تبیان، دستیار زندگی
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، سلطانخواه ، ظهر امروز در آیین تجلیل از مدال آوران دانش آموز و دانش پژوه المپیادهای علمی كشور از سال های 86 تا 90 در تالار وحدت تهران گفت: وزارت آموزش و پرورش با همكاری بنیاد ملی نخبگان این طرح.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استعداد های برتر در 6 استان كشور

استعداد های برتر در 6 استان كشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام كرد :

اجرای طرح شناسایی و هدایت استعداد های برتر در مدارس 6 استان كشور

با آغاز سال تحصیلی 92-91 ، طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در مدارس 6 استان كشور آغاز می شود.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، سلطانخواه ، ظهر امروز در آیین تجلیل از مدال آوران دانش آموز و دانش پژوه المپیادهای علمی كشور از سال های 86 تا 90 در تالار وحدت تهران گفت: وزارت آموزش و پرورش با همكاری بنیاد ملی نخبگان این طرح را كه شهاب نام دارد ، به صورت پایلوت در 6 استان كشور اجرایی خواهد كرد.

وی افزود: همه ساله با عملكرد مناسب مركز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان،  290 دانش آموز صاحب مدال المپیادهای علمی كشور به جمع اعضای بنیاد ملی نخبگان افزوده می شوند و هم اكنون اعضای این بنیاد ، از مرز 11 هزار نفر گذشته است.

استعداد های برتر در 6 استان كشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تغییر اهداف نهادهای انقلابی ، اضافه كرد: پیش از این برقراری عدالت و محرومیت زدایی مهمترین اهداف نهادهای انقلابی بود اما امروز پس از برقراری عدالت اجتماعی و رفاه عمومی ، اهداف این نهاد ها به سمت دستیابی به قله های بلند علمی و پیشرفت روز افزون كشور تغییر یافته است.

وی با بیان حمایت ازاستعدادهای برتر علمی كشور توسط بنیاد ملی نخبگان ادامه داد : براساس توافقات صورت گرفته علاوه بر تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان  ، استعدادهای برتر پس از فارغ التحصیلی در شركت های دانش بنیان به مدت دو سال با هزینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  جذب و بكارگرفته خواهند شد تا علاوه بر آشنایی با محورهای فعالیت این شركت ها، در تقویت آن ها نیز نقش داشته باشند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: هم اكنون دفاتر این بنیاد در 30 استان كشور راه اندازی شده است و در برخی از دانشگاه های كشور نیز به استعدادهای برتر علمی خدمات ارائه می دهد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی