تبیان، دستیار زندگی
ورزشگاه های لندن را اینجا ببینید ........
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

24 نما از ورزشگاههای لندن


رقابت های المپیک 2012 لندن از روز جمعه به طور رسمی آغاز خواهد شد و انگلیسی ها تلاش زیادی کرده اند تا این رقات ها در بالاترین سطح ممکن برگزار شود. در زیر نگاهی می اندازیم به ورزشگاه ها و نماد مسابقات و مهمترین نقاط شهر لندن که دیدن آنها خالی از لطف نیست.


ورزشگاههای لندن

1- ورزشگاه المپیك در جنوب پارك المپیك ساخته شده و میزبان رقابت های دوومیدانی است كه 80 هزار تماشاگر را در خود جای می دهد. 10 هزار تن فولاد در ساخت این ورزشگاه به كار رفته است. ورزشگاهی با 700 اتاق و سالن از جمله 8 رختكن و 4 اتاق برای عبادت. این ورزشگاه برای تاراندن كبوتران از یك عقاب نیز بهره می گیرد.

ورزشگاههای لندن

2- ورزشگاه هندبال در غرب پارك المپیك بر پا شده است. نمای چشمگیر این ورزشگاه 15هزارمتر مكعبی، 3 هزار متر مربع مس در خود دارد كه در نمای بیرونی اش به كار رفته است. رنگ این سالن با گذشت زمان تغییر خواهد كرد ... روی سقف این سالن 88 نورافكن جای داده شده و صندلی هایش نیز از رنگ هایی تازه و درخشان ساخته شده اند. قرار است روشنایی روز هم این سالن را روشن كند. همچنین برای كاستن از مصرف انرژی و آب تلاش شده تا آب باران در روی سقف جمع آوری شود و در سرویس های بهداشتی مصرف شود. در این ورزشگاه گذشته از رقابت های هندبال، مسابقه های پنج گانه مدرن نیز برگزار خواهد شد.

ورزشگاههای لندن

3- در این ورزشگاه رقابت های بسكتبال و هندبال انجام می شوند. برای مناسب سازی ورزشگاه با ورزشكاران بلند قامت تمام درهای ورودی سالن دست كم 2 متر 40 سانتی متر بلندی دارند.

ورزشگاههای لندن

4- درست در كنار ورزشگاه المپیك مجموعه ورزش های آبی (راست) و ورزشگاه واترپولو (چپ) قرار گرفته اند. در این دو ورزشگاه رقابت های شنا و شیرجه، پنج گانه مدرن و البته واترپولو برگزار می شوند.

ورزشگاههای لندن

5- در‌این دریاچه پمپ هایی قوی با قدرت پمپاژ 15 مترمكعب آب در ثانیه به كار رفته اند؛ به گونه ای كه ورزشكار هر دقیقه خود را در استخرشنا احساس می كند. خط شروع و پایانی اختلاف ارتفاع 5 متری با یكدیگر دارند.

ورزشگاههای لندن

6- ورزشگاه نورث نورویچ در شبه جزیره گرینویچ ساخته شده است. درست روی نصف النهار مبدا! این ورزشگاه كه از سال 2007 گشایش یافته توان میزبانی كنسرت های موسیقی و رقابت های ورزشی را دارد و برای بازی های المپیك هم مناسب سازی شده است تا در سال 2012 میزبان رقابت های دیدنی ژیمناستیك، ترامپولین و همچنین بسكتبال باشد.

ورزشگاههای لندن

7- "ارلز كورت" سالنی غول پیكر در غرب لندن است كه از سال 1937 برای برپایی نمایشگاه ها، همایش ها و رخدادهایی از این دست مورد بهره برداری قرار می گیرد. این مجموعه 40 هزار متر مربعی برای بازی های المپیك تجدید بنا شد و والیبالیست ها رقابت های خود را آنجا برگزار می كنند.

ورزشگاههای لندن

8- درباره ورزشگاه ویمبلی در شمال غربی لندن داستان هایی زیاد و باورنكردنی گفته می شود. بنای جدید ولی بسیار مدرن است: از هر یك از صندلی های این ورزشگاه بیننده نمایی بسیار خوب و فضایی مناسب برای دراز كردن پاهایش پیش روی خود دارد. قوس بر فراز ورزشگاه، ارتفاع 130 متری در دل آسمان را شكافته است. ویمبلی در میان شش ورزشگاه المپیك بزرگ ترین بوده و پیداست كه میزبان رقابت های فوتبال بازی های المپیك سی ام باشد.

ورزشگاههای لندن

9- میدان "سان گارد سواره" در قلب مركز سیاسی بریتانیای كبیر واقع شده است. این نام از سان های اسب سواران گوناگون گرفته شده است كه از سال 1745 در همین مكان برگزار می شود. این فضا برای بازی های المپیك با پوششی گسترده از ماسه دریایی پوشانده شده است زیرا والیبال ساحلی همین جا برگزار می شود.

ورزشگاههای لندن

10- در این دنیا جای دیگری جز ویمبلدون برای تنیس مناسب نیست:‌ این منطقه در جنوب غربی لندن به خاطر زمین های پر شمار تنیس خود زبانزد بوده و بدیهی است تنیس المپیك هم در چمن های ویمبلدون برگزار شود.

