تبیان، دستیار زندگی
معمولاً یكی از دغدغه های مهم همه افراد به خصوص دختر و پسر در شب خواستگاری نحوه پوشش آنها و چگونه به نظر رسیدن شان است. زیرا در همه جوامع لباس هر فرد نشاندهنده شخصیت، فرهنگ و اعتقادات وی می باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوشش مناسب مراسم خواستگاری چیست؟


معمولاً یكی از دغدغه های مهم همه افراد به خصوص دختر و پسر در شب خواستگاری نحوه پوشش آنها و چگونه به نظر رسیدن شان است. زیرا در همه جوامع لباس هر فرد نشاندهنده شخصیت، فرهنگ و اعتقادات وی می باشد. به همین دلیل افراد سعی دارند همیشه به خصوص در مهمترین لحظات و مراسم های زندگی شان مانند مراسم خواستگاری لباسی مناسب و در شان بپوشند.

خواستگاری

دختر خانم ها و آقا پسرهای عزیز در مورد لباس شب خواستگاری توجه به برخی از نكات خیلی مهم و راهگشا خواهد بود.

-مدل و رنگ لباسی كه برای این شب انتخاب می كنید باید متناسب با جنسیت،‌ سن و اندام شما باشد.

-سعی كنید در این مراسم از لباس های رسمی، ساده و راحت استفاده كنید. پوشیدن لباس های غیر رسمی و جلف، تنگ و چسبان و... در شب خواستگاری نه تنها شایسته مقام و شان شما نیست بلكه نگاه خانواده و فرد مقابل را نسبت به شما تغییر می دهد. علاوه بر همه اینها شب خواستگاری استرس و فشار خاص خود را دارد پس بهتر است با اجتناب از لباس های تنگ و چسبان این استرس و فشار را چند برابر نكنید.

-یادتان باشد كه در این روز باید خودتان باشید. یعنی سعی كنید آنچه هستید و خواهید بود به فرد مقابل نشان دهید. مثلاً دختر خانم محترم اگر چادری هستید در این مراسم هم چادر سر كنید. اگر به جای چادر از پوشش های دیگر استفاده می كنید در مراسم خواستگاری نیز از پوشش متداولتان بهره ببرید. البته این مسئله در مورد آقا پسرها هم صدق می كند.

توجه: گاه برخی از والدین دختر خانم را مجبور می كنند كه بر خلاف همیشه در این مراسم چادر سر كنند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید حتما در قسمت گفتگو با آقا پسر موضوع را با وی در میان بگذارید و به او بگویید كه چادری نیستند و به اصرار خانواده تان این كار را كردهاید. حتی دقیقاً مشخص نمایید كه در خانه و خارج از خانه چه پوششی دارید.

یادمان باشد كه استفاده از برخی از امكانات برای پوشاندن عیوبی چون كم مویی، ‌بی مویی و ... نوعی دروغگویی و عدم صداقت به فرد مقابل محسوب می شود

-توجه به آرایش موی سر برای آقایان نیز در این مراسم مهم است. آقا پسرها باید با آرایشی مناسب از سر بدون بهره از لوازمی چون واكس مو، رنگ مو و ... در مقابل خانواده فرد مقابل ظاهر شوند. یادمان باشد كه استفاده از برخی از امكانات برای پوشاندن عیوبی چون كم مویی، ‌بی مویی و ... نوعی دروغگویی و عدم صداقت به فرد مقابل محسوب می شود.

-معمولاً دختر خانم ها هم دوست دارند  در این شب برای زیبا جلوه كردن مقداری آرایش صورت نمایند. این مسئله نیز از چند باب دارای اشكال می باشد.

اولاً: آرایش كردن برای نامحرم و نگاه به آن حرام است. چه بهتر است كه شب و روزهای اول آشنایی مان را با گناه شروع نكنیم و در همه حال رضای خداوند را در نظر بگیریم.

ثانیاً: بهتر است از همان ابتدا آقا پسر،‌ دختر خانم را آنگونه كه هست و با زیبایی های واقعی اش مشاهده نماید. (البته این امر برای دختر خانم نیز صدق می كند. یعنی آقا پسر نیز باید چهره واقعی اش را به دختر خانم نشان دهد.) در این حالت انتخاب دختر و پسر كاملاً آگاهانه و به دور از هرگونه فریب و ریا می باشدو یقیناً‌ موفقیت آمیزتر نیز خواهد بود.

ثالثاً: گاه برخی از آرایش برای پنهان كردن برخی از عیوب چهره شان استفاده می كنند كه این امر نیز ایراد داشته و باعث فریب فرد مقابل می شود.

اكرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.