تبیان، دستیار زندگی
اغلب ما انسان ها روند ایجاد ارتباط را طبیعی دانسته و آن را به صورت عملی، خودکار تصور می نماییم.حال فرض کنیم که این گونه است اما چرا علی رغم داشتن ارتباط با دیگران در خانه، محل کار،اداره و دانشگاه باز موفق به ایجاد ارتباط مناسب با دیگران نمی شویم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

101 راه برای ایجاد ارتباط موفق با دیگران

101 راه برای ایجاد ارتباط موفق با دیگران

اغلب ما انسان ها روند ایجاد ارتباط را طبیعی دانسته و آن را به صورت عملی، خودکار تصور می نماییم. حال فرض کنیم که این گونه است اما چرا علی رغم داشتن ارتباط با دیگران در خانه، محل کار، اتوبوس عمومی،اداره و دانشگاه باز موفق به ایجاد ارتباط مناسب با دیگران نمی شویم و اگر هم ارتباطی داشته باشیم، چندان مطلوب و حداقل برای خود ما مورد پسند و قانع کننده نیست؟

در حال حاضر اگر نگاهی به روند امور افراد و به تبع آن جامعه شغلی بیندازیم ،شاهد آن خواهیم بود که هر فردی به نوبه خود مشغول به کارش بوده و در انجام وظیفه تا آنجایی که در توان دارد ،تلاش می نماید . در شرایط فعلی که مشغول خواندن این صفحه هستید ،مسلما صدها و یا هزاران جلسه کاری در شهر و دیارتان صورت تحقق به خود گرفته و یا می گیرد . در کنار این افراد زیادی نیز هستند که برای ایجاد ارتباط با دیگران در حال حاضر مشغول ارسال دورنگار به دیگران ،نوشتن پست الکترونیکی ،نامه نگاری ،گزارش نویسی ،یادداشت برداری برای سخنرانی و یا شروع جلسه ای مشغول بوده و یا با همکاران خود پیرامون مسائل کاری بحث می نمایند و یا اینکه مقاله ای را در کنفرانسی ارائه داده و یا در کنار نوشیدن یک فنجان چای و یا قهوه مشغول مذاکره با فردی در خصوص همکاری هستند . در واقع تمامی اینها جوانب مختلف ایجاد ارتباط با دیگران هستند که هر فردی به نوعی در این زمینه فعالیت می نماید . آنچه که می توان به آن اهمیت داد اینکه ایجاد ارتباط با دیگران شاهرگ حیاتی سازماندهی است. هر اندازه به طور متداوم در ارتباط با دیگران تلاش نماییم ،باز به نتایجی که مد نظرمان است ،نایل نمی شویم . دلیلش این است که اغلب ما دارای دانش و اطلاعات لازم در زمینه ایجاد ارتباط با دیگران نیستیم .اما این را باید بدانیم که اگر بخواهیم می توانیم در این زمینه پیشرفت کرده و به نتایج سودمندی برسیم .

این کتاب در نوع خود می تواند 101 راه مناسب در ایجاد ارتباط با دیگران را پیش روی شما گذارد و در واقع راهنمای کامل و بررسی تایید شده ای است که توانسته است بسیاری افراد سرشناس و موفق در زمینه اقتصادی  مدیریت را راهنمایی کرده و در رابطه با چگونگی سازماندهی ایجاد ارتباط با دیگران و راه های کسب موفقیت در این زمینه الگویی مناسب ارائه دهد .هر یکی از 101 راه مورد اشاره در این کتاب به نوعی مستقل از هم بوده ولی در نهایت می توانند یک مجموعه کارآمد باشند و هر کدام از آنها بعدی از ایجاد ارتباط با دیگران را مدیریت می نماید .

هر اندازه به طور متداوم در ارتباط با دیگران تلاش نماییم ،باز به نتایجی که مد نظرمان است ،نایل نمی شویم . دلیلش این است که اغلب ما دارای دانش و اطلاعات لازم در زمینه ایجاد ارتباط با دیگران نیستیم .اما این را باید بدانیم که اگر بخواهیم می توانیم در این زمینه پیشرفت کرده و به نتایج سودمندی برسیم .

بدیهی است فقدان  ارتباط مناسب با دیگران زمینه ساز مشکلات زیادی در زمینه کاری است . بنابراین شایسته است راهکارهای مناسب برای ایجاد ارتباط با دیگران را شناخته و بدان عمل نماییم. این کتاب الگوی مناسب و مدلی ساده برای این منظور می باشد.

بخش نخست آن در خصوص ادراک فرد از ایجاد ارتباط تنظیم شده و سعی می شود که همین قدرت درک پیشرفت نموده و تقویت شود. در این بخش با اهداف ،نظریات ،سازماندهی ،زبان ارتباط ،حال و موقعیت و نوع لحن و طرز بیان در ایجاد ارتباط را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از این رو با مطالعه بخش نخست خواهید توانست اندیشه و تصورات مناسبی را با طرقی که به آنها پرداخته خواهد شد ،درک نموده و آشنا گردید. در بخش دوم این کتاب با مولفه های مشخص ایجاد ارتباط مناسب با دیگران آشنا خواهید شد.مانع ایجاد ارتباط شدن،از بین بردن موانع ایجاد ارتباط،تنظیم افکار خود، ارج نهادن به دیگران،استفاده از کلام مناسب،از زبان بدن استفاده کردن،ظاهر خود را مرتب نگه داشتن،گذرگاه های ایجاد ارتباط، معرفی کردن و آشنا سازی ، نوشتن نوشتارهای کاری و... از عناوین مطالب ذکر شده در این کتاب می باشد.

مشخصات کتاب

101 راه برای ایجاد ارتباط موفق با دیگران

نویسنده :الیزابت تیرنی

مترجم:قدیر گلكاریان

ناشر:طلایه

تنظیم  و فرآوری:م.تجریشی