تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران جوان شرکت پیام وب پارسه شهرستان بروجرد خانم‌ها نگین ناصر الساداتی، مهفام گودرزی و فرنوش داودوندی به راهنمایی دبیران محترم جناب آقایان امیر پالیزوان، ناصر نیرومندی، غلامرضا گودرزی، شاهین حق نویس و محمد کبودوند و همچنین سرکار خانم لیلا حاجبی در..
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای پژوهشی شرکت پیام وب پارسه بروجرد

در هفتمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی

دانش آموزان پیام وب پارسه بروجرد در غرفه

بخش غرفه‌های دانش آموزی

پژوهش گران جوان شرکت پیام وب پارسه شهرستان بروجرد خانم‌ها نگین ناصر الساداتی، مهفام گودرزی و فرنوش داودوندی به راهنمایی دبیران محترم جناب آقایان امیر پالیزوان، ناصر نیرومندی، غلامرضا گودرزی، شاهین حق نویس و محمد کبودوند و هم چنین سرکار خانم لیلا حاجبی در سه بخش غرفه، مسابقه و سمینارهای هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان حضور داشتند که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمائید.

غرفه

«پستانک با قابلیت انتقال دارو به دهان کودکان» موضوع پژوهش خانم فرنوش است. این پژوهش موفق به کسب رتبه برتر این دوره از جشنواره گردیده است.

دانش آموزان پیام وب پارسه بروجرد در غرفه

به گفته این پژوهشگر : «متوجه شدم که در سنین پایین استفاده از بعضی از داروها و مکمل‌ها مانند قطره آهن ضروری است، اما این داروها اثرات مخربی بر دندان‌های کودکان خردسال دارند که باعث می‌شود اغلب مادران از استفاده این داروهای مهم برای کودکان خود اجتناب کنند.

از این جهت به این فکر افتادم که چگونه می‌توان این اثرات را خنثی نمود یا حداقل از آن کاست. آن گاه به این نتیجه رسیدم که وسیله طراحی کنم که همراه با انتقال دارو به دهان کودک از تماس مستقیم قطره آهن یا دیگر داروهای مشابه جلوگیری به عمل آورد و داروی مورد نظر در قالب پستانک به دهان کودک تزریق و انتقال یابد.»

برای آشنایی بیش تر با این پژوهش می‌توانید فایل مربوطه را از اینجا دریافت نمائید.

یکی دیگر از موضوعات ارائه شده در این غرفه «ساخت ساعت آفتابی» است. این موضوع یکی از پژوهش‌های ارائه شده در سایت تبیان می‌باشد، اگر شما هم علاقه‌مند به ساخت ساعت آفتابی هستید می‌توانید با مراجعه به اینجا آموزش‌های لازم را دیده و در جشنواره بعدی شرکت نمائید.

دانش آموزان پیام وب پارسه بروجرد در غرفه

«طیف سنج» نیز از دیگر پژوهش‌های انجام شده توسط این پژوهشگران می‌باشد. این موضوع نیز یکی از پژوهش‌های ارائه شده در سایت تبیان می‌باشد، که می‌توانید با مراجعه به اینجا آموزش‌های لازم را در این خصوص ببینید.

دانش آموزان پیام وب پارسه بروجرد در غرفه

آخرین موضوع ارائه شده در این غرفه «بومرنگ» است. برای آشنایی بیش تر و آموزش نحوه ساخت بومرنگ می‌توانید به اینجا مراجعه نمائید. این موضوع نیز از موضوعات آموزش داده شده در سایت تبیان می‌باشد.

برای مشاهده عکس‌های بیش تر از این پژوهشگران می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دستاوردهای پژوهشی شرکت پیام وب پارسه بروجرد (بخش سمینارها و مسابقات)

گالری عکس دستاوردهای پژوهشی شرکت پیام وب پارسه بروجرد

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه : علیرضا سرمدی

تنظیم: نسرین صادقی