تبیان، دستیار زندگی
پس از آنکه ولترنت اعلام کرد که منابع غیررسمی تاکید کردند، بندر بن سلطان در انفجار اخیر عربستان کشته شده، پایگاه صهیونیستی دبکافایل اعلام کرد که انتشار این اخبار در عربستان هراس به راه انداخته و مقامات این کشور را شدیدا شوکه کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بندر بن سلطان کشته شده؟


پس از آنکه ولترنت اعلام کرد که منابع غیررسمی تاکید کردند، بندر بن سلطان در انفجار اخیر عربستان کشته شده، پایگاه صهیونیستی دبکافایل اعلام کرد که انتشار این اخبار در عربستان هراس به راه انداخته و مقامات این کشور را شدیدا شوکه کرده است.
بندر

به گزارش فارس، پس از گذشت چندین روز از  انتشار خبر انفجار در مقر استخبارات سعودی سپس انتشار خبر مرگ شاهزاده بندر بن سلطان عبدالعزیز رئیس جدید استخبارات سعودی، این خبر هنوز در عربستان رد یا تایید نشده است.

پس از آنکه پایگاه خبری ولترنت اعلام کرد که منابع غیررسمی تاکید کرده اند که بندر بن سلطان در انفجار اخیر عربستان کشته شده است، پایگاه خبری صهیونیستی دبکافایل که به محافل امنیتی صهیونیستی نزدیک است، اعلام کرد که انتشار این اخبار در عربستان نوعی هراس به راه انداخته است.

دبکافایل اعلام کرد که سکوت عربستان سعودی و سران این کشور در خصوص انتشار این اخبار که بر ترور بندر بن سلطان تاکید میکند دلیلی است بر اینکه سران عربستان در ریاض در حالتی از رعب و وحشت و در عین حال سرگردانی به سر می برند.

این پایگاه خبری صهیونیستی افزود که سکوت طولانی سران عربستان سعودی در برابر موج اخبار روزافزون درباره ترور بندر بن سلطان رئیس استخبارات سعودی به دست تیم ترور وابسته به سرویس اطلاعاتی سوریه و عدم حضور بندر در انظار عمومی از 22 جولای -تاریخ حمله به مقر استخبارات سعودی با بسته انفجاری که در ریاض حتی یک کلمه هم در این خصوص منتشر نشد- نگرانی شدیدی در واشنگتن و تل آویو و پایتختهای خاورمیانه به راه انداخته است مبنی بر اینکه سران سعودی دچار شوک شدیدی شده اند تا جایی که از ادامه کار خود به دلیل زنجیره ای از حوادث امنیتی که دستگاه اطلاعات ایران موفق شده است اجرا و به قلب نهادهای دولتی و استخبارات سعودی در ریاض نفوذ کند، ناتوان شده اند.

دبکا در ادامه تصریح کرد که حمله انفجاری به مقر استخبارات سعودی فقط پنج روز پس از حمله به دفتر شورای امنیت ملی سوریه انجام شده است که در آن نیمی از سران ارتش و اطلاعات سوریه که رهبری اداره بحران را دارند کشته شدند.

دبکافایل اعلام کرد که سکوت عربستان سعودی و سران این کشور در خصوص انتشار این اخبار که بر ترور بندر بن سلطان تاکید میکند دلیلی است بر اینکه سران عربستان در ریاض در حالتی از رعب و وحشت و در عین حال سرگردانی به سر می برند

این پایگاه خبری در ادامه مدعی شده است که عملیات انفجار در ریاض [که مقامات سعودی هنوز آن را نه تایید کرده اند نه تکذیب] حاصل عملیات انتقام جویانه ایران و سوریه به دلیل انفجار اخیر در دمشق است.

دبکا در ادامه مدعی شد که اولین منبع رسانه ای که خبر انفجار در ریاض را منتشر کرده است پایگاه دبکا در شماره 550 است. که در آن شماره اعلام شده بود که در عملیات انتقام جویانه سرویس اطلاعاتی ایران و سوریه مشعل القرنی معاون بندر بن سلطان کشته شده است.

در عین حال دبکافایل تصریح کرد که تاکنون هیچ اطلاعات تایید شده ای در اختیار ندارد که شاهزاده بندر بن سلطان در این عملیات ترور شده است و اینکه هنوز در قید حیات هست یا خیر.

بندر

این خبر دبکا در زمانی منتشر میشود که پایگاه خبری «الفجر پرس» در تاریخ اول مردادماه از وقوع یک انفجار در ساختمان اطلاعات عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد که معاون رئیس سرویس اطلاعات عربستان در آن کشته شده است. الفجر پرس گزارش کرده بود که افزود: گفته شده که در این انفجار معاون بندر بن سلطان رئیس جدید سرویس اطلاعات عربستان سعودی کشته شده است.

پس از این، پایگاه خبری ولترنت دوشنبه 29 جولای در گزارشی اعلام کرد که بندر بن سلطان در انفجاری در 26 جولای (5 مرداد) هدف قرار گرفته سپس به دلیل جراحت کشته شده است.

هرچند در این خصوص در رسانه های سعودی  خبری منتشر نشده است اما مقامات سعودی هنوز این خبر را نه تایید کردند نه تکذیب.

روز دوشنبه گذشته (29 جولای) پایگاه خبری تحلیلی ولترنت در گزارشی اعلام کرد که منابع غیررسمی مرگ بندر بن سلطان را تایید کرده‌اند اما اشاره‌ای به هویت این منابع نکرد.

ولترنت نوشت: بر خلاف اینکه مقامات سعودی هنوز اعلام نکرده‌اند، شبکه ولترنت از طریق منابع غیررسمی از مرگ بندر بن سلطان بن عبدالعزیز اطمینان حاصل کرد.

این پایگاه خبری در ادامه مدعی شده است که عملیات انفجار در ریاض [که مقامات سعودی هنوز آن را نه تایید کرده اند نه تکذیب] حاصل عملیات انتقام جویانه ایران و سوریه به دلیل انفجار اخیر در دمشق است

ولترنت افزود: شاهزاده بندر در تاریخ سه‌شنبه 24 جولای (3 مرداد) رئیس استخبارات سعودی شد. این ترفیع منصب، اینگونه تفسیر شد که وی پاداش اقدامش در برنامه‌ریزی برای حمله دمشق [انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه] در تاریخ چهارشنبه 18 جولای (28 تیرماه) را دریافت کرد. حمله‌ای که استخبارات سعودی با حمایت لجستیک سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) انجام داد و مقر امنیت ملی سوریه را در خلال جلسه اتاق بحران منفجر کرد و آصف شوکت [رئیس دستگاه اطلاعات سوریه] داود راجحه و حسن تورکمانی بلافاصله کشته شدند و سرلشگر هشام الاختیار بعد از آن به دلیل جراحات وارد شده کشته شد.

ولترنت افزود: [این اتفاق رخ داد] تا شاهزاده بندر بن سلطان هدف بمبی در تاریخ 26 ژوئن [8 روز پس از انفجار دمشق] قرار بگیرد سپس به دلیل جراحات وارد شده بمیرد.

ولترنت در پایان تاکید کرد: مرگ شاهزاده بندر بن سلطان ضربه‌ای قوی به سیستم فعالیت محرمانه کل غرب در جهان اسلام است و برای سوریه فقط یک هفته طول کشید تا این عملیات انتقام‌جویانه حیرت‌انگیز را اجرا کند.

بخش سیاست تبیان


منبع:فارس