طور ضمنی به معنی حجیم شدن، پف کردن، در خود جا دادن یا فرو بردن، کوره شدن و غیره بکار رفته است).

2 چشم را برق خواهد گرفت:

هنگامیکه خورشید گسترش پیدا می‌کند و غول آسا می‌شود، گازهای داغ آن سرد می‌شود و رنگ زرد آنها به رنگ سرخ تغییر می‌کند، ولی از آنجا که با غول آسا شدن آن قطر آن حدود 150 بار بزرگتر می‌شود و به ما خیلی نزدیک می‌شود علی رغم سردتر شدن گازهای آن درخشندگی و پرتو آن‌ها برای ما خیلی خیلی بیشتر از آنچه فعلاً هست خواهد شد، و این باعـث برق گرفتن چشم خواهد شد.

3 دریاها طغیان خواهند کرد:

از آنجا که دمای هـوای قطب‌ها در حدی نیست که بـرفـهـای آن آب شـونـد سال به سال بر اندازه برف و یخ آن‌ها افزوده می‌شود.  و به هـمان اندازه نیز از آب دریا رفـته رفـته کاسته می‌شود. وقـتی خـورشـیـد آغاز به گسترش پیدا کردن می‌کند دمای حرارت روی زمین بالا می‌رود و باعث ذوب شـدن بـرفـهـای قطب‌ها می‌شود. با آب شدن آن‌ها سطح آب دریاها بالاتر می‌آید و به این ترتیب دریاها طغـیان می‌کنند.

4 دریاها  تبخیر خواهند شد:

در ادامه گـسـتـرش خـورشـیـد و پـیـوسـته بالاتر رفـتن دمای حرارت در زمین، آبهای روی زمین تبخیر خواهند شد.

5 ماه خواهد گرفت:

با افـزایش گرما و تبخیر شدن دریاها، جو زمین یکپارچه پر از بخار می‌شود و ماه دیده نخواهـد شد.

6 جو کنده خواهد شد:

با گسترش خورشید و افزایش دما و تـبخیر دریاها، جو زمین از محدوده زمین خارج می‌شود و به فضا می‌رود. گرمای روی زمین روزها گرم‌تر از درون تنور خواهد شد.

7 جـو نسبت به زمین به مثابه پوست می‌ماند:

واژه «کشط» به معنی پوست کـنـدن اسـت. و «کـشـط شـدن» جـو به این معنی است که جو زمین به مثابه "پوست زمین" می‌ماند.  قـطر زمین 12800 کـیلومتر است و ارتفاع جو 1000 کـیلومتر. یعنی ارتفاع جو نسبت به قطر زمین تقریباً یک سیزدهم است. این نسبتِ جو نسبت به قـطـر زمـین مانند نسبت پوست به مـیـوه می‌ماند.

8 ماه و خورشید یکی خواهند شد:

وقـتـی خورشید امتداد پیدا می‌کند و بزرگ می‌شود ابتدا عطارد را می‌بلعد که در فاصله 58 میلیون کیلومتری آن قراردارد. بـعـد زهره را می‌بلعد که در فاصله 108 میلیون کیلومتری آن قرار دارد. و بعـد نوبت ماه می‌رسد و ماه را می‌بلعد.  در آن زمان البته فاصله ماه تا زمین بیشتر از آنچه امروزه هست خواهد بود، چون ماه هر سال 3 سانتیمتر از زمین دور می‌شود. و به این ترتیب ماه و خورشید یکی خواهند شد.

9 ستارگان تیره خواهند شد (خواهند مرد):

ستارگان نیز مانند سایر پدیده هـای دیگر تولد و زندگی و مرگ دارند. برخی از ستاره هائی که  می‌بینیم از خیلی وقت‌ها پیش مرده‌اند و ما فـقـط  نور آن‌ها را می‌بینیم، و بـقـیه نیز خواهند مرد.

10 ستارگان کم کم تمام خواهند شد:

در داخل کهکشان‌ها از ابرهای گازی موجود در آن‌ها به طور متوالـی ستاره های جدید متولد می‌شوند. ولی آن ابرهای گازی روزی تمام خواهند شد. وقتـی هـمـه گـازهای موجود در ابرهای گازی تمام شـوند سـتـاره هـای جـدیـد دیـگـری نمی‌توانند متولد شوند، و به این ترتیب ستارگان کم کم تمام خواهـند شد.

در روز رستاخیز کسانیکه به آن ایمان نیاورده بوده‌اند وقـتی آنرا ببینند می‌گویند: به آن ایمان آوردیم!

قرآن ایمان آوردن آن‌ها در آن نقطه را به «با دست گرفتن پرنده درحال پرواز درفاصله دور» تشبیه کرده، که امری غیر ممکن است. یعنی آنجا وقت ایمان آوردن نیست و ایمان آن‌ها پذیرفـته نخواهد شد!


باشگاه كاربران تبیان توسط : taheri1391