ورزشگاههای لندن

11- "ونلاك و مندویل" نمادهای المپیك سی ام. آنها باید نماد آدم آهنی هایی ساده لوح باشند. اگر به آنها باشد، المپیك از همین حالا هم می تواند شروع شود ولی، این دو شخصیت فانتزی باید تا 27 ژوئیه 2012 صبر كنند.

ورزشگاههای لندن

12- آغاز شمارش معكوس: بازی های المپیك 2012 لندن یك روز دیگر آغاز خواهد شد. پایتخت انگلیس از 27 ژوئیه تا 12 اوت محل انجام 302 رقابت خواهد بود كه در 29 رشته ورزشی برگزار می شوند. ورزشگاه المپیك تنها یكی از ورزشگاه های محل انجام بازی هاست.

ورزشگاههای لندن

13- جنس سقف یازده هزار متربعی با 28 تن وزن مركز ورزش های آبی از آلومینیوم تجدیدپذیر تشكیل شده است. تماشاگران می توانند از فراز این بنا به دهكده بازی ها بروند. در پایان بازی ها بال های بزرگ جمع خواهند شد. برای كاهش مصرف آب، در سرویس های بهداشتی ورزشگاه از آب مصرفی استخرها استفاده خواهد شد.

ورزشگاههای لندن

14- ورزشگاه بسكتبال در شمال پارك المپیك واقع شده است. این سالن 35 متر ارتفاع دارد و به بزرگی 2 ورزشگاه فوتبال است. تنها سازه فولادی اش هزار تن وزن دارد.

ورزشگاههای لندن

15- ورزشگاه ولودروم نیز در شمال پارك المپیك برپا شده و پذیرای رقابت های دوچرخه سواری خواهد بود. این وزشگاه 6 هزار بیننده را در خود جای می دهد كه در دو طبقه جای خواهند گرفت. میان بخش بالایی با 2500 جایگاه و بخش پایینی با 3500 جایگاه نمایی شیشه ای به كار گرفته شده تا تماشاگر افقی 360 درجه ای را به پارك المپیك در پیش رو داشته باشد.

ورزشگاههای لندن

16- Lee Vally White Centre خارج از لندن در 30 كیلومتری شمال پارك المپیك ساخته شده است. از سال 2009 در این مكان رقابت های كانو اسلالوم برگزار می شود. پارك آبی نیز از پیست آبی (راست) و پیست تمرین (چپ) و همچنین دریاچه آبی تشكیل شده كه از دو زمین فوتبال بزرگ تر است (10 هزار متر مربع) ...

ورزشگاههای لندن

17- ورزشگاه "اكسل" در شرق لندن میزبان رقابت های پینگ پنگ، شمشیربازی، بوكس، جودو، تكواندو، كشتی، وزنه برداری و بوچیاست. این ورزشگاه تازه تاسیس نیست و پیش از این هم برای برپایی نمایشگاه ها و همایش ها به كار می رفته است.

ورزشگاههای لندن

18- ورزشگاه لردز كریكت همان گونه كه از نامش نیز بر می آید، برای ورزش محبوب انگلیسی ها، كریكت است. ورزشگاهی 6500 نفری در شمال غرب لندن كه در جریان بازی های المپیك میزبان رقابت های تیروكمان خواهد بود.

ورزشگاههای لندن

19- ورزشكاران در دهكده بازی ها (جلو) اقامت خواهند داشت. در پشت دهكده ورزشگاه بسكتبال (چپ) و "ولدروم" (راست) دیده می شود.

ورزشگاههای لندن

20- نمایی از فراز پارك المپیك همراه با ورزشگاه المپیك (راست) مركز آبی (چپ) و ورزشگاه واترپولو (جلو).

ورزشگاههای لندن

21- "استرتفورد اینترچنس" ایستگاه قطار بازی های المپیك خواهد بود. هزاران تماشاگر از همین جا به سوی مقصدهای خود خواهند رفت. شاید هم با اتوبوس های قرمز رنگ و دو طبقه ای كه از نمادهای لندن شمرده می شوند.

ورزشگاههای لندن

22- "گرینویچ پارك" در جنوب شرق لندن میزبان رقابت های سواركاری و پنج گانه مدرن خواهد بود. این پارك از سال 1433 ساخته شده و از سال 1997 یكی از آثار طبیعی جهانی ثبت شده در فهرست یونسكو است و برای بازی های المپیك جایگاه هایی در آن بنا خواهد شد.

ورزشگاههای لندن

23- "The Mall" یكی از شناخته شده ترین خیابان های لندن است كه از قصر باكینگهام در غرب لندن تا میدان "ترافالگار" در شرق كشیده شده است. دوندگان دو ماراتن – آخرین رقابت بازی های المپیك – و دوچرخه سواران در همین خیابان با رقیبان خود پیكاری خیابانی خواهند داشت.

ورزشگاههای لندن

24- "هاید پارك" قدیمی ترین و شناخته شده ترین فضای سبز لندن است. این پارك در جریان بازی های المپیك برای ورزش های سه گانه (تری اتلن) و همین طور ماراتن شنا در نظر گرفته شده است. بر فراز 4 هزار درخت كاشته شده در این منطقه سكوهایی برپا خواهد شد. برنامه های جنبی از جمله موسیقی، تئاتر و نمایش فیلم و همچنین رخدادهای فرهنگی این جا برگزار می شوند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فتو  پارسی